България е на първо място по убити в катастрофи в ЕС
България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Обратно в новинатаКоментари - България е на първо място по убити в катастрофи в ЕС | Днес.dir.bg
Коментари
При положение, че сме водачи в тази листа изречението: Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС. мирише на редакторски проспано
най накрая и ние да сме първи бе,заслугата е на кретените по пътищата,айде на късмет да ние,и все повече даяджии да се занимават с изпитите,и все повече 25 годишни жени да ни обучават за шофьори
Да,на България не и трябва война,както сме тръгнали,сами ще се затриеме...всеки,яхнал конските сили се мисли за "велик",но и пешеходците са...господари на пътеката,а и не само...Не мога да си обясня не им ли се живее на тези хора ???,ако те са решили да се убиват-добре,но покрай тях вземе ,че си отиде някой невинен,на който му се живее...луда надпревара...
връщайте старото време-полигони, автентични изпити, да има човек от КАТ наблюдател, полигоните заключени до въвеждане на изпита, а сега идват от запад и си плащат, казват ни тези които са карали курсовете - любител шофьори. от всяко дърво аркадаши свирка не става, така е и с шофьорлъка, ама там е проблема, че може да изгори именно този , който е на ти с кормуването. боли ни, страх ни е, случвало ни се е в гърция да ни ударят на магистрала отзад, получихме пари, малко бяха, а колата отиде на скрап, а парите ни на вятъра, това което ни платиха е нищожество, но да благодарим на господ , че младите, еродираните, а и деца на лекари, бяха в колата, завършиха на запад и си останаха завинаги там, грък, младо момче, а и не бяха ги проверили за алкохол, наркотици, това трябва да правят гръцките полицаи, а защо, отговор нямаме, движел се е с висока скорост гърчето влизайки от черен път и включвайки се в магистралата, а нашите са се движели със 110 км/час. Добре, че е имало справедливост, успокоявали са нашият човек полицаите, че той/българинът няма вина, ударът е отзад, жалко, за невинните, дано да не дава господ, не са приятни, но много неграмотни, неуки карат коли, а и пияни, наркомани, НЕ СТАВА ОТ ВСЕКИ ЧОВЕК ШОФЬОР, ама пуста мода, много може да се пише. аз също съм карала на младини курс, но тогава нещата бяха къде, къде по взискателни, а сега с ПАРИ всичко става
Наскоро пътувах от Русе за Силистра. Пътят е в много добро състояние. Бих казал дорри перфектен за България, но водачите са направо малоумни! Като видят гладък път и смятат, че трябва задължително да карат с поне 120 км/ч! Крайно време е полицията да отвори възможността за поставяне на камери и радари на концесия. Много бързо могат да се решат някои проблеми в страната, без държавата да въвлича собствен финансов ресурс.
За да се спази традицията в класациите на България, заглавието трябва да бъде: " България е на последно място И по шофьорски умения на населението".
В България масово се карат коли от хора, които не притежават свиделество за управление на МПС. Дори по селата - 13-14 годишни деца карат коли. По селата на Бълграия има гонки - и всички си затвряме очите. Гонките са адреналкинът за живеещите на село. В България има лоши пътища и лоши шофьори. В България не се спазват правилата.
Листовки решават. Много листовки, правилника идеално го знаят, ама умения за кормуване нямат. Аз се чудя водач спримерно 10-15 годишен стаж дали ще може и една листовка правилно да реши! Взамяна на това се е научил безопасно да се движи по пътищата, разбира се ако има разум, а не "бензин в кръвта" и не е бърз и яростен!
Докато катаджиите са данъчна служба, така ще е. Не упражняват КОНТРОЛ на движението, а търсят евтини коли с невзрачни шофьори, за да им напишат глоба и да си изпълнят нормата.
По две причини: 1. АбсЕлютно никаква инфраструктура на пътищата.2.Уникално прости хора каращи МПС.
В много области е така - започваш с празна торба опит, пълна торба с късмет и целта е да напълниш първата, преди да е свършило съдържанието на втората. По-добър метод известен ли ти е?
3. Купуват се най-калпавите гуми или втора употреба. Ремонтират се автомобилите, когато нещо толкова се счупи, че не могат да потеглят. И по възможност с калпави части, заради ниската им цена
И какво прави СБА по въпроса? Да не би да са затегнали правилата за изкарване на СУМПС? Или вече не се плаща на черно за тапията? Може би са вдигнали значително качеството на подготовката на младите водачи, както на автомобили, така и на мотоциклети? Обучението на децата в училище?
Стига си пробутвал лобистки тези, ами виж статистиката на КАТ, за пътните произшествия, качена на сайта на МВР. Под 5% са следствие на техническа неизправност, като най-вероятно за повече от половината от тях е виновна поддръжката на пътя. Други са причините за този висок травматизъм, не техническото състояние на колите.
КУПУВАТ СЕ КНИЖКИ! КУПУВАТ СЕ ДИПЛОМИ! КУПУВАТ СЕ ПОЛИТИЦИ! КУПУВАТ СЕ ДЕПУТАТИ! И ЖЕРТВИТЕ НА ТАКОВА ПАЗАРУВАНЕ СА НЕИЗБРОИМИ!!!А, СЛЕДИТЕ НЕЗАЛИЧИМИ! ОТРАЗЕНИТЕ ПОПРАВКИ ПОД ЗАГЛАВИЕТО НА ПРИЕТИТЕ ЗАКОНИ СЛЕД 1990Г., СА ПО-ДЪЛГИ ОТ ТЕКСТОВАТА ЧАСТ НА САМИТЕ ЗАКОНИ!
Така е докато се дават книжки на цигани без средно образование,на 17-20годишни момичета,които използват огледалата да се гримират???
За сравнение - в САЩ караш теоритичен изпит и получаваш временен знак "ученик", който лепиш на собствената си кола и отиваш да се учиш по улиците. Дали ще се учиш сам, дали ще хванеш някой приятел/роднина да седи до тебе или ще ходиш на курсове, си решаваш ти. Като се почустваш готов, си записваш час за инспектор, който те изпитва в собствената ти кола. И въпреки че няма задължително "професионално обучение", САЩ имат по-малко жертви от нас, особено на фона на в пъти по-големия пробег, който правят на глава от населението. А като погледнеш подборките от САЩ и Канада, с пътни нарушения, в тубата, на половината се чудиш изобщо какво са нарушили.
Стигнахме САЩ по брой автомобили на човек от населението от 1940г. , а пътищата и улиците са за файтони, както през 1940г. На статистиката може спокойно да не се вярва-там има здрави КОРИСТНИ ИНТЕРЕСИ
Лошия път няма как да е причина за катастрофа!щ При лош път се кара със съобразена с настилката скорост. Когато водача на МПС няма ''ограничител на скоростта в главата си'', винаги ще си намери после причина да се оправдае с нещо.
Карането с превишена скорост почти никога не е поради някакво бързане за някъде. Карането с висока скорост е стил на шофиране. Това е причината да се трепем толкова много.
Явно не си шофьор. Защото ако поне понякога сядаше зад волана, щеше да знаеш в колко много случаи караш по наглед нормален път, и изведнъж късаш гума на някоя дупка, дето и с каруца ще я пропуснеш. Да не говорим за винетката, чиято цена значително надвишава същата в много по-развити европейски страни, но не ми позволява да карам и с половината от разрешената за пътя скорост.
Представете си ,че се движите с РАЗРЕШЕНИТЕ 140 км. в час по автомагистрала и .. попаднете в дупка= дълбока неравност по пътя , и каквото се случи Вие сте си виновен, че не сте се движили с УДОБНО ИЗМИСЛЕНОТО съобразена .Не Ви ли е странно ?
Как става това не знам? България е една от страните с най-хубавите пътища. Стандарта на хората е висок и карат автомобили до 10 години. И за да се решат проблемите са необходими няколко мерки. 1. Да се поставят камери и то много. Глобите да не са много високи от порядъка на стотина лева но задължително да се събират. Човек на ден да може да има дори до 10-15 глоби. Плаща си ги и да го видим на следващия месец. Пък ако му харесва да плаща да кара така. 2. Гражданската, винетката и каското да са зависими от броя нарушения. Да нарастват с проценти примерно с 2% за всяко нарушение. 3. От КАТ нямат само права, имат и задължения. Да пишат наказателни актове на общините за всяка дупка която може да е предпоставка за произшествие. Същото да се отнася и до АПИ. Да плащат здраво глоби до отстраняване на повредите по пътя и на водачите които са си потрошили колите от безхаберието. Не може и го няма никъде по света една и съща дупка да се ремонтира всяка година и дори по-често. Ето така ще намалеят катастрофите.
Карайте по бавно и няма да късате гуми. Джанти съм кривил, най-често в града.Гуми не съм късал. До сега не съм се докарвал до там,че дупка да ми създаде предпоставка за ПТП.Пази Боже.
140 км на тия умрели магистрали - това е уникално безумие!!! Бой по тиквите и максимална скорост на магистрала 100, а на извънградски път 80. Джигитите да се научат на търпение и ред! Иначе бой!
Не, не е! Скоростта се мери доста лесно и също толкова лесно се пишат актове за нея, за това някой "комисари" от КАТ я пробутват за основен фактор, но виж статистиката. Преобладаващата част от ПТП са заради отнето предимство. Което значи НАГЛОСТ, самоувереност, желание да прецакаш ближния, надценяване както на собствените възможности, така и на тези на автомобила... Когато има само един джигит, обикновено му се разминава. Обаче съберат ли се повече на пътя, по едно и също време, следва ПТП. И ни остава само да се молим да се ударят джигити и да не засегнат някой невинен.
Закво ти е имот бе? Малък си още, само на 43, стой си при мама и тате в панелката, те ще те хранят от пенсиите. Като пораснеш, тогава ще мислиш за имоти.
Сигурно е заради задължителните светлини през деня ... и може би заради демонтираните еърбеци?
Единия вариант когато ''бързаш'' изпреварваш и влезеш в насрещната лента. Другия вариант на някой светофар, пак ''бързаш'' и минаваш на червено! ''Бързаш'' да излезеш от някоя пряка, към основен път и там някой който ''бърза'' повече от теб и не спазва ограничение 50-60 км в час например ,те помита. Общо взето това са вариантите.
Колко по-бавно? Последната гума я скъсах, карайки с около 30км/ч. Заради зейнала дупка и никакво улично осветление. Само дето настилката е крива и дупката не се вижда от седнало в колата положение, докато не попаднеш в нея. Още една такава стана причина за авария на градски автобус. Шофьора - с над 40г стаж, като през последните 20 нямал нито едно регистрирано нарушение, както професионално, така и като любител, с личния си автомобил. Ама както казах, ако караше кола, щеше да ги знаеш тия работи.
1.Никакъв отговор на питането 2.Иска се в Европа нооооо на магистрала 100, а на извънградски път 80. 3. Иска се Бой по тиквите / Иначе бой! = РЕПРЕСИЯ,РЕПРЕСИЯ и пак РЕПРЕСИЯ, нооо спрямо човекът от публиката, и никък не срещу БЕЗОТГОВОРНАТА И ЯЛОВА администрация
Задължителните светлини най-малкото улесняват всички ни. Ако ги нямаше щяхме най-малкото да сме много по-изморени от шофирането, защото щяхме да се кьорим повече за да преценим кой се движи и кой не;)
Винаги е така, виновен е обикновения човек, а администрацията бала и пухкава. Трябва да разбират, че с комунистически похвати не става. Създай условия и после наказвай.
Не знам да ли сте виждали коли, на които дългите са преправени на дневни светлини, като светят по-слабо.... само че... пречат доста повече.... От такива и от други подобни, които карат на дълги - очите ми окьоравяха.... Питаш някой : не ви ли е неудобно да карате на дълги ? той отговаря: - Що преча ли ти ?
от прост, необразован, некултурен, арогантен, егоистичен, злобен и т.н. народ? Ето какво- да се самоизтреби от ГЛУПОСТ!
Българинът е красив човек, особенно жените-външно!?? Но вътрешно е гнил от злоба,простотия и селяния!Как да я покаже-ми газ до дупка!Вижте ма, карам с една ръкъ и говоря с джисиема!Малееее отворен съм с голфа! Обаче виждат се много маркови коли вече и то нови! Но манталитета е стария! Диви селяци, не срамете интелигентния българин /5 % сме/.