Експеримент: И при сухо време рейс навлиза в насрещното край Своге

Ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя вече е 30 км/ч

Обратно в новината

Коментари - Експеримент: И при сухо време рейс навлиза в насрещното край Своге | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Габаритите на автобуса не отговарят на размерите на завоя. Ето защо е навлязъл в насрещното и е ударил колите.

Как точно става това чудо не е утчнено...... На 40 автобуса се хлъзга? Задницата занася? На сух асфалт?

Некачествен асфалт; Десетки сигнали. Но властта е глуха за проблемите на материала. Ушите й са наострени само за европохвали. Конграчулейшънс, г-н Борисов!

40, 30 ,..5 кви са тия пътища в булгаристан, направо да слизаме и да тръгваме пеш. То няма път като хората, а правителството все се бие в гърдите че правило било пътища!?

При обявено,че на ден не по-малко от 5000 превозни средства са минавали по този участък,защо чак сега се стигна до трагедията с този автобус.Може и да има пропуски в качеството на асфалта от 2014 г.,но такава тежка ксатастрофа е нямало.Просто за миг шофьора е отклонил внимеание и на такъв опасен участък,трагедията е готова.Знае се"Миг невнимание,пожизнено страдание".

е все нещо.В България има много пресечени местности и за това трудно се правят пътища и магистрали.За това са и скъпи.Ами пресича се Стара планина,бе многознайковци.Там магистрала не минава.

При завой надясно, и мантинела, стълб или някакво ограничение отдясно, знаете ли къде гледа шофьора? В дясното огледало. Ежедневно го виждам, при един и същи завой, различни шофьори.

Не! Карал е с висока скорост, щот всичките сте голееемии. Не е гледал къде кара точно там, където е завой до завой, Щото е още по гоЛЕМ разбирач. Било е тясно, ми че то винаги там е било тясно беееееее. Просто са оправили пътя и щото всички са голеееееееееееми разбирачи карат с колкото сметнат. Дълги прави с кошмарни завои. Газ до мантинелата... От край време там е така. Откога почнали проблемите ... след като оправили пътя, щото всяко кьораво кара като за последно. А кат беше дупка до дупка що нямаше ежедневно катастрофи???!!!! Щото са пазили щайгите и е тресло много. Погледнете се как карате!? Просто се погледнете. Преди няколко седмици един така изпревари двама на пътя, че накара трима в насрешното да спрат буквално. Същия точно там изпреварваше наред пред завой без никаква видимост. Нула. Видя го завоите какви са. С ограничение от 40 с много знаци и прочие. Същия ден вечерта караме с 40 .... полицейска кола ни изпреварва с 60 без да е в спец режим без нищо... Карате с газ до мантинелата. Никой не ви е виновен. В крайна сметка е и до самоуважение и до уважение на другия да шофираш по ограниченията. Сега като сложат 30 колко мислиш ще го спазят. И 1% не давам. Около един промил давам. Един на хиляда може да се .... мине .... и ще е оплют от всички останали, които ще го изпреварят с 80 точно там. Газ до мантинелата...........................................................

Ей, тиквоч, ти през кой да е участък от Алпите минавал ли си? Нашият Балкан е нищо в сравнение с онези условия, а пътищата им са несравнимо по-добри от нашите във всяко отношение.

Бог да ги прости!

минавал съм оттам с тир и при скорост 20 км.ч. гумите на ремаркето осуркаха бордюра а предницата сечеше завоя имах късмет че отсреща нямаше никой и крайно време е да се промени мнението че добрия асфалт е гладкия този който е по грапав осигурява изтичането на водата без да се образува воден слой и осигурява сцепление вярно е малко шуми като караш по него но това да е проблема-карал съм по такъв в Австрия

мурзилажа яде асфалт от пътния участък около Своге,строен от турско-син-червен консорциум през 2014 год.И мантинелата са я правили от фолио.

Корупцията наистина убива ! Наскоро го написах за моста в Генуа Един от начините да се отклоняват и присвояват средства от СМР е чрез пробутване на нискокачествени евтини материали , което винаги води до огромно завишаване на риска. Засега са "засекли" недопустими материали в асфалтовата смес при ремонта на участъка София - Своге. И мантинелите са направени някак си , и какво ли още не. "Лабораторен анализ показва, че в асфалта има варовик или доломит. Характерното за тези материали е, че имат склонност да се полират, обясни министърът." а в далаверата са включени всички по веригата - "рецептата за асфалта е била одобрена през юли 2014 г., а през 2016 г. държавна приемателна комисия от 20 члена приема пътя без забележки" Сходни номера се прилагат и за магистралата и за всички инфраструктурни обекти, вкл при санирането на панелките. Вместо трошен камък на новите участъци на магистралата са сложени боклучави инертни материали от типа на сгур , отделно престъпните номера с асфалта и т.н. При цена заявена от 3 строителни фирми между 38 и 45 000 лева за километър за качествено изграждане на велоалея - в Пловдив търгът беше спечелен с цена доста над 200 000 лв за км. Като огромна част от трасето е само с боядисване, тоест няма по-малко от 3 000 лв за км. При поръчка над 50 км можете сами да си пресметнете какво е разпредено между местните управляващи бандити, партийната върхушка в София и черните партийни каси за следващи покупки на ромски гласове Затова толкова им се услаждат подобни проекти !

Бай ти Ганю обича да пази 20-гофишния немски премиум таралясник, с премахнат ПДФ и ЕРГ, с изтърбушен катализатор и изпуснали амотрисьори. А гумите са нов внос втора употреба с ДОТ 2005-та година, ама с грайфер 6 милиметра.

И сега ще се вдигнат катастрофите там. Щото всяко себе(не)уважаващо се ще пери там с най-малко 80 за да покаже колко може и колко не му пука за ... тия знаци дето ги слагат както им скимне ... Нали така?

снимките на мястото на инцидента. Репортер на една телевизия беше застанал на тротоарни плочки, които са от към страната на пътя, а мантинелата беше вдясно от него - забита в земния насип до него. На практика, ако има пешеходци - те са уязвими. Не трябва ли мантинелата да е от към пътя и да предпазва движещите се по пешеходния участък? Много е лесно да набиеш верти-калните колони на мантинелата в пръст. Всичко е направено като истинско, но не е.

Абе как не са се сетили още да обвинят насрещния с Лагуната още ...

Пускам се по инерция и икономисвам нафта по надоле ... не ме интересуват завои и знаци.

Я да питам... ти какви гуми имаш на колата си. Да питам ли още или да си представя занемарена таратайка, която едвам минава прегледите. Ако не е сега така ще я оставиш в следващите години... Как така ще даваш пари за нови гуми, качествени спирачки, амортисьори и прочие... ще минеш тънко с много евтино ... щот ти знаеш много по-добре какво й трябва на твоята кола ... корупция казваш ...

Казано с две думи, виновни няма! Не очаквайте някой да бъде осъден или нещо подобно. Тройката дъщерни фирми на БКП - ГЕРБ-БСП-ДПС остава на власт и ще продължи да ни радва!

Вчера от бтв са провели експеримент заедно с КАТ - подобен автобус, шофьор с 18-годишен стаж, скорост 40 км/ч. Три опита, и при трите задницата поднася и автобусът навлиза в насрещното. И това - на суха настилка.

На вниманието на МъхА Гумите са ОК. спирачките също, но как тяхното състояние влияе на състава на асфалтовата смес ? Или на начина на поставяне на мантинелите ? Не очаквам да обясниш корелацията. Целта беше отклоняване на вниманието от корупциятана организираната политическа престъпност, нали ? Още по-малко можеш да обясниш как моите гуми поощряват незаконното , но и несанкционирано по никакъв начин поведение на типовете от консорциума Трейс. Които не са изпълнили задължения по договора ! И как спирачките ми са възпрепятствали Възложителят да приложи съответните договорни клаузи. Става дума за позорен политически чадър , нали ? Комисионите са платени, вноските в черните каси на Партията също. да му мислят гражданите . Който оцелее - оцелее. Милиардите се трупат , но дали са ползваеми всъщност :)

Най после някой да направи нещо смислено. Шофьорът е обвинен и адвокатите му трябва да поискат подобни експерименти от съда, а не някакви самозвани "експерти", които са завършили училището на Цветан Цветанов да ни засипват с глупости.

каква е тази "газ" до мантинелата?

Гербаджийската некомпетентност , кражби и некадърство се борят с ограничения от 30 км/ч.! Смях Смях Смях! А къде се скри строителя на нацията, да изреже и да покаже ножицата с която е прерязъл лентата на този участък.

Едно знам че никой водач не иска да убие пътниците си . Дано направят нормална експертиза !

Радиусите на 80% от завоите на пътя по дефилето, не съответсват за тонажа и габаритите на ППС-та, над примерно четири тона..... и с много условности на тези, до дванадесет тона.... Примерно за да се разминат два автобуса или тира, в завоя убиец, трябва скоростта им да бъде някъде под 30км/ч , но трябва да е хубаво и времето.... и късмет !!! Това е така, защото пътя като такъв, е трасиран още от римско време..... и горе долу в същия вид се използва да 1880г..... , когато по времето на Стамболов, започва да се изгражда и жп линията по дефилето от София до Роман..... За удобство при строителството на жп линията, пътя на много места е разширяван / до сегашните две платна/ и подновявана твърдата настилка.... През тридесетте години на миналия век, дефилето, заедно с жп линията се утвърждава като основна пътна артерия за връзка със Северозапада и централна Северна България и затова пътя се ремонтира основно, като сегашните му параметри - радиуси на завой, широчина, наклони са от времето на 1936г......., но Всички знаем тогава с какъв тонаж и технически характеристика са били автомобилите.... След това, до ден днешен, са правени само "козметични" промени. Някъде около 1965г, жп линията вече е електрифицирана , а пътя е с нова твърда настилка....... от асфалт и до ремонта на Трейс са правени само кръпки и частични ремонти, а по жп линията нищо не е пипано от шестдесетте години..... Това е така, защото от 1980 г е изградена магистралата през Витиня и пътя през дефилето е резервен път... Работата обаче е в това, че натоварването на жп линията, днес е почти символично, в сравнение с жп трафика тогава, а на пътя се е увеличил стократно...... Изводът е категорично пътя през дефилето НЕ МОЖЕ да бъде резервен вариант, на този през Витиня, защото да прекарваш през него тир е все едно да го прекарваш през асфалтирана туристическа пътека.... Алтернативните варианти са малко - разширяването на съществуващия път през дефилето до примерно четири платна е трудна работа, а на много места е и технически невъзможно.... Остава варианта, в спешен порядък, за изграждане на тунели - Бухово-Ботевград и/или Петрохан - Берковица за отпушване на пътни трафик към Северозапада и прилежащата част на Европа... Тогава магистралата през Витиня остава резервен вариант, а пътя през дефилето - турестическа пътека.... До тогава обаче, такива катастрофични катастрофи ще има......, цената обаче ще са плаща от случайни жертви, като шофьора на този автобус....

Типично във стила на бакшишите !

Имало е стечение на няколко фактора: остър завой, дъжд, хлъзгав асфалт. При такива условия всеки шофьор би карал с намалена скорост и би си отварял очите на четири. А сега какво излиза - шофьорът е невинен, строителните фирми също. Виновен е дъждът! Защо обаче ми се струва, че отсега се внушава, че шофьорът е напълно чист? Да не би да е от ГЕРБ?

как ша е от ГЕРБ, бе? всичко неандертал плюе против ГЕРБ, шоферът е червен бизнесмен - от бсп или дпс...

Ако е бил истински шофьор, при такъв дъжд е трябвало да кара дори с 20 км/час. Дяволът дебне, не спи!

и при сухо и при мокро европата трепе туземците! вън европата от балканите!

Значи Трейс откраднаха едни 22 милиона, държавата не смее да ги накара да си оправят кьопавата работа а вместо това решава проблема както би го решила една едноклетъчна мутра - намалява ограничението от 40 на 30 км/ч. Аз с колелото карам по-бързо бе, олигофрени!

На вниманието на ЩелсиМ. Я помисли малко ти с корупцията. Ако имаш данни направи нещо. Почнал си да пишеш. Не ти отклонявам вниматието на аудиторията ти от корупцията. Просто се питам ти и останалите замислихте ли се какво ще правите след като има тежки инциденти всеки ден. Дали само пътя, мантинелата, дъжда, вятъра, въздуха, царя правителството, комунистите, капиталистите ... са виновни. Дали и всеки един няма вина?! На първо място в европа по брой на катастрофи. За това се изисква един целокупен народ всички заедно с всички възможни усилия за да се постигне ... ?! Мче да се скатае нещо или от нещо си е национален спорт у нас и то от когато се помня... Тия с асфалта ли няма да го направят?! Брех тиии... няма да ти слагат диабаз я у асвалто на ония да си карат мерцедесите по него... я па ти?!

Тази статия казва всичко.

пак некви милиончета! а 500-те милиарда откраднати от европата? а репарациите дето сега също са милиарди, а?

Ама нищо не си схванал. Автобус ... дълго нещо ... Кара с 40 ... остър и къс завой. За да мине и да не удари задни гуми в бордюра ... предницата сее в насрещното ... ама малко. Но пък и достатъчно, че ако има кола която също цепи завоя ... щот нали малко рали не пречи, то може и да се нацелят.

Е това е вече грамотно написано, интересно и информативно. Поздравления, господине. А за некадърния списвач на статията не знам какво да кажа. Като чета първото изречение се чудя как точно ги назначава дира. Гошко Брандийски, хайде моето момче, отиди си върни дипломата за завършено средно образование и си прибери агнето!

Ами таквара тежка катастрофа е нямало поради късмет. Последната година там катастрофира тир и просто ремаркето го задържа да не падне, а също така и газовоз на Газтрейд. И пак луд късмет че газовоза не падна, защото щеше да се чуе до София.

Ами направете го 5 килоемтра в час това ограничение бе, мушмули, вместо да накарате фирмата, която си е оставила шапката да направи целия път наново и да плати репарации на загиналите. Ако не искат и я закрият - съд и затвор за собствениците. В коя ли приказка попаднах - това става в страните с ред, в Китай даже този юнак от ДПС вече да са го пратили на стадиона и да са дали сметката на роднините му ... но тук ... няма как да стане!

само не стана ясно като няма сцепление защо буса на БТВ не е в дерето??? Нека да повторят експеримента - до водача отляво един градски и докат въри геврека да гледа към него и да обсъждат колко захар се слага в джибрите за хубава ракия

Роднините на загиналите да съдят държавата в Европейския Съд. Това е единствената им опция, за да се накажат виновните за трагедията.

Системен проблем на нашата политическа система е, че не се вслушва в своите граждани, когато те говорят спокойно и разумно. Няма рутинно работеща обратна връзка. Необходими са все крясъци, митинги, бунтове и неподчинения, смърт, за да извърнат дерибеите поглед от ръководните си носове.

Господин Инженер, а тази фирма, не е ли изпълнила проекта? Имало е и надзор, по "западен" образец, не като беше при социализма! Работи се с машини "западно" производство и....какво от това. Значи, първо проектното задание правилно ли е съставено и проекта как е приет, ако не е отговарял на изискваните характеристики за такъв клас пътища. Заменяни ли са проектните материали с материали имащи неподходящи характеристики. Видимо не сте инженерче, а полицайче пожарникарче.

Що на го затворите напълно този път?? Ми няма да има катастрофи.. Своге и селата около него ша са снабдяват с Кугърите. Щото ровенето повече около нефелния асфалт - вече признат и НАНКИЧА, ше предизвика проверка от ЕС, ЕК.. Щот с техни пари е правен "рИмонта". Пък нашичката любима фирма ща требе да връща парички.. Пък и от списъка за цицане от ЕС може да я изхвърлят в ЕС, ЕК и т.н. вредни Е-та.. Баце има опит в спиране на таквизи пътища - забравихте ли как са търсеше Акт 16 за Прохода на Републиката.. Щото бригадирите не го били взели..

добре рейса е същия, скороста е същата, мантинела няма, сцеплението и него го няма, щот нали не забравяме основното- там няма сцепление, защо буса на БТВ не е в дерето се пита? Нали се пързаля и няма сцепление? От де се доби изведнъж тва сцепление па сега?

А кой е казал, че съм инженер в тази област? Доколкото знам от моята област навсякъде си има стандарт. Предполагам така е и в асфалтовите смеси. И тези стандарти трябва да се спазват. Не може в чугун да слагаш натрий, например, и да очакваш добри свойства. Та същото е и тук - очевидно "подобрителите", които са ползвали от Трейс са причина както за тази, така и предната катастрофа с летален изход. Правилните въпроси са други: - Кой е приел обекта след като очевидно е опасен и не отговаря на основни стандарти? - Кой е позволил и си е затварял очите при полагане на настилката? - Кой не е вложил енергия и не е принудил фирмата-изпълнител да отстрани неизправностите? - Имало ли е такива, които са оказвали натиск срещу отговорните лица? И въпросът бомба - редно ли е да се дават текущи поръчки на тази фирма или на фирми, свързани с лица, контролирани от въпросната персона от ДПС??? Според мен държавата има много лостове да им счерни живота и да си платят за гяволъка, така, че никога повече да не го правят. Но ... не и стиска - както тук, така както и в Хитрино виновен ще излезе най-ниския ешелон. Е, най-вероятно този път ще го оправят, но от нашите пари а Трейс най-много да се преименува.

я да се повтори експеримента, една засукана контрольорка с по-големи цици до шофьора да сложат, стига е гледал се в пътя, нека малко лаф мухабет да прай докат върти геврека. То само в пътя кат гледа и баба може така

"Професионален шофьор доказа, че автобус, който има габарити, подобни на катастрофиралия край Своге, че на фаталния завой се влиза в насрещното движение - това показа експеримент на bTV. " Кой некадърен и неграмотен "редактор" е съставил това изречение, а дир?! Е то бива, бива излагация, ама вие сте просто уникални! И за тази лошо свършена работа някой хрантутник при вас получава заплата, нали?

От 60 години е така този завой