България е на първо място по убити в катастрофи в ЕС
България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Обратно в новинатаКоментари - България е на първо място по убити в катастрофи в ЕС | Днес.dir.bg
Коментари
Странно, как изчезнаха 100-200 смислени коментара и останаха главно тези, които плюят по България и българите.
Ако гражданската отговорност покриваше само 90% от щетите, доста джигити щяха да се позамислят дали им се плаща 20-30 000 лоева за причинена смърт. А и споразуменията с потърпевшите щяха да понамалеят, оттам и да падне самата гражданска. Ама застрахователите няма да са на далавера!
В България много шифъори на пътя избиват комплексите си от неудовлетвореност, лошия живот или обратното - стремеж за показност и превъзходство, смятат, че прецакани в живота си и от държавата и управленията, КОЕТО Е ТАКА, и най-вече от трагичната пълна липса на закинност и равнопоставеност пред закона и в обществото, поне на пътя нама да се оставят да бъдат прецакани и се чувстват свободни да правят каквото си искат, на свобода, така, както я разбират. Българите не сме дисциплинирани, в добрия смисъл на думата, като социално и обществено отговорни, убедени сме, че всичко е наред,О'К, всяко нарушение, АКО НЕ НИ ХВАНАТ И НЯМАМЕ ЩЕТИ - ние! Или се отървем по някакъв начин. И разбира се другите фактори - липса на шофъорски умения и самонадеяност, безотговорност и лекомисленост, алкохол, наркотици, каране без книжка или с купена такава, несъобразена скорост и най-вече ЛИПСА НА ТОЛЕРАНТНОСТ и на пътя, както и в живота, невнимание при смяна на лентата и изпреварване, или при влизане и излизане от магистрала, както и засичане или неспазване на дистанция. Други потенциални опасности възникват от лошо време, слаба видимост (през ноща например), техническа неизправност, недобро състояние на шифъора (недоспал, раздразнен,...) и неизправности по пътя. Държавата и органите трябва с верни и точни данни и статистика да определят главните причини и да вземат необходимите спешни адекватни мерки. България Е в тежка демографска криза и пред катастрофа ВЕЧЕ и не може да си позволи да НЕ вземе мерки и да губи толкова българи и на пътя, според мен.
...са няколко: - ниският иинтелект на средностатистическия българин - лесното получаване на свидетелство за правоуправление - криминално придобиване на диплома за 8 клас и свидетелство за правоуправление - нагло, безпардонно и хазартно шофиране от голяма част от водачите. Особено от младите и дамите... - лоша работа на органите на КАТ - лоша събираемост на глобите
Откакто караме със запалени фарове е така!
Българинът е красив човек, особенно жените-външно!?? Но вътрешно е гнил от злоба,простотия и селяния!Как да я покаже-ми газ до дупка!Вижте ма, карам с една ръкъ и говоря с джисиема!Малееее отворен съм с голфа! Обаче виждат се много маркови коли вече и то нови! Но манталитета е стария! Диви селяци, не срамете интелигентния българин /5 % сме/.
Ей това е резултатът от лошите пътища и просташкия манталитет!
от прост, необразован, некултурен, арогантен, егоистичен, злобен и т.н. народ? Ето какво- да се самоизтреби от ГЛУПОСТ!
Сигурно е заради задължителните светлини през деня ... и може би заради демонтираните еърбеци?
Задължителните светлини най-малкото улесняват всички ни. Ако ги нямаше щяхме най-малкото да сме много по-изморени от шофирането, защото щяхме да се кьорим повече за да преценим кой се движи и кой не;)
Не знам да ли сте виждали коли, на които дългите са преправени на дневни светлини, като светят по-слабо.... само че... пречат доста повече.... От такива и от други подобни, които карат на дълги - очите ми окьоравяха.... Питаш някой : не ви ли е неудобно да карате на дълги ? той отговаря: - Що преча ли ти ?
Колега в голяма грешка си - като караш и постоянно някой ти свети в очите се изморяваш много повече. Пробвй да врътнеш 200 километра градско в София. След такова изпълнение съм като електроженист вечерта. Отделно велосипедистите и пешеходците нямат фарове. Така че карането на фарове през деня южно от скандинавията е пълна глупост.
Как става това не знам? България е една от страните с най-хубавите пътища. Стандарта на хората е висок и карат автомобили до 10 години. И за да се решат проблемите са необходими няколко мерки. 1. Да се поставят камери и то много. Глобите да не са много високи от порядъка на стотина лева но задължително да се събират. Човек на ден да може да има дори до 10-15 глоби. Плаща си ги и да го видим на следващия месец. Пък ако му харесва да плаща да кара така. 2. Гражданската, винетката и каското да са зависими от броя нарушения. Да нарастват с проценти примерно с 2% за всяко нарушение. 3. От КАТ нямат само права, имат и задължения. Да пишат наказателни актове на общините за всяка дупка която може да е предпоставка за произшествие. Същото да се отнася и до АПИ. Да плащат здраво глоби до отстраняване на повредите по пътя и на водачите които са си потрошили колите от безхаберието. Не може и го няма никъде по света една и съща дупка да се ремонтира всяка година и дори по-често. Ето така ще намалеят катастрофите.
Карането с превишена скорост почти никога не е поради някакво бързане за някъде. Карането с висока скорост е стил на шофиране. Това е причината да се трепем толкова много.
Не, не е! Скоростта се мери доста лесно и също толкова лесно се пишат актове за нея, за това някой "комисари" от КАТ я пробутват за основен фактор, но виж статистиката. Преобладаващата част от ПТП са заради отнето предимство. Което значи НАГЛОСТ, самоувереност, желание да прецакаш ближния, надценяване както на собствените възможности, така и на тези на автомобила... Когато има само един джигит, обикновено му се разминава. Обаче съберат ли се повече на пътя, по едно и също време, следва ПТП. И ни остава само да се молим да се ударят джигити и да не засегнат някой невинен.
Единия вариант когато ''бързаш'' изпреварваш и влезеш в насрещната лента. Другия вариант на някой светофар, пак ''бързаш'' и минаваш на червено! ''Бързаш'' да излезеш от някоя пряка, към основен път и там някой който ''бърза'' повече от теб и не спазва ограничение 50-60 км в час например ,те помита. Общо взето това са вариантите.
Лошия път няма как да е причина за катастрофа!щ При лош път се кара със съобразена с настилката скорост. Когато водача на МПС няма ''ограничител на скоростта в главата си'', винаги ще си намери после причина да се оправдае с нещо.
Явно не си шофьор. Защото ако поне понякога сядаше зад волана, щеше да знаеш в колко много случаи караш по наглед нормален път, и изведнъж късаш гума на някоя дупка, дето и с каруца ще я пропуснеш. Да не говорим за винетката, чиято цена значително надвишава същата в много по-развити европейски страни, но не ми позволява да карам и с половината от разрешената за пътя скорост.
Представете си ,че се движите с РАЗРЕШЕНИТЕ 140 км. в час по автомагистрала и .. попаднете в дупка= дълбока неравност по пътя , и каквото се случи Вие сте си виновен, че не сте се движили с УДОБНО ИЗМИСЛЕНОТО съобразена .Не Ви ли е странно ?
Стигнахме САЩ по брой автомобили на човек от населението от 1940г. , а пътищата и улиците са за файтони, както през 1940г. На статистиката може спокойно да не се вярва-там има здрави КОРИСТНИ ИНТЕРЕСИ
Така е докато се дават книжки на цигани без средно образование,на 17-20годишни момичета,които използват огледалата да се гримират???
КУПУВАТ СЕ КНИЖКИ! КУПУВАТ СЕ ДИПЛОМИ! КУПУВАТ СЕ ПОЛИТИЦИ! КУПУВАТ СЕ ДЕПУТАТИ! И ЖЕРТВИТЕ НА ТАКОВА ПАЗАРУВАНЕ СА НЕИЗБРОИМИ!!!А, СЛЕДИТЕ НЕЗАЛИЧИМИ! ОТРАЗЕНИТЕ ПОПРАВКИ ПОД ЗАГЛАВИЕТО НА ПРИЕТИТЕ ЗАКОНИ СЛЕД 1990Г., СА ПО-ДЪЛГИ ОТ ТЕКСТОВАТА ЧАСТ НА САМИТЕ ЗАКОНИ!
И какво прави СБА по въпроса? Да не би да са затегнали правилата за изкарване на СУМПС? Или вече не се плаща на черно за тапията? Може би са вдигнали значително качеството на подготовката на младите водачи, както на автомобили, така и на мотоциклети? Обучението на децата в училище?
По две причини: 1. АбсЕлютно никаква инфраструктура на пътищата.2.Уникално прости хора каращи МПС.
3. Купуват се най-калпавите гуми или втора употреба. Ремонтират се автомобилите, когато нещо толкова се счупи, че не могат да потеглят. И по възможност с калпави части, заради ниската им цена
Стига си пробутвал лобистки тези, ами виж статистиката на КАТ, за пътните произшествия, качена на сайта на МВР. Под 5% са следствие на техническа неизправност, като най-вероятно за повече от половината от тях е виновна поддръжката на пътя. Други са причините за този висок травматизъм, не техническото състояние на колите.
Докато катаджиите са данъчна служба, така ще е. Не упражняват КОНТРОЛ на движението, а търсят евтини коли с невзрачни шофьори, за да им напишат глоба и да си изпълнят нормата.
Листовки решават. Много листовки, правилника идеално го знаят, ама умения за кормуване нямат. Аз се чудя водач спримерно 10-15 годишен стаж дали ще може и една листовка правилно да реши! Взамяна на това се е научил безопасно да се движи по пътищата, разбира се ако има разум, а не "бензин в кръвта" и не е бърз и яростен!
В много области е така - започваш с празна торба опит, пълна торба с късмет и целта е да напълниш първата, преди да е свършило съдържанието на втората. По-добър метод известен ли ти е?
За сравнение - в САЩ караш теоритичен изпит и получаваш временен знак "ученик", който лепиш на собствената си кола и отиваш да се учиш по улиците. Дали ще се учиш сам, дали ще хванеш някой приятел/роднина да седи до тебе или ще ходиш на курсове, си решаваш ти. Като се почустваш готов, си записваш час за инспектор, който те изпитва в собствената ти кола. И въпреки че няма задължително "професионално обучение", САЩ имат по-малко жертви от нас, особено на фона на в пъти по-големия пробег, който правят на глава от населението. А като погледнеш подборките от САЩ и Канада, с пътни нарушения, в тубата, на половината се чудиш изобщо какво са нарушили.
Така е но не съвсем...половината махала се изнесе за Щатите и от тях зная каква тесла играе ако не спазваш строго правилника....единият ми приятел живее в Далас и само заради един изгорял стоп го арестуваха и си плати глобата като поп а в Илиноис една позната която е слаба шофьорка карала по-бавно на магистралата и полицията е свалила на страничен път и глоба та чак я отказа да кара дълго време.....истината е КОНТРОЛА И НАКАЗАНИЯТА които тук ги няма и се разминават с подкупи
В България масово се карат коли от хора, които не притежават свиделество за управление на МПС. Дори по селата - 13-14 годишни деца карат коли. По селата на Бълграия има гонки - и всички си затвряме очите. Гонките са адреналкинът за живеещите на село. В България има лоши пътища и лоши шофьори. В България не се спазват правилата.
За да се спази традицията в класациите на България, заглавието трябва да бъде: " България е на последно място И по шофьорски умения на населението".
Наскоро пътувах от Русе за Силистра. Пътят е в много добро състояние. Бих казал дорри перфектен за България, но водачите са направо малоумни! Като видят гладък път и смятат, че трябва задължително да карат с поне 120 км/ч! Крайно време е полицията да отвори възможността за поставяне на камери и радари на концесия. Много бързо могат да се решат някои проблеми в страната, без държавата да въвлича собствен финансов ресурс.
връщайте старото време-полигони, автентични изпити, да има човек от КАТ наблюдател, полигоните заключени до въвеждане на изпита, а сега идват от запад и си плащат, казват ни тези които са карали курсовете - любител шофьори. от всяко дърво аркадаши свирка не става, така е и с шофьорлъка, ама там е проблема, че може да изгори именно този , който е на ти с кормуването. боли ни, страх ни е, случвало ни се е в гърция да ни ударят на магистрала отзад, получихме пари, малко бяха, а колата отиде на скрап, а парите ни на вятъра, това което ни платиха е нищожество, но да благодарим на господ , че младите, еродираните, а и деца на лекари, бяха в колата, завършиха на запад и си останаха завинаги там, грък, младо момче, а и не бяха ги проверили за алкохол, наркотици, това трябва да правят гръцките полицаи, а защо, отговор нямаме, движел се е с висока скорост гърчето влизайки от черен път и включвайки се в магистралата, а нашите са се движели със 110 км/час. Добре, че е имало справедливост, успокоявали са нашият човек полицаите, че той/българинът няма вина, ударът е отзад, жалко, за невинните, дано да не дава господ, не са приятни, но много неграмотни, неуки карат коли, а и пияни, наркомани, НЕ СТАВА ОТ ВСЕКИ ЧОВЕК ШОФЬОР, ама пуста мода, много може да се пише. аз също съм карала на младини курс, но тогава нещата бяха къде, къде по взискателни, а сега с ПАРИ всичко става
И по цени на имотите по съотношение на заплата качество и пазарна цена
Да,на България не и трябва война,както сме тръгнали,сами ще се затриеме...всеки,яхнал конските сили се мисли за "велик",но и пешеходците са...господари на пътеката,а и не само...Не мога да си обясня не им ли се живее на тези хора ???,ако те са решили да се убиват-добре,но покрай тях вземе ,че си отиде някой невинен,на който му се живее...луда надпревара...
най накрая и ние да сме първи бе,заслугата е на кретените по пътищата,айде на късмет да ние,и все повече даяджии да се занимават с изпитите,и все повече 25 годишни жени да ни обучават за шофьори
При положение, че сме водачи в тази листа изречението: Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС. мирише на редакторски проспано