Коментари - Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт | Днес.dir.bg

Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт

Ако трябва да се извършат незабавно, това би струвало 10-15 млрд. лева, които не са предвидени в бюджета, обясни регионалният министър Андрей Цеков

Обратно в новината

Коментари - Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт | Днес.dir.bg

Коментари

За пътищата плащаме данъци за да караме колите, за които също плащаме данъци и такси. Коли, които сме платили с изкарани с труд пари, които също са обложени с данък. А колите вървят с енергия, за която съм плащаме данък. Време да почнете да връщате пари или поне виновните в затвора, за това че ни унищожавате частната собственост с безхаберие

Само ?

И вечно чакане на някакви пари от евролайнарите никога няма да имаме пътища, а това трябва да е прио. 1 за държавата и с държавно средства.

Преди имаше пътен данък, сега толл и винетки. За какво ги плащаме изобщо?

То и сега си има пътен данък. Плюс Тол и винетки.

Лъжа, 70% са за ремонт и 50% от магистралите също.

Обобщено : Това което Бай Тошо ни построи дори не можем да го поддържаме ! Закривай ЕВРОКОЧИНАТА БГ !!!!!

През февруари 1990 г. със строго секретно от особена важност писмо относно: Състояние на плащанията по ползваните кредити от чужбина, подписано от председателя на БНБ Иван Драгневски и председателя на Българската външнотърговска банка Веселин Ранков председателят на Министерския съвет Андрей Луканов е информиран за критичното ниво на външната задлъжнялост на комунистическото управление, което към 31 декември 1989 г. възлиза на 10,6 млрд. долара. Посочено е, че през 1990 г. предстоят плащания по различни кредити и лихви в размер на 3,9 млрд. долара. Те могат да бъдат частично погасени само с останалите 528 млн. долара в т. нар. стратегически резерв. Банкерите изтъкват, че „на международните кредитни пазари банката среща изключително сериозни и почти непреодолими трудности по договарянето на нови кредити”. От ноември 1989 г. не е договорен нито един такъв. „Като мотиви за тази въздържаност се изтъкват високата задлъжнялост на страната, сумата на която е надхвърлила критичната граница”, признават банкерите. Те предлагат да бъдат прекратени плащанията по външния дълг, като банката уведоми кредиторите за това. През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими.

Хехехе. Много ви обичам такива мушмороци. Хайде като си казал А кажи и Б и престани да пействаш само опорките от Козяк понеже и ние сме живели в онова време и все още си спомняме какво беше. Петър Младенов и Андрей Луканов бяха възпитаници от първите ешелони на БКП и бяха обгрижвани, за да станат новите лидери на партията и на страната, но и двамата избраха предателската линия и станаха коври на Горбачов и Щатите. Има документи за това кога е пътувал Луканов до СССР и до САЩ преди 10.11.1989 г., за това как е бил на специално посещение в Белия дом и тн. Към 01.01.1990 г. НРБ може да е имала над 10 млрд. $ външен дълг, НО държавата разполагаше с активи и материални фондове на стойност над 100 млрд.$ и това е посочено дори в доклада Ран-Ът и доклад на МВФ, тъй, че дори и с този дълг страната можеше да премине по съвсем друг начин през периода на преход и да ни бъде спестено всичко от 1990-те години. Сега можеше да сме като една Чехия или Австрия, но не ни беше позволено. Преломния момент беше 1997 г. когато Виденов беше употребен и свален от власт, защото не искаше да продаде предприятията ни на безценица на правилните хора посочени от Посолството. Спретнаха му един майдан и на власт дойдоха продажни мекерета. Същите като Луканов, Младенов, Филю Брадатия Козел, Мистър 10% Божков, преподавателя по политикономия, а после известен демократ с прякор Мавъра с неговите теменужки, Софиянски с мазната усмивчица и тн. Всички до един продажни утайки от най-долната прослойка на комунистическата номенклатура пребоядисали се за една нощ и превърнали се в големи демократи. Те разсипаха държавата, те унищожиха България. В 21 в. в БЪлгария, голямата демокрация, член на ЕС и НАТО един километър път в полето се строи с месеци, да не говорим за жп.линия. Даже и боя не можем вече да произведем толкова, че да боядисаме това дето го построиха до 1989 г. Сега и нея ще трябва да внесем.

Случайно ли забрави или нарочно не спомена, че Петър Младенов и Андрей Луканов са били граждани на СССР? И като са били граждани на СССР, как така поведоха "Промяната" на 10.11.1989? Или Промяната всъщност още тогава е била "Подмяна"?

Същия ден е проведена и нова среща със съветския посланик. „На 8 ноември не го видях, но знам, че през този ден е имал още една, четвърта среща с Шарапов”, казва началникът на Пето управление на ДС (УБО) ген. Георги Милушев. Потвърждава я Живковият помощник Костадин Чакъров: „След обяд в 15.30 часа позвъниха от протокола на съветското посолство и поискаха среща на съветския посланик Шарапов с Тодор Живков. Бях на телефона в кабинета. Съобщението беше прието. След малко в 16 часа се обади Живков и както беше обичайно, запита: „Какво има?” Съобщено му беше, че съветския посланик иска среща. Той каза кратко: „Да дойде в 17 часа в Банкя!” По-късно Живков ще натърти за съветския натиск над него, без да си спомня, че Москва е влязла в обичайната си роля, която тя играе от 9 септември 1944 г. насетне и я превръща в задължителен елемент на контрол върху висшето ръководство на БКП, чрез който и самият Живков накрая няма да може как да не се съобрази. Ето как в неговия случай обяснява напрегната ситуация: „Знаех, че моите намерения и разговори за оттегляне са дали тласък на задкулисни интриги и борби. Жалко е, че някои нашенски „бабаити” започнаха да търсят чужда помощ. Съветското посолство предприе усилени разговори с членове и кандидат-членове на Политбюро. Още тогава разполагах с информация за обработването на хора, от чийто глас зависеше избора на бъдещия приемник за поста на първи партиен и държавен ръководител. Знаех, че съветският избор за Петър Младенов съвсем не е най-подходящият вариант за България. Той беше неподготвен, откъснат от кадрите, лековат... при други условия за всички интриги и опити да се натрапи един или друг неподходящ ръководител не бих се поколебал да реагирам по подобаващ начин. Винаги съм отстоявал позицията, че кадровите въпроси трябва да се решават в София, а не в Москва.”

Признанията на Живков за комунистическия режим и фалита на социализма Няколко месеца по-късно – през пролетта на 1990 г. вече арестуван за злоупотреба с власт, Живков ще направи признание пред прокурорите, което никога няма да произнесе публично: „Чувствам известна вина, че се стигна до това кризисно състояние в нашата икономика. Генезисът на марксизма-ленинизма е казал ясно и категорично, че социализмът е посткапитализъм, след капитализма, а не преди него. Никой не може да ме убеди, че може да се изгради социализъм с буржоазно-помешчишка Русия. Аз се учудвам за тези 10 млрд. долара задължения. Учудвам се, че с такива бързи темпове са се увеличили задълженията и ни мога да си представя как ще се излезе от кризата. Вината не е на Тодор Живков. Моята вина се състои само в това, че всичко това, което Горбачов сочи като слабости в икономиката и всички сфери у нас и във всички социалистически страни в една или друга степен. Аз нося вина за това. Но не мога нося отговорност за това, което дадени хора, на които съм гласувал доверие, не са го оправдали.” И ще добави нещо, което няма да намери смелост да каже пред българското общество: „Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма е гарантирана.”

Алоу министърчето, вземете да си събирате тол таксите от мушмороците и милионерите с камионите дето правят пътищата на тор. Започнете да съдирате тираджиите дето минават през България транзит. Правете масови и повсеместни проверки за масата на камионите по пътищата, защото ТЕ МАСОВО СА ПРЕТОВАРЕНИ!!!!!!! Писна ми всяка година приходите от винетки да са многократно по-големи от приходите от тол такси на шибаните камионджии. Също така нека сега да седнем и да посмятаме малко. Значи министъра казва, че трябват 10-15 млрд. лв за ремонт на тези пътища. В същото време казва, че ежегодно в бюджета има 2-3 млрд. лв за ремонти строителство. Еми значи АКО НЕ СЕ КРАДЕ и АКО СЕ ВДИГНЕ СЪБИРАЕМОСТТА НА ТОЛ ТАКСИТЕ И ТЕХНИЯ РАЗМЕР тогава за едно 5 до 8 години без много зор може всички тези пътища да бъдат ремонтирани. Замислете се защо тези пътища дето са правени преди 50 години все още съществуват макар и в лошо състояние и дали дори един километър от новопостроените пътища би оцелял при такава зверска експлоатация и липса на елементарна поддръжка като тази на старите пътища. НЕ МОЖЕ КРАДЛИВИ ГЕРБЕРАСТИ ДА СТРОЯТ ПЪТИЩА В БЪЛГАРИЯ! НЕ МОЖЕ АСАН, АСЕН И ХАСАН С ЛОПАТА, КАМИОН И БАГЕР НА 40 ГОДИНИ ДА СЕ ВОДЯТ СТРОИТЕЛНА ФИРМА И ДА ПЕЧЕЛЯТ ТЪРГОВЕ ЗА РЕМОНТ И ПОДДРЪЖКА. НЕ МОЖЕ, НЕ МОЖЕ, НЕ МОЖЕ!!! Докато това се позволява пътища и въобще каквото и да е в България НЯМА ДА ИМАМЕ! И да не забравя - БОКО В ПАНДЕЛАТА!!! По негово време от всеки път дето се строеше е спестено от асфалт, от бетон, от арматура, от чакъл за земното платно и основата отдолу иоще и още. Не може новия участък на АМ Хемус от Яна до Джъмбото дясната лента да е неизползваема и осеяна с бабуни след няма и 10 години ескплоатация. Това го няма в Африка даже!!!!! Затегнете контрола, събирайте парите, съдирайте кожите на камионджиите, глобявайте наред, вкарайте в затвора Боци и ортаците му и тогава ще има промяна.

А 30 години къде си бъркахте, че не ги ремонтирахте?

Нали парите от винетките щели да бъдат за това? Някой знае ли изобщо, какво става с тези пари?

Зная ама отговора няма да ти хареса !

Досещам се. Но нали точно това беше казано на хората, за да приемат новия налог без да протестират. После, защо нямаме вяра на политическата паплач…

Тракия цялата е за ремонт. И паралелно за разширяване. Абсурдно е да има две платна в посока! Най-доброто е да има отделни платна за тировете и да не могат да се смесват с колите. Не само разбиват пътищата, но и карат като абсолютни идиоти!

Ако бяха е Германия 80% щяха да бъдат затворени, като опасни за живота.

Това което се вижда е катастрофа, а което не се вижда, т.е. долното строене на мостовете, състоянието на лагеристе и устоите, фугите и итводняването може да откаже 90% от пътуващите изобщо на минават по тези пътища. Това е резултата ит 3 години нищонеоравене, обсъждания, миниториниги и т.н. Като падне оървия мост, ще бъде късно...

Тези 30 % по коя скала са? Защото по моята, базираща се на качеството на европейските пътища, процентите са 70.

То излиза по 2000000 лв на километър. Абсурдистан.

В София пътищата за ремонт са около 50 % . Но от СОС се занимават основно с крадене.

Преди години един софийски бакшиш по традиция започна да ме занимава с размислите си около кражбите в София. След като го слушах да се набира по темата го попитах: Ако ти отидеш там ще бръкнеш ли в кацата? Отговорът за мен поне беше очакван: Разбира се, да не съм прост. Всички бъркат, та аз ли няма. Кражбите са в ДНК-то на българина. Жалка картинка, нали?

Нямаме пари за пътища. Повечето катастрофи стават заради лоша пътна инфраструктура. Обаче пари за самолети на хартия има. Пари за помощи на Украйна има. Пари за украинските бежанци има. Пари за нови бронетранспортьори на хартия - пак има. Само за това, за което иска народа - за него пари няма.

Ако путин смачка Украйна, пътищата ще са ти най-малкия проблем. Катастрофите стават заради неразумни шофьори.

Ако Путин победи Украйна - което вече се случва, няма да имаме проблем , освен ако "големият ни брат" не ни вкара във войната.

Тепърва ви започва проблема. Киев отдавна обяви, че ще даде приоритет за възстановяването на страната, на фирми от страните най-много помагали за защитата на Украйна. Ние ще им пратим Рундю да се договори с украинците дали сме помагали, или не сме. Има около 200 милиарда долара готови руски пари за усвояване. Без да броим репарациите които ще плащате на Украйна близките 200 години.

Чакай да свъ.ши конфликта, че тогава.. Че вече два пъти руснаците стигат Ге.мания, дано няма трети! А уж война, помощи, бегълци в други дъ.жави а по краинската телевизия си вървят Грасът на Украйна и разни там щуротии, в Киев хората на Макдонълдс...по барове.. Аз ли нещо пропускам или има доста сбъркана работа като цяло? Украйня няма да бъде възстановявана, а доограбена от партньорите .. Ако си мислиш, че това ще стане като изсипят още 300 милиарда и да я направят Швейцария си го избий от главата! Колкото до руснаците те са си същите идеоти и като преди 50г..

И дано Путин да смачка нацистите в Украйна а ние българите не се страхуваме от Путин и братска Русия.

Асвалт не ядеме

И? Какво предлагате?

Това което го построихме, вие не можете да го боядисате.

Кои го построихте? Строителни войски? Или бригадирите с безплатния си труд? Защо фалирахте България още в края на март 1990?

Щото другарите разузнавачи изнесоха към 2 милиарда долара в края на 89 година. С три самолета от летище София + 34 тона злато. Имах един познат, който твърдеше, че познава единия от участвалите в товаренето. Един самолет е бил за Швейцария, един за арабските страни. За третия не знам.

През февруари 1990 г. със строго секретно от особена важност писмо относно: Състояние на плащанията по ползваните кредити от чужбина, подписано от председателя на БНБ Иван Драгневски и председателя на Българската външнотърговска банка Веселин Ранков председателят на Министерския съвет Андрей Луканов е информиран за критичното ниво на външната задлъжнялост на комунистическото управление, което към 31 декември 1989 г. възлиза на 10,6 млрд. долара. Посочено е, че през 1990 г. предстоят плащания по различни кредити и лихви в размер на 3,9 млрд. долара. Те могат да бъдат частично погасени само с останалите 528 млн. долара в т. нар. стратегически резерв. Банкерите изтъкват, че „на международните кредитни пазари банката среща изключително сериозни и почти непреодолими трудности по договарянето на нови кредити”. От ноември 1989 г. не е договорен нито един такъв. „Като мотиви за тази въздържаност се изтъкват високата задлъжнялост на страната, сумата на която е надхвърлила критичната граница”, признават банкерите. Те предлагат да бъдат прекратени плащанията по външния дълг, като банката уведоми кредиторите за това. През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими.

Така е наистина. 1990 година дълг 10,1 милиарда долара. Интересно в момента колко е? А и да не забравяме, че 1990 година имахме селско стопанство, индустрия, с две думи икономика. А сега какво имаме?

Сега дълга е значително по-малък, като се отчете инфлацията и най-вече БВП.

Индексът на потребителските цени за месец Май 2023 г. спрямо месец Май 1990 г. e 615670.5%, т.е. инфлацията е 615570.5%. От калкулатора на инфлацията в сайта на НСИ

Парите от винетки отиват в друга посока...

.

Ако бяхме монархия, пътната мрежа монархическа ли би била? Какво е общото между форма на държавно управление и пътна мрежа, по дяволите? Страшна простотия българска…

За 12 години ремонти на ремонтите толкова!

Имали сме пътища ?

Те хората от ЕС ни дадоха тези пари, но тиквите ги окрадоха до цент

на герб , както и герб нищо не направиха . Оня тъпия баце беше направил над половин милион километра магистрали на 10 години ( до Юпитер). Това да гласуваш за герб пп-дб трябва да си мозънчно мъртъв.

Републиканските пътища? А демократските пътища къде са, че нещо нищо не казват за тях? Те добре ли са? Или хич ги няма.

idio

в америка "демократите" са левите, а в българия - "демократичните" се изживяват като десни. а тези в българия "десните" какви десни са, като нямат фабрики и едър бизнес, не знам... т не мое да живееш в панелка, да ходиш на рабора, и дда си "градска десница" хихихихихих за да си десен, значи имаш служители и бизнес. "демократи"

За тва ли дневник е червен, а дир - син вестник? А у кой са фирмите и бизнеса? Там цветове има ли? Или само работа, работа, работа..

Самп 30

Смятайте, как са ги правили пътища, че от като са направени да не са ремонтирани. Повечето са в лошо състояние, но по някой даже на 40 години и са в много по-добре от това което правят сега и като мине гаранцията изглежда по-зле.

Държавата има фирма да почва поетапно ремонтирането. Тя дава разрешения и това не би било проблем да стане бързо на ниски цени и качествено.

боцето нали напраи и магистрала до Луната.... сичко е само в асфалт и пълни със злато чекмеджета

100% е за ремонт

Странно Бойко нали беше направил 500 хиляди им магистрали???? Сам го каза и нико1 мисирка не се осмели да го затапи

А близо 80% от ремонтираните преди една година са отново за ремонт.

МАКСИМ КАРАКАШ, скандалния бизнесмен, е позлатил младата си любовница от главата до петите. А жена му всеки ден ходи на държавна работа, тоест бедния народ я издържа. Вече и вкъщи я води, докато жена му е на работа.

То цялото ПП е за основен ремонт, ама хайде.

Откакто ГЕРБ слязоха от власт преди близо 3 години, България много бързо заприлича на същата кочина, каквато беше преди ГЕРБ да дойдат на власт.

Тя държавата е за изчегъртване от демократичния отпадък,вие за едни пътища се косите

Тиквонти ще се заеме .

Наскоро минах по международния първокласен път от Кардам до Дуранкулак, свързващ ни с Румъния. Такъв лунен пейзаж не бях виждал от годините на прехода.

През Спасово пътя е селски. Там няма първокласен път.

Върнете парите от винетките!!!

35 години преход към демокрация... с тенденция да стане 11135 години... демократизирахме се нацяло.

Варна има добър кмет. Не става ли да го вземат на по висока позиция. Веднъж оправи Гранд хотела. Сега оправи Варна. Предстои да оправи държавата.

"в следващата година трябва да похарчим около 10-15 млрд. лева, очевидно това не е по силите на бюджета" Искайте от Кокорчо. Той е много дашен (във всяко отношение) и ще осигури милиардите. Той каза "пари има"...

че политиката е на 99 % за основен ремонт.

Ами това са "постиженията" на модела "Промяната" след две години и половина на власт.

НЕ лъжете 90% са не 30%

Коментари - Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт | Днес.dir.bg

Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт

Ако трябва да се извършат незабавно, това би струвало 10-15 млрд. лева, които не са предвидени в бюджета, обясни регионалният министър Андрей Цеков

Обратно в новината

Коментари - Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт | Днес.dir.bg

Коментари

За пътищата плащаме данъци за да караме колите, за които също плащаме данъци и такси. Коли, които сме платили с изкарани с труд пари, които също са обложени с данък. А колите вървят с енергия, за която съм плащаме данък. Време да почнете да връщате пари или поне виновните в затвора, за това че ни унищожавате частната собственост с безхаберие

Само ?

И вечно чакане на някакви пари от евролайнарите никога няма да имаме пътища, а това трябва да е прио. 1 за държавата и с държавно средства.

Преди имаше пътен данък, сега толл и винетки. За какво ги плащаме изобщо?

То и сега си има пътен данък. Плюс Тол и винетки.

Лъжа, 70% са за ремонт и 50% от магистралите също.

Обобщено : Това което Бай Тошо ни построи дори не можем да го поддържаме ! Закривай ЕВРОКОЧИНАТА БГ !!!!!

През февруари 1990 г. със строго секретно от особена важност писмо относно: Състояние на плащанията по ползваните кредити от чужбина, подписано от председателя на БНБ Иван Драгневски и председателя на Българската външнотърговска банка Веселин Ранков председателят на Министерския съвет Андрей Луканов е информиран за критичното ниво на външната задлъжнялост на комунистическото управление, което към 31 декември 1989 г. възлиза на 10,6 млрд. долара. Посочено е, че през 1990 г. предстоят плащания по различни кредити и лихви в размер на 3,9 млрд. долара. Те могат да бъдат частично погасени само с останалите 528 млн. долара в т. нар. стратегически резерв. Банкерите изтъкват, че „на международните кредитни пазари банката среща изключително сериозни и почти непреодолими трудности по договарянето на нови кредити”. От ноември 1989 г. не е договорен нито един такъв. „Като мотиви за тази въздържаност се изтъкват високата задлъжнялост на страната, сумата на която е надхвърлила критичната граница”, признават банкерите. Те предлагат да бъдат прекратени плащанията по външния дълг, като банката уведоми кредиторите за това. През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими.

Хехехе. Много ви обичам такива мушмороци. Хайде като си казал А кажи и Б и престани да пействаш само опорките от Козяк понеже и ние сме живели в онова време и все още си спомняме какво беше. Петър Младенов и Андрей Луканов бяха възпитаници от първите ешелони на БКП и бяха обгрижвани, за да станат новите лидери на партията и на страната, но и двамата избраха предателската линия и станаха коври на Горбачов и Щатите. Има документи за това кога е пътувал Луканов до СССР и до САЩ преди 10.11.1989 г., за това как е бил на специално посещение в Белия дом и тн. Към 01.01.1990 г. НРБ може да е имала над 10 млрд. $ външен дълг, НО държавата разполагаше с активи и материални фондове на стойност над 100 млрд.$ и това е посочено дори в доклада Ран-Ът и доклад на МВФ, тъй, че дори и с този дълг страната можеше да премине по съвсем друг начин през периода на преход и да ни бъде спестено всичко от 1990-те години. Сега можеше да сме като една Чехия или Австрия, но не ни беше позволено. Преломния момент беше 1997 г. когато Виденов беше употребен и свален от власт, защото не искаше да продаде предприятията ни на безценица на правилните хора посочени от Посолството. Спретнаха му един майдан и на власт дойдоха продажни мекерета. Същите като Луканов, Младенов, Филю Брадатия Козел, Мистър 10% Божков, преподавателя по политикономия, а после известен демократ с прякор Мавъра с неговите теменужки, Софиянски с мазната усмивчица и тн. Всички до един продажни утайки от най-долната прослойка на комунистическата номенклатура пребоядисали се за една нощ и превърнали се в големи демократи. Те разсипаха държавата, те унищожиха България. В 21 в. в БЪлгария, голямата демокрация, член на ЕС и НАТО един километър път в полето се строи с месеци, да не говорим за жп.линия. Даже и боя не можем вече да произведем толкова, че да боядисаме това дето го построиха до 1989 г. Сега и нея ще трябва да внесем.

Случайно ли забрави или нарочно не спомена, че Петър Младенов и Андрей Луканов са били граждани на СССР? И като са били граждани на СССР, как така поведоха "Промяната" на 10.11.1989? Или Промяната всъщност още тогава е била "Подмяна"?

Същия ден е проведена и нова среща със съветския посланик. „На 8 ноември не го видях, но знам, че през този ден е имал още една, четвърта среща с Шарапов”, казва началникът на Пето управление на ДС (УБО) ген. Георги Милушев. Потвърждава я Живковият помощник Костадин Чакъров: „След обяд в 15.30 часа позвъниха от протокола на съветското посолство и поискаха среща на съветския посланик Шарапов с Тодор Живков. Бях на телефона в кабинета. Съобщението беше прието. След малко в 16 часа се обади Живков и както беше обичайно, запита: „Какво има?” Съобщено му беше, че съветския посланик иска среща. Той каза кратко: „Да дойде в 17 часа в Банкя!” По-късно Живков ще натърти за съветския натиск над него, без да си спомня, че Москва е влязла в обичайната си роля, която тя играе от 9 септември 1944 г. насетне и я превръща в задължителен елемент на контрол върху висшето ръководство на БКП, чрез който и самият Живков накрая няма да може как да не се съобрази. Ето как в неговия случай обяснява напрегната ситуация: „Знаех, че моите намерения и разговори за оттегляне са дали тласък на задкулисни интриги и борби. Жалко е, че някои нашенски „бабаити” започнаха да търсят чужда помощ. Съветското посолство предприе усилени разговори с членове и кандидат-членове на Политбюро. Още тогава разполагах с информация за обработването на хора, от чийто глас зависеше избора на бъдещия приемник за поста на първи партиен и държавен ръководител. Знаех, че съветският избор за Петър Младенов съвсем не е най-подходящият вариант за България. Той беше неподготвен, откъснат от кадрите, лековат... при други условия за всички интриги и опити да се натрапи един или друг неподходящ ръководител не бих се поколебал да реагирам по подобаващ начин. Винаги съм отстоявал позицията, че кадровите въпроси трябва да се решават в София, а не в Москва.”

Признанията на Живков за комунистическия режим и фалита на социализма Няколко месеца по-късно – през пролетта на 1990 г. вече арестуван за злоупотреба с власт, Живков ще направи признание пред прокурорите, което никога няма да произнесе публично: „Чувствам известна вина, че се стигна до това кризисно състояние в нашата икономика. Генезисът на марксизма-ленинизма е казал ясно и категорично, че социализмът е посткапитализъм, след капитализма, а не преди него. Никой не може да ме убеди, че може да се изгради социализъм с буржоазно-помешчишка Русия. Аз се учудвам за тези 10 млрд. долара задължения. Учудвам се, че с такива бързи темпове са се увеличили задълженията и ни мога да си представя как ще се излезе от кризата. Вината не е на Тодор Живков. Моята вина се състои само в това, че всичко това, което Горбачов сочи като слабости в икономиката и всички сфери у нас и във всички социалистически страни в една или друга степен. Аз нося вина за това. Но не мога нося отговорност за това, което дадени хора, на които съм гласувал доверие, не са го оправдали.” И ще добави нещо, което няма да намери смелост да каже пред българското общество: „Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма е гарантирана.”

Алоу министърчето, вземете да си събирате тол таксите от мушмороците и милионерите с камионите дето правят пътищата на тор. Започнете да съдирате тираджиите дето минават през България транзит. Правете масови и повсеместни проверки за масата на камионите по пътищата, защото ТЕ МАСОВО СА ПРЕТОВАРЕНИ!!!!!!! Писна ми всяка година приходите от винетки да са многократно по-големи от приходите от тол такси на шибаните камионджии. Също така нека сега да седнем и да посмятаме малко. Значи министъра казва, че трябват 10-15 млрд. лв за ремонт на тези пътища. В същото време казва, че ежегодно в бюджета има 2-3 млрд. лв за ремонти строителство. Еми значи АКО НЕ СЕ КРАДЕ и АКО СЕ ВДИГНЕ СЪБИРАЕМОСТТА НА ТОЛ ТАКСИТЕ И ТЕХНИЯ РАЗМЕР тогава за едно 5 до 8 години без много зор може всички тези пътища да бъдат ремонтирани. Замислете се защо тези пътища дето са правени преди 50 години все още съществуват макар и в лошо състояние и дали дори един километър от новопостроените пътища би оцелял при такава зверска експлоатация и липса на елементарна поддръжка като тази на старите пътища. НЕ МОЖЕ КРАДЛИВИ ГЕРБЕРАСТИ ДА СТРОЯТ ПЪТИЩА В БЪЛГАРИЯ! НЕ МОЖЕ АСАН, АСЕН И ХАСАН С ЛОПАТА, КАМИОН И БАГЕР НА 40 ГОДИНИ ДА СЕ ВОДЯТ СТРОИТЕЛНА ФИРМА И ДА ПЕЧЕЛЯТ ТЪРГОВЕ ЗА РЕМОНТ И ПОДДРЪЖКА. НЕ МОЖЕ, НЕ МОЖЕ, НЕ МОЖЕ!!! Докато това се позволява пътища и въобще каквото и да е в България НЯМА ДА ИМАМЕ! И да не забравя - БОКО В ПАНДЕЛАТА!!! По негово време от всеки път дето се строеше е спестено от асфалт, от бетон, от арматура, от чакъл за земното платно и основата отдолу иоще и още. Не може новия участък на АМ Хемус от Яна до Джъмбото дясната лента да е неизползваема и осеяна с бабуни след няма и 10 години ескплоатация. Това го няма в Африка даже!!!!! Затегнете контрола, събирайте парите, съдирайте кожите на камионджиите, глобявайте наред, вкарайте в затвора Боци и ортаците му и тогава ще има промяна.

А 30 години къде си бъркахте, че не ги ремонтирахте?

Нали парите от винетките щели да бъдат за това? Някой знае ли изобщо, какво става с тези пари?

Зная ама отговора няма да ти хареса !

Досещам се. Но нали точно това беше казано на хората, за да приемат новия налог без да протестират. После, защо нямаме вяра на политическата паплач…

Тракия цялата е за ремонт. И паралелно за разширяване. Абсурдно е да има две платна в посока! Най-доброто е да има отделни платна за тировете и да не могат да се смесват с колите. Не само разбиват пътищата, но и карат като абсолютни идиоти!

Ако бяха е Германия 80% щяха да бъдат затворени, като опасни за живота.

Това което се вижда е катастрофа, а което не се вижда, т.е. долното строене на мостовете, състоянието на лагеристе и устоите, фугите и итводняването може да откаже 90% от пътуващите изобщо на минават по тези пътища. Това е резултата ит 3 години нищонеоравене, обсъждания, миниториниги и т.н. Като падне оървия мост, ще бъде късно...

Тези 30 % по коя скала са? Защото по моята, базираща се на качеството на европейските пътища, процентите са 70.

То излиза по 2000000 лв на километър. Абсурдистан.

В София пътищата за ремонт са около 50 % . Но от СОС се занимават основно с крадене.

Преди години един софийски бакшиш по традиция започна да ме занимава с размислите си около кражбите в София. След като го слушах да се набира по темата го попитах: Ако ти отидеш там ще бръкнеш ли в кацата? Отговорът за мен поне беше очакван: Разбира се, да не съм прост. Всички бъркат, та аз ли няма. Кражбите са в ДНК-то на българина. Жалка картинка, нали?

Нямаме пари за пътища. Повечето катастрофи стават заради лоша пътна инфраструктура. Обаче пари за самолети на хартия има. Пари за помощи на Украйна има. Пари за украинските бежанци има. Пари за нови бронетранспортьори на хартия - пак има. Само за това, за което иска народа - за него пари няма.

Ако путин смачка Украйна, пътищата ще са ти най-малкия проблем. Катастрофите стават заради неразумни шофьори.

Ако Путин победи Украйна - което вече се случва, няма да имаме проблем , освен ако "големият ни брат" не ни вкара във войната.

Тепърва ви започва проблема. Киев отдавна обяви, че ще даде приоритет за възстановяването на страната, на фирми от страните най-много помагали за защитата на Украйна. Ние ще им пратим Рундю да се договори с украинците дали сме помагали, или не сме. Има около 200 милиарда долара готови руски пари за усвояване. Без да броим репарациите които ще плащате на Украйна близките 200 години.

Чакай да свъ.ши конфликта, че тогава.. Че вече два пъти руснаците стигат Ге.мания, дано няма трети! А уж война, помощи, бегълци в други дъ.жави а по краинската телевизия си вървят Грасът на Украйна и разни там щуротии, в Киев хората на Макдонълдс...по барове.. Аз ли нещо пропускам или има доста сбъркана работа като цяло? Украйня няма да бъде възстановявана, а доограбена от партньорите .. Ако си мислиш, че това ще стане като изсипят още 300 милиарда и да я направят Швейцария си го избий от главата! Колкото до руснаците те са си същите идеоти и като преди 50г..

И дано Путин да смачка нацистите в Украйна а ние българите не се страхуваме от Путин и братска Русия.

Асвалт не ядеме

И? Какво предлагате?

Това което го построихме, вие не можете да го боядисате.

Кои го построихте? Строителни войски? Или бригадирите с безплатния си труд? Защо фалирахте България още в края на март 1990?

Щото другарите разузнавачи изнесоха към 2 милиарда долара в края на 89 година. С три самолета от летище София + 34 тона злато. Имах един познат, който твърдеше, че познава единия от участвалите в товаренето. Един самолет е бил за Швейцария, един за арабските страни. За третия не знам.

През февруари 1990 г. със строго секретно от особена важност писмо относно: Състояние на плащанията по ползваните кредити от чужбина, подписано от председателя на БНБ Иван Драгневски и председателя на Българската външнотърговска банка Веселин Ранков председателят на Министерския съвет Андрей Луканов е информиран за критичното ниво на външната задлъжнялост на комунистическото управление, което към 31 декември 1989 г. възлиза на 10,6 млрд. долара. Посочено е, че през 1990 г. предстоят плащания по различни кредити и лихви в размер на 3,9 млрд. долара. Те могат да бъдат частично погасени само с останалите 528 млн. долара в т. нар. стратегически резерв. Банкерите изтъкват, че „на международните кредитни пазари банката среща изключително сериозни и почти непреодолими трудности по договарянето на нови кредити”. От ноември 1989 г. не е договорен нито един такъв. „Като мотиви за тази въздържаност се изтъкват високата задлъжнялост на страната, сумата на която е надхвърлила критичната граница”, признават банкерите. Те предлагат да бъдат прекратени плащанията по външния дълг, като банката уведоми кредиторите за това. През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими.

Така е наистина. 1990 година дълг 10,1 милиарда долара. Интересно в момента колко е? А и да не забравяме, че 1990 година имахме селско стопанство, индустрия, с две думи икономика. А сега какво имаме?

Сега дълга е значително по-малък, като се отчете инфлацията и най-вече БВП.

Индексът на потребителските цени за месец Май 2023 г. спрямо месец Май 1990 г. e 615670.5%, т.е. инфлацията е 615570.5%. От калкулатора на инфлацията в сайта на НСИ

Парите от винетки отиват в друга посока...

.

Ако бяхме монархия, пътната мрежа монархическа ли би била? Какво е общото между форма на държавно управление и пътна мрежа, по дяволите? Страшна простотия българска…

За 12 години ремонти на ремонтите толкова!

Имали сме пътища ?

Те хората от ЕС ни дадоха тези пари, но тиквите ги окрадоха до цент

на герб , както и герб нищо не направиха . Оня тъпия баце беше направил над половин милион километра магистрали на 10 години ( до Юпитер). Това да гласуваш за герб пп-дб трябва да си мозънчно мъртъв.

Републиканските пътища? А демократските пътища къде са, че нещо нищо не казват за тях? Те добре ли са? Или хич ги няма.

idio

в америка "демократите" са левите, а в българия - "демократичните" се изживяват като десни. а тези в българия "десните" какви десни са, като нямат фабрики и едър бизнес, не знам... т не мое да живееш в панелка, да ходиш на рабора, и дда си "градска десница" хихихихихих за да си десен, значи имаш служители и бизнес. "демократи"

За тва ли дневник е червен, а дир - син вестник? А у кой са фирмите и бизнеса? Там цветове има ли? Или само работа, работа, работа..

Самп 30

Смятайте, как са ги правили пътища, че от като са направени да не са ремонтирани. Повечето са в лошо състояние, но по някой даже на 40 години и са в много по-добре от това което правят сега и като мине гаранцията изглежда по-зле.

Държавата има фирма да почва поетапно ремонтирането. Тя дава разрешения и това не би било проблем да стане бързо на ниски цени и качествено.

боцето нали напраи и магистрала до Луната.... сичко е само в асфалт и пълни със злато чекмеджета

100% е за ремонт

Странно Бойко нали беше направил 500 хиляди им магистрали???? Сам го каза и нико1 мисирка не се осмели да го затапи

А близо 80% от ремонтираните преди една година са отново за ремонт.

МАКСИМ КАРАКАШ, скандалния бизнесмен, е позлатил младата си любовница от главата до петите. А жена му всеки ден ходи на държавна работа, тоест бедния народ я издържа. Вече и вкъщи я води, докато жена му е на работа.

То цялото ПП е за основен ремонт, ама хайде.

Откакто ГЕРБ слязоха от власт преди близо 3 години, България много бързо заприлича на същата кочина, каквато беше преди ГЕРБ да дойдат на власт.

Тя държавата е за изчегъртване от демократичния отпадък,вие за едни пътища се косите

Тиквонти ще се заеме .

Наскоро минах по международния първокласен път от Кардам до Дуранкулак, свързващ ни с Румъния. Такъв лунен пейзаж не бях виждал от годините на прехода.

През Спасово пътя е селски. Там няма първокласен път.

Върнете парите от винетките!!!

35 години преход към демокрация... с тенденция да стане 11135 години... демократизирахме се нацяло.

Варна има добър кмет. Не става ли да го вземат на по висока позиция. Веднъж оправи Гранд хотела. Сега оправи Варна. Предстои да оправи държавата.

"в следващата година трябва да похарчим около 10-15 млрд. лева, очевидно това не е по силите на бюджета" Искайте от Кокорчо. Той е много дашен (във всяко отношение) и ще осигури милиардите. Той каза "пари има"...

че политиката е на 99 % за основен ремонт.

Ами това са "постиженията" на модела "Промяната" след две години и половина на власт.

НЕ лъжете 90% са не 30%