Коментари - БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс” | dnes.dir.bg
назад

БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс”

Синдикати и правителство отново не постигнаха споразумение за излизане на БДЖ от кризата въпреки сближаването на позициите им. Симеон Дянков твърдо отказва да подпише заема със Световната банка, а преговорите ще продължат следващия четвъртък. БДЖ пък може да остане без най-новите си мотриси "Сименс".

Обратно в новината

Коментари - БДЖ може да остане без мотрисите ”Сименс” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

bobsyn@

Подкрепям Дянков, защото не може да се наливат пари без да се правят реформи още повече, че и приходите на държавата са ниски. В същото време обаче трябва да има и някаква държавна политика по отношение на ЖП превозите и някой ясно и точно да каже кой за какво ще харчи пари. Най-просто ми се вижда в законът за бюджета да пише А% от приходите отиват за здравеопазване, Б% за полиция, В% за БДЖ, Г% за резерви през години когато има по-ниски приходи и да се посочат цели, които да се постигнат с тези пари, а не да гласуват милиарди разходи и като свършат парите да се взимат заеми.

Ще ми се да наругая Дянков, но какво да правя, когато той е прав! От друга страна, железниците не бива да се приватизират! Токът, водата, телефоните... сега и железниците? Стига вече! Кой може да ми докаже, че предприятията не се довеждат до фалит, за да бъдат приватизирани в интерес на частници? Ерго. БДЖ трябва да се издъни от ревизии. Да се разбере защо са я забатачили. Отговорните лица (независимо от това, че може да са напуснали постовете си - щетите за БДЖ са огромни!) - съд и отнемане на личните пари в банките и на имуществото. Самият Дянков и министърът на транспорта защо не са контролирали положението в БДЖ? Оправдани са държавен контрол и наблюдение над фирми/предприятия (включително и над частни такива!), ако тези фирми/предприятия са с национално значение, както е случаят с БДЖ. А транспортният министър що си мълчи? Той има ли отговор защо се е стигнало до такива скандални дългове?

Не знам за кражбите и неизгодните сделки - сигурно има такива. Обаче принципно е невъзможно пътническите превози да са печеливши при едни от най-високите инфраструктурни такси в Европа (около 2-3 пъти по-високи от средното за Европа) и най-ниските цени за билети. При това умишлено не се вдигат макар и с малко тези цени - дори символичното 5% увеличение остана за бъдещето. Явно някой много иска да няма железници в България.