Четвъртокласниците ни са 11-и по четене сред 50 страни

Четвъртокласниците ни имат добри уменията да четат и да разбират различни по тематика текстове, показват резултатите от Международното изследване PIRLS 2016.

Обратно в новината

Коментари - Четвъртокласниците ни са 11-и по четене сред 50 страни | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А на таблетчето кои сме по ред? Там второ и трето място не присъждат нали?

loyola

Уволнени ще има ли ? Или всички са партийци

След 4-ти клас сме 11 в света, а след 7-ми клас сме в дъното. Какво се случва между 5. и 8. клас? Там учениците вече са при различни учители по различните предмети, освен това тогава е и началото на тийн-ът и пубертетът. Защо образователната ни система изпуска децата??? Време е за сериозен анализ.

Българите с най-големи (чакай, май на негрите бяха най-големи), е, най-корави ..., че и българчетата най-умни. Ама докато станат студенти - оглупяват. Защото нивото е под нулата!

Информацията трябва да се конкретизира: Кои училища са обхванати в проучването - социален, етнически, градски, селски и пр. състав на учениците. Редакторите да се извинят за граматичните грешки в информацията, срамно е, особено, когато пишете за образование!

2001 сме били 4-ти, 2006 - 14-ти, 2011 - 22-ри, сега 11-то място не е зле.

Истината е, че в България имаме три категории семейства като образователни ценности. Първите имат много книги, работят активно с децата си, образованието в тях е ценност. В тези семейства децата се научават да четат и да пишат много преди да стигнат училищна възраст. За тези деца детската ясла и градина е в ущърб, защото там средата е по-лоша от тази в собствените им семейства. Вторият тип е почти пълна противоположност. Там почти липсват книги, образованието не е ценност, никой не работи с децата. Децата от тези семейства може да имат някаква полза от детските ясли и градини, ако персоналът там е добре обучен и съвестен, и помага на децата да говорят български и да открият нови интереси. Третата категория е някъде между тези двете. Има някакви книги вкъщи, но не са много и качеството им не е добро. Родителите нямат навик да четат, предпочитат да гледат телевизия. Децата в тези семейства не получават някаква подготовка вкъщи, защото родителите обикновено ги пращат на детска ясла и градина още от най-ранна възраст и не се занимават особено с тях. Това са децата, чието отношение към знанието не се формира вкъщи. Ако попаднат на добър педагог, може и да стане нещо от тях. Ако не попаднат, стават децата, за които "даскалото е тъпо", "всичко е тъпо", и които ходят на училище, но практически не учат. Така че, драги родители, образовайте си децата. Е, МОН винаги ще се кичи с лаврите от вашия труд. Само имайте едно наум - колкото повече време прекарва едно дете в образователната система, толкова повече се влошават образователните му постижения. Вие може да го пратите там научено и любознателно, но има голям риск да ви го върнат посредствено и апатично.

това 11-то място. Разбира се, може и ПО-ДОБРЕ. Защо не? НО аз пък си задавам и някои въпроси: Доколко представително е това проучване? Обхванати ли са ВСИЧКИ ДЕЦА, а не само тези от 5-6 елитни столични училища и още 5-6 от по-големите окръжни градове? А КОЛКО ученици трябва да посещават редовно училище, а вместо това са някъде другаде? И още колко завършват с диплома за средно образование, а нямат ЕЛЕМЕНТАРНИ знания по български език и математика. За физика, химия, биология и т.н. да не говорим.