БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс”
Синдикати и правителство отново не постигнаха споразумение за излизане на БДЖ от кризата въпреки сближаването на позициите им. Симеон Дянков твърдо отказва да подпише заема със Световната банка, а преговорите ще продължат следващия четвъртък. БДЖ пък може да остане без най-новите си мотриси "Сименс".
Обратно в новинатаКоментари - БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс” | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
мотрисата (нерегистриран)
Ще тръгнем, другари! Ще тръгнем с мотриси "Запорожец"! И пак ще порим вятъра към светлото бъдеще!
Фалирането на БДЖ (нерегистриран)
Означава пълна непригодност на собственника който управлява предприятието. В случая това е държавата, господина Дянков и целият икономически екип. Този младеж, г-н Симеон Дянков, освен хубава усмивка и самочувствие не предлага нищо разумно. До момента няма нито един полезен ход за икономиката на страната. Всичките му структурни действия са в посока на намаляване на производството, увеличаване на безработицата, спекула и инфлация, престъпност (от най-дребната, битовата до най-едрата, организираната) от които хората продължават да обедняват, подтискане на всякакъв бизнес. Щом спада производството, намаляват доходите на хората, намалява жизненото равнище, нараства социалното напрежение. Със сигурност икономическата политика на икономическия екип на ГЕРБ изкара хората на улицата. Това просто не може повече да се крие.
Фалирането на БДЖ (нерегистриран)
Означава пълна непригодност на собственника който управлява предприятието. В случая това е държавата, господина Дянков и целият икономически екип. Този младеж, г-н Симеон Дянков, освен хубава усмивка и самочувствие не предлага нищо разумно. До момента няма нито един полезен ход за икономиката на страната. Всичките му структурни действия са в посока на намаляване на производството, увеличаване на безработицата, спекула и инфлация, престъпност (от най-дребната, битовата до най-едрата, организираната) от които хората продължават да обедняват, подтискане на всякакъв бизнес. Щом спада производството, намаляват доходите на хората, намалява жизненото равнище, нараства социалното напрежение. Със сигурност икономическата политика на икономическия екип на ГЕРБ изкара хората на улицата. Това просто не може повече да се крие.
АКО НЕ ЗНАЕТЕ (нерегистриран)
ЕДНО РАБОТЕЩО ПРЕДПРИЯТИЕ (НЕЗАВИСИМО КАКВО Е) СТРУВА СКЪПО. ОБИКНОВЕННО СЕ ДОВЕЖДА ДО ФАЛИТ С РАЗЛИЧНИ ЗАКОННИ И НЕЗАКОННИ МЕТОДИ И СРЕДСТВА. СЛЕД КОЕТО СЛЕДВА ИЗКУПУВАНЕ НА БЕЗЦЕНИЦА. ПОСЛЕ УВОЛНЕНИЯ, ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА РАЗХОДИТЕ. ТОВА НА КОЕТО ТУК ДЯНКОВ МУ КАЗВА РЕФОРМИ. НОВИ ЗАЕМИ, НОВИ ЛИХВИ И ОЩЕ ПО-ГОЛЯМО ЗАТЪВАНЕ. СПЕКУЛАТИВНО ВДИГАНЕ НА ЦЕНИ. БЪРЗО БЯГАНЕ ПО ТЪЧА. В КРАЙНА СМЕТКА БАЛЪЦИТЕ ДУХАТ СУПАТА. ПРИМЕРИ ПО СВЕТА И У НАС КОЛКОТО ИСКАТЕ. Т
пари за синдикатите (нерегистриран)
Какво става, ако не искаш да си член на синдиката? Пак ли плащаш?
? (нерегистриран)
Добре, Дянков няма да подпише договора със Световната Банка, защото не е съгласен на споразумението, което са постигнали със синдикатите. Това означава ли, че БДЖ ще фалира? И ако БДЖ фалира - това означава ли, че Дянков ще си ходи, защото неговия инат е довел до липса на железопътен транспорт в България, т.е. той за 2 години е заличил нещо изграждано в продължение на 150 години от цялата българска нация. Ако БДЖ наистина е крайъгълния камък за напускането на Дянков на Българската политическа и икономическа сцена, то тогава аз подкрепям синдикатите. Нека да посочат една банкова сметка или място, на което събират пари за подпомагане на служителите и Дянков да си ходи!
баба Меца (нерегистриран)
Нашето битие винаги е било от немай къде. Да продават релсите докато са налице и да приключваме. Иначе няма да се намери банка в Европа, която да финансира тия железници...
WW (нерегистриран)
Кой е този ПРОСТК, пардон депутк от ГРЕБ, който отсича, че тези вкалчета вече не са ни нужни. А бе, цървул с цървул.... заминавай си на село....
хахахаха (нерегистриран)
що така ва...
Дървосекачът (нерегистриран)
Мда-ааа ... Абе я врътни един телефон на "Бомбардие", Симеоне ! И твърдо, ей !
Turkey (нерегистриран)
АП-ЛАП,ПЕДАЛИТЕ..ВОДНО КОЛЕЛО!! НАЛИ СТЕ МАЙ-НАЙ..СПЕЦОВЕ,ЮНАЦИ..ГЕНИИ?? ЗА КО ВНАСЯТЕ,ПРОСЯЦИ НЕКАДЪРНИ ТАКИВА!! ИЗМИСЛЕТЕ И ПРОИЗВЕДЕТЕ СИ,ДЕ,ГОВЕДААА! АМА САМО С ЛАПАНЕ И НАДУВКИ И ЛОЗУНГИ НЕ СТАВА-ТРЯБВА И АКЪЛ,И БАЧКАНЕ!! АХАААХ...КАРАЙТЕ СИ СЪС ЖЕЛЕОЗОРА..ТО СЕ Е ВИДЯЛО ЧЕ БАРЕМ ПОНЕ ЕДНА ЛИНИЯ И ВЛАК ОТ БГ ДО ЕВРОПАТА НЯМА ДА ИМА!! БОКО ТИКВАТА ДА ЗАПРЕТВА РЪКАВИ ИЛИ ДА СЕ НАДУПИ И ДА ИЗТРОПА 10..20..50 ВЛАКА,ДЕЕЕ!! КАКВО ЧАКА?? ХАХААХ..ЧАО ВИ ОТ ТУРЦИЯ
!!!!!!!!!! (нерегистриран)
Що за тъп език!
Turkey (нерегистриран)
Даа по - умен си от мене знам, от всички сте по - умни нали сте спецове по всичко защо не си произвеждате а ?? Давайте де умници, не напразно България е Сомалия на Европата!
Вижте и м проблема!!!! (нерегистриран)
"Няма яснота, но се разбрахме по няколко теми. Първата е, че членският внос на железничарите към синдикатите ще продължи да се събира от фишовете за заплати, но определена сума ще остава в БДЖ за услугата", допълни Московски.
? (нерегистриран)
Ама ние нямаме аналог никъде по света- как така финансов министър ще фалира държавно дружество и къде е бил министъра по транспорта толкова време, все пак някой отговаря за това дружество, нали?
юнак (нерегистриран)
Ликвидирането на БДЖ е по две причини: - не смогват да пушат дупки /в бюджета и в консултантските си джобовете/ ; - простотия и некадърност да управляват /държава, железница, промишленост, селско стопанство, туризъм, образование, здравеопазване и ............./ Имат и сила - да мамят и да манипулират плитките и неграмотните, които за жалост са мнозинство !
. (нерегистриран)
И как има договор до 2017, а пък 2011 те вече не произвеждат части, що за глупости са това.
53 (нерегистриран)
Това го е казал депутат от ГЕРБ. Те всички или са празноглави или много финансово заинтересовани
юнак (нерегистриран)
Ликвидирането на БДЖ е по две причини: - не смогват да пушат дупки /в бюджета и в консултантските си джобовете/ ; - простотия и некадърност да управляват /държава, железница, промишленост, селско стопанство, туризъм, образование, здравеопазване и ............./
55 (нерегистриран)
Нямаше ли кой да обясни на тъпунгерите какво е това лизинг и какви са последиците от неплащането му.Сега ще платим с лихвите вноските, германците ще си ги вземат и за нас няма да остане поне някой лев от претопяването им и сметката ще бъде че сме путували с лукс мотриси... под наем.
Ivan (нерегистриран)
искам само да каза на г-н депутата, да не говори глупости за да замазва полозението! мотрисите се произвездат и ще се произвездат още 10 години + това вув всеки договор има калуса за поддрузка след спиране от производство още 15 години! така че да не се заблуздават хората! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
XAXO (нерегистриран)
в бдж уволниха всички които разбират от железница, само икономисти неможе да оправят нещата, а трябваше заедно да се съберат и да консулидират всичко. всички които идват на власт уволняват другите и не поглеждат,че с годините има хора които са натрупали опит и разбират много повече от тях. данчо в едно интервю сметнал, колко ще спечели от една заявка за товар. това не са вафли, данчо. има много фактори, които не са само с едно обаждане по телефона. преди всичко трябва да секупят нови вагони и локомотиви, но не от европа, където им дърпат конците, а да се види от специалисти за нашия релеф и жп път кои локомотови и мотриси са подходящи
даа (нерегистриран)
За съжаление БДЖ не е единственият пример. Сякаш това правителство си е поставило за цел да закрие и ликвидира държавата!
Агент на БДЖ (нерегистриран)
За просперитета на една държава може да се съди по железницата (с изключение на държави, които нямат като Кипър). Германия и германската железница-силна държава силна железница, Франция и т.н.
bobsyn@
Подкрепям Дянков, защото не може да се наливат пари без да се правят реформи още повече, че и приходите на държавата са ниски. В същото време обаче трябва да има и някаква държавна политика по отношение на ЖП превозите и някой ясно и точно да каже кой за какво ще харчи пари. Най-просто ми се вижда в законът за бюджета да пише А% от приходите отиват за здравеопазване, Б% за полиция, В% за БДЖ, Г% за резерви през години когато има по-ниски приходи и да се посочат цели, които да се постигнат с тези пари, а не да гласуват милиарди разходи и като свършат парите да се взимат заеми.
Ivan (нерегистриран)
Една реформа се нуждае от пари, за да се реализира и заема от СБ е точно за реформа, а не да се покриват стари дългове и това е нещото, което Дянков не иска да признае, просто ръководството е неспособно да извърши реформа, няма визия за нея и няма подкрепа от държавата, защото БДЖ е тясно свързано с други държавни предприятия като НКЖИ, която събира таксите за инфраструктурата. Просто трябва да се каже и да се мисле цялостно какво ще се прави, не само с БДЖ, но с целият железопътен транспорт.
:) (нерегистриран)
С тази разлика, че здравеопазването не се финансира от държавния бюджет, а от НЗОК.
ас (нерегистриран)
билетите могат да се вдигнат, да се предложат няколко удобства, аз и така си пътувам с БДЖ, малко усилия трябват, но не става с държавна фирма и особено в БГ
kalki (нерегистриран)
От всичко прочетено по темата за БДЖ започвам да си правя много интересни изводи. 1.Германците питат Дянков,защо не се погасяват вноските за влакчетата Сименс,а нашите казват че всичко е наред и за да се докаже трябва да се направи ревизия. 2.От ревизията става ясно,че 1200 вагона липсват въпреки,че информацията беше публикувана някъде само за 620 от тях. 3.Днес явно Дянков е имал намерение да се докопа до главата на октопода в БДЖ и веднага някои от велможите го е изпреварил като е пуснал слух,че на централна гара в София има бомба. Интересно се развива всичко.
депотатът???? (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
haini (нерегистриран)
В съседна Румъния цените на билетите са около 20-30% по скъпи от нашите, но инфраструктурната такса (таксата на километър, която се плаща на НКЖИ, за да мине влакът по релсите) е 3,5 пъти по-малка. И румънците имат добри влакове и дори е изгодно за частници да возят пътници. Защо у нас таксите за пътнически превози са най-високи в Европа? Има и директива за намалянето им до средно за ЕС ниво. Това трябва да стане скоро и вероятно затова бързат да унищожат БДЖ - за да се открие път за нови компании, които да се възползват от новите по-добри условия. Ако БДЖ оцелее до мига, когато паднат таксите - никой няма да може да се конкурира с нея, защото има традиции, мрежа и т.н. Освен това има и 15 годишен договор с министерство на финансите за целева субсидия, който ще бъде прехвърлен на нов превозвач. За стандартен пътнически влак тарифата е 3,5 Евро на километър у нас, в Румъния е 1 евро на километър, в Германия е 1,3 евро на километър, а във Франция - под 1 евро на километър.
Мотрис (нерегистриран)
Съветски или сименсови, електричките са от миналия век. Но това ли е начинът според ГЕРБ - щото дизеловите мотриси са стари и не ни трябват, вече няма да ги изплащаме на KfW?! Бахси мангалитета има този депутатин!
ХХХ (нерегистриран)
не защитавам дянков, даже ми е противен. ама като наближат избори и бдж-то подкокоросвани от престъпните синдикати започват да извиват ръцете на правителствата и да пробват да смучат. а всъщност това са хората с най-високи заплати в българия. лекари и учители не взимат такива заплати. да не говорим за пенсионерите. ами засрамете се! едни да умират от глад а вие да смучете просто "от любов към спорта". да се засрами и бог борисов. вместо да съветва западна европа как да си намалят заплатите и пенсиите - да намали заплатите в бдж-то. и тогава въобще няма да има криза и недостиг на средства и забавяне на заплатите им. да не говорим за останалите привилегии - т. нар. социални пакети
запознат (нерегистриран)
Знаеш ли колко е заплатата на обикновенния служител на БДЖ? България няма да се оправи до мига докато има философи които са вещи по всяка тема . РАЗУЧИ и после пиши ! Иначе си в безтегловност.
млн (нерегистриран)
Дянков да не се прави на хитър! Никакви заеми, никакви приватизации! Има си начин, затова са там! Ако не знаят да четат форумите, хората казват! И преговорите със "синдикатите" са излишни и не са по същество, а само разпределят средствата събирани от работниците.
до dir (нерегистриран)
Редакторе, излез от чата! Писал си "депотатът".
Д (нерегистриран)
Ох, пише се депутат, уважаеми! Мислех си да напиша нещо по темата за БДЖ, но някак си вече нямам вдъхновение!
Мянков (нерегистриран)
...над 5 и повече частни товарни превозвача са на печалба,а държавния,,Тов,Превози''на загуба.....отговорът е прост г-н Мянков само е необходимо справка кой,кога и какво е вършил през последните 10-на години като Директор на БДЖ....и къде работи и в чия полза днес.....
442 (нерегистриран)
За тези, които не са разбрали, Дянков каза : взели сме си комисионните, смятайте, че ЖП-то вече е продадено
Машинист (нерегистриран)
Много е смел тоя с пискливото гласче.Като няма релси до МФ,железничарите да отидат пеша и да видим тогава къде ще ходи Хер Флик!
Joan (нерегистриран)
Еми да се дадат железниците на частници и тогава забравете ,че изобщо ще пътувате с влак камо ли в лукс! Никой няма да инвестира срещу печалба след 20г.
СТОЯН (нерегистриран)
ТЕЗИ ХОРА СРАМ ИМАТ ЛИ ! ЦЯЛ ЖИВОТ СА КРАЛИ ПО НАЙ - БЕЗОБРАЗЕН НАЧИН И ПАК ПРОДЪЛЖАВАТ !!!!!!!!!!!! КАК ЩЕ ИЗЧЕЗНАТ 1000 ВАГОНА , ГОРИВО И НИКОЙ НИЩО ДА НЕ ЗНАЕ , ТЕ НАС НА ЛУДИ ЛИ ЩЕ НИ ПРАВЯТ !!!!!!И ИМАТ ОЧИ ! САМО ТАКА ДОКАТО НЕ СЕ ИЗЧИСТИ ГНИЛАНА СИСТЕМА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1948 (нерегистриран)
Изчистиха Кремиковци, сега остана БДЖ-то. Дето всички са братчеди, чичови, лелини, селски, градски и т.н. Има хора дето бият белота по цял ден и си взимат парите на аванс и заплата. Реформи и добро управление. Това е пътя.
Хари Потър (нерегистриран)
Отлично колега! Бюджета може да се оправи само с твърда ръка или с магия! В България обаче магията не помага!
Хайде, де! (нерегистриран)
Ама, Дянков да не пита синдикатите и да не посяга към заеми! А, да търсят тези 771 млн. лв. персонално от шефовете на дружеството през 1995-2006! Да започнат от липсващите вагони! Затова получиха вота! Партиите лъжат, но хората се хващат само по веднаж!
Цвети (нерегистриран)
Повечето хора казват, че съм луда, но аз харесвам политиката на Дянков от самото начало. Може да ни е известно време гадно, но според мен така трябва да се управлява държавата на този етап.
Хъммммммммммм (нерегистриран)
Дянков, не подкокоросвай хората, защото вместо пред министерството ти, ще идат да протестират пред дома на любовницатата ти Ирина и веднага ще видят, къде е потънала поне 1,5 млн народна пара!
Причините? (нерегистриран)
Ще ми се да наругая Дянков, но какво да правя, когато той е прав! От друга страна, железниците не бива да се приватизират! Токът, водата, телефоните... сега и железниците? Стига вече! Кой може да ми докаже, че предприятията не се довеждат до фалит, за да бъдат приватизирани в интерес на частници? Ерго. БДЖ трябва да се издъни от ревизии. Да се разбере защо са я забатачили. Отговорните лица (независимо от това, че може да са напуснали постовете си - щетите за БДЖ са огромни!) - съд и отнемане на личните пари в банките и на имуществото. Самият Дянков и министърът на транспорта защо не са контролирали положението в БДЖ? Оправдани са държавен контрол и наблюдение над фирми/предприятия (включително и над частни такива!), ако тези фирми/предприятия са с национално значение, както е случаят с БДЖ. А транспортният министър що си мълчи? Той има ли отговор защо се е стигнало до такива скандални дългове?
Sargon lll
Чети - дълговете са натрупани в периода 1995-2006 г. Дянков и сегашното управление нямат нищо общо.
извинете, обаче (нерегистриран)
Имат! Предизборно обещаваха, че всеки, който е бъркал в кацата с мед ще си плати. Не споменаваха, че обществото ще плаща тяхните сметки, не обещаваха заеми от международните банки и продължаване на идиотската приватизация по същия начин!
ivan (нерегистриран)
съгласен със всичко, ама НИКОГА няма да се установи къде са парите можете да ги видите в красивите хотели които се построиха от държавници в скъпите коли които търкалят по улиците...е как и от къде един депутат за известен период от време вкара в ....... където работих преди време 500 000 лева
Чоко (нерегистриран)
Защото като е държавно предприятието има политически назначения и то бива източвано. Частникът си гледа интереса и си следи служителите. Ако той злоупотребява пък бива санкциониран с глоби от контролните органи и пак губи. Приватизация му е майката. За 45 години се видя, че държавното се краде и този модел не работи.
Аз (нерегистриран)
То сега щото не се краде :))) Смешници! През соца си имаше ДФК и такава разградена държава нямаше. Може и да са живели добре няколко десетки "ръководители", Ама такова безхаберие не е имало! Майната й на вашата "демокрация".
абе ей! (нерегистриран)
ЗАКРИВЙТЕ ВСИЧКО!ЗАКРИЙТЕ ДЪРЖАВАТА. ПОКРАЙ ЮРГАНА ЩЕ ИЗГОРЯТ И ВЪШКИТЕ. Т.Е. ВИЕ УПРАВНИЦИТЕ И ЦИГАНИТЕ. НЯМА ВЕЧЕ КОЙ ДА ВИ ПЛАЩА МАСРАФА.
aastera (нерегистриран)
Става много интересно,м......да става много,много интересно.Финансистите,Икономистите или Политиците ще наделеят.Синдикатите да се снишат колкото може повече,ако обичат моля.
1234 (нерегистриран)
Дайте им милионите пак да купят стари вагони, че в Германия се чудят какво да ги правят.
pnt (нерегистриран)
Евалата Дянков , ако продалжаваш така ще стана фен на Герб зарди тебе въпреки ББ
51545 (нерегистриран)
БДЖ - е най голямата дупка в държавният бюджет.....дупка без дъно.......по такива дупки ще познаете ,че нищо не се е променило след 89-та. БДЖ и синдикатите рекетират държавата вече 20години......това са пари....за детски градини; пешеходни пътеки; градско осветление; здравеоопазване; инвитро......всичко отива в черната дупка БДЖ която на пазарен принцип не би оправдала съществуването си. .....И ПОСЛЕ ПАК ПАРИ НЯМА.....е как да има като има БДЖ;МВР- в сегашният си вид;БНТ и т.н.
haini (нерегистриран)
Не знам за кражбите и неизгодните сделки - сигурно има такива. Обаче принципно е невъзможно пътническите превози да са печеливши при едни от най-високите инфраструктурни такси в Европа (около 2-3 пъти по-високи от средното за Европа) и най-ниските цени за билети. При това умишлено не се вдигат макар и с малко тези цени - дори символичното 5% увеличение остана за бъдещето. Явно някой много иска да няма железници в България.
мрънмрън (нерегистриран)
да се беше повозил е Европа на влак - за 500 км средно билета е 60 евро / за скоростните влакове - до 200 евро/, сега не мрънкайте че онези имат климатици и тн - за 100 км разходите са си разходи.Цените на билетите у нас са просто смешни и затова са на огромна загуба
ГОШО (нерегистриран)
Ти на колко си години
аз (нерегистриран)
Дянков е абсолютно прав, раздаването на заеми и спонсирането на разни губещи държавни фирми за сметка на редовия данъкоплатец който няма и да си помисли за тези фирми трябва да бъде прекратено. Както взимат частние фирми кредит който трябва да докажат, че могат да платят така и да се дава на държавните. Да сравняваш МВР с БДЖ си е доста малоумно.
555 (нерегистриран)
Прав е Дянков, но по същия начин следва да не отпуска пари и на МВР и на Министерство на Правосъдието, които отказват да заловят и накажат крадците, облагодетелствали се с престъпни сделки, докато са били начело на БДЖ. Пресен пример е делото за екс началника купил пребоядисани вагони за 550 000 евро от фирма, която ги е закупила месец преди това за 50 000. А милионите задължения останали след фалита на Кремиковци? Защо не разследват фирмите на бивши директори и министри, които изкрадоха милиони? Нали ГЕРБ това обещаваха предизборно. Сега нека си съкращават гласоподавателите, а не да наказват крадците - НДСВ им е светъл пример за преминаване в историята
{: (нерегистриран)
много е крадено в бдж многооо... ама никож няма да ги вурне тия 700 милиона така че рано или кусно пак ние ще платим колкото и да не му се иска на дянковчо. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
НАЙ
Атентат срещу премиера на Словакия, простреляха няколко пъти Фицо
Писател опозиционер е стрелял по Фицо. Какво знаем за атентата срещу премиера на Словакия
Издъхна Кървавата Ваня, поръчала убийствата на роднини заради голямо наследство
Иван Кръстев: Живеем в предвоенно време и всички представи за нашата сигурност вече не важат
И след часове в операционната Роберт Фицо се бори за живот
Писател опозиционер е стрелял по Фицо. Какво знаем за атентата срещу премиера на Словакия
Атентат срещу премиера на Словакия, простреляха няколко пъти Фицо
Путин заздравява стратегическата връзка със Си, вижте как беше посрещнат (видео)
Иван Кръстев: Живеем в предвоенно време и всички представи за нашата сигурност вече не важат
Захарова: Русия ще третира чуждите наемници и оръжия в Украйна като легитимни военни цели