БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс”
Синдикати и правителство отново не постигнаха споразумение за излизане на БДЖ от кризата въпреки сближаването на позициите им. Симеон Дянков твърдо отказва да подпише заема със Световната банка, а преговорите ще продължат следващия четвъртък. БДЖ пък може да остане без най-новите си мотриси "Сименс".
Обратно в новинатаКоментари - БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс” | Днес.dir.bg
Коментари
Всъщност не синдикатите, а ръководството на БДЖ трябва да намери тези 771 млн. лв. Ако не може - да си ходи!
Кога ще осъдят Христо Монов за кражби в особено големи размери? Нали той купи стари спални вагони на цена по-голяма от нови такива?
Пл.Димитров е силен-вилен само пред държавните фирми,но в частните е наврян в кучи г.з!Да беше толкова активен пред свинаровите -собственици на БМФ,които съкратиха над 3000 човека ?!Не го виждам и да помага за делото на съкратените?!Там протежето му кр.вълчев преподписа КТД без оторизация,при което лиши съкратените от законни компенсации!Анатема!
Железен Министър, така се ръководят държавни финанси. Не като преди, който заплаче да му се дава бибка от държавната хазна. Абсолютно по същия начин се ръководят успешните корпорации, със стриктен финансов контрол. И забележете това е по време на избори. Друга партия би позамазала положението, да не се шуми много, поне докато минат изборите а след мен и потоп. Да ви напомня нещо !
много е крадено в бдж многооо... ама никож няма да ги вурне тия 700 милиона така че рано или кусно пак ние ще платим колкото и да не му се иска на дянковчо. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
БДЖ отдавна е поредната фалирала държавна фирма. Защо сам се сети, но дянков е напълно прав. Заеми се дават на който може да ги връща. Не да вземе парите да ги усвои и после да реве държавата да го субсидира с мойте данъци защото бил пред фалит. Тоя филм сме го гледали вече.
Прав е Дянков, но по същия начин следва да не отпуска пари и на МВР и на Министерство на Правосъдието, които отказват да заловят и накажат крадците, облагодетелствали се с престъпни сделки, докато са били начело на БДЖ. Пресен пример е делото за екс началника купил пребоядисани вагони за 550 000 евро от фирма, която ги е закупила месец преди това за 50 000. А милионите задължения останали след фалита на Кремиковци? Защо не разследват фирмите на бивши директори и министри, които изкрадоха милиони? Нали ГЕРБ това обещаваха предизборно. Сега нека си съкращават гласоподавателите, а не да наказват крадците - НДСВ им е светъл пример за преминаване в историята
Ще намажем всички ние като плащаме дълговете на БДЖ 700 млн. неплатени дългове и 770 млн заем 1,5 милиарда за връщане, не вярвам една камара инвеститори да горят от желание да хапнат тази "апетитна" хапка.
Дянков е абсолютно прав, раздаването на заеми и спонсирането на разни губещи държавни фирми за сметка на редовия данъкоплатец който няма и да си помисли за тези фирми трябва да бъде прекратено. Както взимат частние фирми кредит който трябва да докажат, че могат да платят така и да се дава на държавните. Да сравняваш МВР с БДЖ си е доста малоумно.
Не знам за кражбите и неизгодните сделки - сигурно има такива. Обаче принципно е невъзможно пътническите превози да са печеливши при едни от най-високите инфраструктурни такси в Европа (около 2-3 пъти по-високи от средното за Европа) и най-ниските цени за билети. При това умишлено не се вдигат макар и с малко тези цени - дори символичното 5% увеличение остана за бъдещето. Явно някой много иска да няма железници в България.
БДЖ - е най голямата дупка в държавният бюджет.....дупка без дъно.......по такива дупки ще познаете ,че нищо не се е променило след 89-та. БДЖ и синдикатите рекетират държавата вече 20години......това са пари....за детски градини; пешеходни пътеки; градско осветление; здравеоопазване; инвитро......всичко отива в черната дупка БДЖ която на пазарен принцип не би оправдала съществуването си. .....И ПОСЛЕ ПАК ПАРИ НЯМА.....е как да има като има БДЖ;МВР- в сегашният си вид;БНТ и т.н.
Дайте им милионите пак да купят стари вагони, че в Германия се чудят какво да ги правят.
Става много интересно,м......да става много,много интересно.Финансистите,Икономистите или Политиците ще наделеят.Синдикатите да се снишат колкото може повече,ако обичат моля.
ЗАКРИВЙТЕ ВСИЧКО!ЗАКРИЙТЕ ДЪРЖАВАТА. ПОКРАЙ ЮРГАНА ЩЕ ИЗГОРЯТ И ВЪШКИТЕ. Т.Е. ВИЕ УПРАВНИЦИТЕ И ЦИГАНИТЕ. НЯМА ВЕЧЕ КОЙ ДА ВИ ПЛАЩА МАСРАФА.
Ще ми се да наругая Дянков, но какво да правя, когато той е прав! От друга страна, железниците не бива да се приватизират! Токът, водата, телефоните... сега и железниците? Стига вече! Кой може да ми докаже, че предприятията не се довеждат до фалит, за да бъдат приватизирани в интерес на частници? Ерго. БДЖ трябва да се издъни от ревизии. Да се разбере защо са я забатачили. Отговорните лица (независимо от това, че може да са напуснали постовете си - щетите за БДЖ са огромни!) - съд и отнемане на личните пари в банките и на имуществото. Самият Дянков и министърът на транспорта защо не са контролирали положението в БДЖ? Оправдани са държавен контрол и наблюдение над фирми/предприятия (включително и над частни такива!), ако тези фирми/предприятия са с национално значение, както е случаят с БДЖ. А транспортният министър що си мълчи? Той има ли отговор защо се е стигнало до такива скандални дългове?
Дянков, не подкокоросвай хората, защото вместо пред министерството ти, ще идат да протестират пред дома на любовницатата ти Ирина и веднага ще видят, къде е потънала поне 1,5 млн народна пара!
Чети - дълговете са натрупани в периода 1995-2006 г. Дянков и сегашното управление нямат нищо общо.
Повечето хора казват, че съм луда, но аз харесвам политиката на Дянков от самото начало. Може да ни е известно време гадно, но според мен така трябва да се управлява държавата на този етап.
Ама, Дянков да не пита синдикатите и да не посяга към заеми! А, да търсят тези 771 млн. лв. персонално от шефовете на дружеството през 1995-2006! Да започнат от липсващите вагони! Затова получиха вота! Партиите лъжат, но хората се хващат само по веднаж!
Отлично колега! Бюджета може да се оправи само с твърда ръка или с магия! В България обаче магията не помага!
Изчистиха Кремиковци, сега остана БДЖ-то. Дето всички са братчеди, чичови, лелини, селски, градски и т.н. Има хора дето бият белота по цял ден и си взимат парите на аванс и заплата. Реформи и добро управление. Това е пътя.
ТЕЗИ ХОРА СРАМ ИМАТ ЛИ ! ЦЯЛ ЖИВОТ СА КРАЛИ ПО НАЙ - БЕЗОБРАЗЕН НАЧИН И ПАК ПРОДЪЛЖАВАТ !!!!!!!!!!!! КАК ЩЕ ИЗЧЕЗНАТ 1000 ВАГОНА , ГОРИВО И НИКОЙ НИЩО ДА НЕ ЗНАЕ , ТЕ НАС НА ЛУДИ ЛИ ЩЕ НИ ПРАВЯТ !!!!!!И ИМАТ ОЧИ ! САМО ТАКА ДОКАТО НЕ СЕ ИЗЧИСТИ ГНИЛАНА СИСТЕМА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Имат! Предизборно обещаваха, че всеки, който е бъркал в кацата с мед ще си плати. Не споменаваха, че обществото ще плаща тяхните сметки, не обещаваха заеми от международните банки и продължаване на идиотската приватизация по същия начин!
съгласен със всичко, ама НИКОГА няма да се установи къде са парите можете да ги видите в красивите хотели които се построиха от държавници в скъпите коли които търкалят по улиците...е как и от къде един депутат за известен период от време вкара в ....... където работих преди време 500 000 лева
Еми да се дадат железниците на частници и тогава забравете ,че изобщо ще пътувате с влак камо ли в лукс! Никой няма да инвестира срещу печалба след 20г.
Ами нали съвсем скоро им сложиха супер печен Герберски мениджър да ги оправи. Или да си припомним "изгодната" продажба на Булгартабак на неизвестен купувач
Много е смел тоя с пискливото гласче.Като няма релси до МФ,железничарите да отидат пеша и да видим тогава къде ще ходи Хер Флик!
За тези, които не са разбрали, Дянков каза : взели сме си комисионните, смятайте, че ЖП-то вече е продадено
Как мислиш, че човек ще оправи нещо което 50 години е съсипвано ? Как ще го оправи като от кондуктора до началниците са крали нафта, вагони, желязо тоалетна хартия кой каквото свари. Ти си от от тия от Атака дето си мислят, че нещата стават с вълшебни пръчки.
...над 5 и повече частни товарни превозвача са на печалба,а държавния,,Тов,Превози''на загуба.....отговорът е прост г-н Мянков само е необходимо справка кой,кога и какво е вършил през последните 10-на години като Директор на БДЖ....и къде работи и в чия полза днес.....
Ох, пише се депутат, уважаеми! Мислех си да напиша нещо по темата за БДЖ, но някак си вече нямам вдъхновение!
Дянков да не се прави на хитър! Никакви заеми, никакви приватизации! Има си начин, затова са там! Ако не знаят да четат форумите, хората казват! И преговорите със "синдикатите" са излишни и не са по същество, а само разпределят средствата събирани от работниците.
не защитавам дянков, даже ми е противен. ама като наближат избори и бдж-то подкокоросвани от престъпните синдикати започват да извиват ръцете на правителствата и да пробват да смучат. а всъщност това са хората с най-високи заплати в българия. лекари и учители не взимат такива заплати. да не говорим за пенсионерите. ами засрамете се! едни да умират от глад а вие да смучете просто "от любов към спорта". да се засрами и бог борисов. вместо да съветва западна европа как да си намалят заплатите и пенсиите - да намали заплатите в бдж-то. и тогава въобще няма да има криза и недостиг на средства и забавяне на заплатите им. да не говорим за останалите привилегии - т. нар. социални пакети
Съветски или сименсови, електричките са от миналия век. Но това ли е начинът според ГЕРБ - щото дизеловите мотриси са стари и не ни трябват, вече няма да ги изплащаме на KfW?! Бахси мангалитета има този депутатин!
да се беше повозил е Европа на влак - за 500 км средно билета е 60 евро / за скоростните влакове - до 200 евро/, сега не мрънкайте че онези имат климатици и тн - за 100 км разходите са си разходи.Цените на билетите у нас са просто смешни и затова са на огромна загуба
В съседна Румъния цените на билетите са около 20-30% по скъпи от нашите, но инфраструктурната такса (таксата на километър, която се плаща на НКЖИ, за да мине влакът по релсите) е 3,5 пъти по-малка. И румънците имат добри влакове и дори е изгодно за частници да возят пътници. Защо у нас таксите за пътнически превози са най-високи в Европа? Има и директива за намалянето им до средно за ЕС ниво. Това трябва да стане скоро и вероятно затова бързат да унищожат БДЖ - за да се открие път за нови компании, които да се възползват от новите по-добри условия. Ако БДЖ оцелее до мига, когато паднат таксите - никой няма да може да се конкурира с нея, защото има традиции, мрежа и т.н. Освен това има и 15 годишен договор с министерство на финансите за целева субсидия, който ще бъде прехвърлен на нов превозвач. За стандартен пътнически влак тарифата е 3,5 Евро на километър у нас, в Румъния е 1 евро на километър, в Германия е 1,3 евро на километър, а във Франция - под 1 евро на километър.
От всичко прочетено по темата за БДЖ започвам да си правя много интересни изводи. 1.Германците питат Дянков,защо не се погасяват вноските за влакчетата Сименс,а нашите казват че всичко е наред и за да се докаже трябва да се направи ревизия. 2.От ревизията става ясно,че 1200 вагона липсват въпреки,че информацията беше публикувана някъде само за 620 от тях. 3.Днес явно Дянков е имал намерение да се докопа до главата на октопода в БДЖ и веднага някои от велможите го е изпреварил като е пуснал слух,че на централна гара в София има бомба. Интересно се развива всичко.
билетите могат да се вдигнат, да се предложат няколко удобства, аз и така си пътувам с БДЖ, малко усилия трябват, но не става с държавна фирма и особено в БГ
Подкрепям Дянков, защото не може да се наливат пари без да се правят реформи още повече, че и приходите на държавата са ниски. В същото време обаче трябва да има и някаква държавна политика по отношение на ЖП превозите и някой ясно и точно да каже кой за какво ще харчи пари. Най-просто ми се вижда в законът за бюджета да пише А% от приходите отиват за здравеопазване, Б% за полиция, В% за БДЖ, Г% за резерви през години когато има по-ниски приходи и да се посочат цели, които да се постигнат с тези пари, а не да гласуват милиарди разходи и като свършат парите да се взимат заеми.
За просперитета на една държава може да се съди по железницата (с изключение на държави, които нямат като Кипър). Германия и германската железница-силна държава силна железница, Франция и т.н.
не е семо хр. монов да севърнат години назад, когато продаваха дизелово гориво по време на ембаргото в сърбия, а не връщаха вагоните обратно да не ги разбрат. ама сърбия се оправи а ние ще плащаме до като сме живи. а що се отнася до държавата за да пътуват студентите, инвалидите и пенсионерите и др. с намаление държавата трябва да субсидира за да има влакове както е в другите европейски държави. ходят само на разходки с командировки, нека да видат там как се справят.
в бдж уволниха всички които разбират от железница, само икономисти неможе да оправят нещата, а трябваше заедно да се съберат и да консулидират всичко. всички които идват на власт уволняват другите и не поглеждат,че с годините има хора които са натрупали опит и разбират много повече от тях. данчо в едно интервю сметнал, колко ще спечели от една заявка за товар. това не са вафли, данчо. има много фактори, които не са само с едно обаждане по телефона. преди всичко трябва да секупят нови вагони и локомотиви, но не от европа, където им дърпат конците, а да се види от специалисти за нашия релеф и жп път кои локомотови и мотриси са подходящи