България чака 2 млн. лева от корабособственика на "Вера Су"
Ако не получим парите си чрез преговори, ще наемем адвокатска кантора, за да защитим държавния интерес, каза заместник-министър Върбанов
Обратно в новинатаКоментари - България чака 2 млн. лева от корабособственика на "Вера Су" | Днес.dir.bg
Коментари
Имат корито за 800 хиляди, а ще търсят два милиона за изваждане на потънало имущество. Само че всеки арбитраж ще отсъди, че българската държава е действала неадекватно и е можело да се избегне както обявеното напускане на кораба, така и обявеното потъване на кораба, а от там и обявените два милиона разходи по изваждане на потънало имущество. Което ще рече, че ако корабособственикът няма застраховка по Конвенцията от Найроби, а след като България се кани да го съди, очевидно няма такава застваховка, арбитражът/съдът може да се обърне срещу България за допуснатото потъване на кораба, след като имаше 100% възможност същият да бъде спасен в първите седен дни след засядането му, на цена по-ниска от цената на кораба (800 хиляди) и цената на товара, като обща сума. Нищо чудно България да получи регресни искове от застрахователите на кораба и на товара... А иначе, корабособственикът няма да е на загуба и ще си получи застраховката за кораба, което може и да е целта на упражнението, а застрахователят на товара най-малкото ще предяви претенции за цената на спасения товар.
Опитите за спасяването били 1 месец? Опитите бяха последните 2 седмици. Преди това всички гледаха и се чудиха.
А няма ли да искате още 1-2 милиона за екологичното замърсяване? Отново некомпетентност от страна на нашата държава!
Каква е разликата между "корабособственика на "Вера Су"" и "собственика на кораба "Вера Су"?
По-скоро корабособственика ще вземе толкова пари от България ако не и повече. Заради неадекватните действия на служебното правителство, с чиста съвест корабособственика може да ни осъди.
Тази бракма едва ли струва и един милион. Ако добавим необходимите ремонти - не повече от няколко стотин хиляди и то за нещо което никога няма да стане нормален кораб, ако някога е било. Собственикът Турско-Сейшелско-Патагонската фирма Офшорко има капитал от около 10 турски лири. Можем да се борим за тях, ако няма и други длъжници. Пиратите са живи и не са само в Етиопия. Ако Турция не съдейства, а тя няма защо да го прави, ще задвижваме вятърните генератори с уста.
Единственото, което Кирчо и Кокорчо правят бързо е изричането на лъжи. Този кораб ще изгние и потъне втори път, преди държавата да вземе и лев.