• 42% повече туристи са пътували до Париж през първата седмица на Олимпийските игри, като на притежателите на американски карти Visa се пада най-голям дял от посетителите (72% увеличение на годишна база)
  • Значително се увеличава броят на пътуващите до други градове, в които се провеждат сътезания в рамките на Олимпиадата, сред които Лил, Сен Етиен и Марсилия.
  • Феновете, които са присъствали на състезанията, са направили значително по-големи разходи, в сравнение с тези, които не са присъствали.

След като Олимпийските игри Париж 2024 бяха закрити вчера със специална церемония, Visa, официален партньор на Олимпийските и Параолимпийските игри, публикува допълнителни данни, които разкриват положителното въздействие на Париж 2024 върху туризма и потребителските разходи във Франция. През първата седмица на Олимпийските игри Париж не само е привлякъл 42% повече картодържатели на Visa, отколкото през същия период на 2023 г., но и в други градове, в които се провеждат събития от Олимпийските игри, се наблюдава значително увеличение на посетителите и потребителските разходи, особено сред феновете, които са присъствали на състезанията.

Париж утвърждава своята лидерска позиция като глобална дестинация:¹

  • 42% увеличение на броя на картодържателите на Visa, които са пътували до френската столица за Олимпийските игри Париж 2024;
  • другите градове-домакини на Париж 2024 също отчитат икономически ползи от Олимпийските игри: Лил отбеляза 188% увеличение на посетителите, Сент-Етиен - 150%, а Марсилия - 48%.
  • на притежателите на карти Visa от САЩ се пада най-големият дял посетители от която и да е държава с ръст от 72% на годишна база, следвани от Латинска Америка и Карибите (+62%) и Азиатско-Тихоокеанския регион (+57%);
  • до Франция са пътували и повече притежатели на карти Visa от Европа, например от Великобритания (+53%) и Германия (+53%).

Основни модели на потребителските разходи:²

  • картодържателите на Visa са похарчили в Париж повече, отколкото през предходната година, като Великобритания е начело с ръст на разходите на годишна база от 42%, следвана от Латинска Америка и Карибите (+34%) и САЩ (+32%);
  • притежателите на карти Visa, които са присъствали на състезанията в Париж 2024, са похарчили с 20% повече от тези, които не са присъствали, като 39% от европейските фенове (без Франция) са похарчили по-големи суми;
  • най-значителното увеличение на разходите в Париж на годишна база се наблюдава в ресторантите (+49%).

"Нашите данни показват, че домакинството на Олимпийските игри е дало тласък на парижката икономика. Париж неизменно е един от най-посещаваните градове в света, но съм сигурна, че невероятното преживяване да бъдеш там по време на Олимпийските игри или да наблюдаваш дистанционно събитията, организирани на многобройните емблематични места в града, ще привлече още повече посетители през следващите години. Щастливи сме, че изиграхме своята роля за превръщането на Олимпийските игри в Париж през 2024 г. в едно наистина незабравимо преживяване," каза Шарлот Хог, главен изпълнителен директор на Visa Европа.

Поетата от Visa отговорността за осигуряване на платежните системи за Олимпийските и Параолимпийските игри изисква широкообхватен план с отчитане на местните особености, съчетан с мащабни операции. Работейки ръка за ръка с Организационния комитет на Париж 2024 през последните три години, Visa изгради персонализирана платежна мрежа в Париж и извън него, която гарантира, че безконтактните плащания с Visa се приемат на 3,500 точки на продажба в 32 олимпийски обекта и 16 параолимпийски обекта.

Visa стартира приложението Visa Go, за да свърже зрителите и туристите с местни бизнеси по време на Париж 2024. Посетителите могат да изтеглят приложението Visa Go тук: https://go.paris.visa.com/home


¹ Данните сравняват периодите от 1 април 2024 г. до 2 август 2024 г. с тези от 1 април 2023 г. до 2 август 2023 г.

² Данните показват персоналните трансакции в Париж в периода от 26 юли 2024 г. до 2 август 2024 г.

Съдържание на: VISA