25 години затвор за двамата машинисти заради трагедията в Хитрино
Димитър Михнев и Радослав Петков ще излежават наказанията си при първоначален общ режим
Обратно в новинатаКоментари - 25 години затвор за двамата машинисти заради трагедията в Хитрино | Днес.dir.bg
Коментари
"българският" съд е строг към българи. За сметка на това е много-много милустив към цигани, турчеещи мелези и какви ли още не.
Това е престъпна несправедливост! Народе спиш ли??? Утре всеки един от нас може да вкарат в затвора за 20 години, само и само мутрите да са невинни.
Някой да си спомня, че същата машина предизвика същия дефект в стрелките на пловдивската гара? Публикациите по темата бяха замазани за по-малко от 24 ч. Съдът взе ли предвид този случай и назначи ли експертиза? Не се надявам да има отговор.
Виждам, че много от писалите се хващат за ограничението на скоростта, но вероятно малко от тях знаят, че ограничението от 40 км/ч се отнася за всички, повтарям ВСИЧКИ! жп-гари за транзитно преминаващи влакове, без значение дали те са пътнически, експресни или товарни. Ограничението няма никаква връзка с това дали в района на гарата има или няма завои и не визира безопасна скорост за конкретен завой, ако има такъв. Направих си труда и в гугъла разгледах злополучния завой. Той е с радиус около 150 метра (след сътветните пресметки, разбира се). След още малко пресмятане се видя, че дори да е карал със 100 км/ч не е възможно да дерайлира, ако всичко е било наред с пътя и вагоните. Ами, това е положението...
Съдът по правата на Човека, в Страсбург, те зове. Пак ще взимаш заеми на гърба на България .... за да плащаш обещетения.
От катастрофата намаза мутрата от Банкя,че на другия ден беше там с оператори журналисти снимки прегръдки с пожарникарите колеги и те ти третия мандат
Ебаси и държавата : за изнасилване и убиство дават 5 години а за неумишлена катастрофа по невнимание 15 години. Бягайте и се спасяваите кой както може преди някой малолетен циганин да заколи децата ви .
Винаги е виновен работника в случая машинистите.Роботодателя ,собственика на дефектната цистерна в композицията ,стария Локомотив и неизправния железен път ,че не са в ред за тях съдийско здрасти.Парите на олигарсите и новобогаташите тушираха правораздавателната ни система в т.ч. и т.н. вещи лица.
Със 60 годишен локомотив как няма да излезеш от релсите, бе, братче...И 60 годишни вагони и релсов път... Ако локомотивът и цистерните са на по 5 години и със 100 да караш, пак няма да дерайлираш...
Има нещо гнило в Дания...А ония тримата и оня четвъртия, дето обраха КТБ и отделно фондовете, тотализатора, дето разграбоха корабостроителници и еваха ма мата на оръжейната индустрия, дето сега заради тях българските деца мрат като кучета заради липса на някакви си 15 или 60 000 лева, тези, които вместо модерни болници си построиха модерни хасиенди с частни тенис- кортове и частни зоопаркове...Тях кога ще осъдим, а Гешов? Или...срещу ръжен се не рита, а? Ми оня хидроиндженера, който не може да свърже две приказки на кръст, а получавал хонорар от един- два милиона?
Е, некой требаше да опере пешкира, колкото по-ниско по веригата, толко по-добре. Кучетата лаят, композицията си върви...
Преди време, кабелджия от Делта ООД - Русе така си падна от покрива и остави сираче. Защото беше натискан да работи за 550 лева чисти заплата. И виновен си остана умрелия.
То се знае. Ясно беше. Виновни са работягите. Чорбаджиите са невинни. Грубо казано. Вната, ако имаше истински експерти, експертиза и съд щеше да е поделена по ясен , точен и обоснован начин. Вина на машинистите за скоростта, на БДЖ, на собственика на влака, на румънската фирма дето пуснала вагоните и т.н. Ама с процент и вски да плаща според вината. То е подобно на самолетните катастрофи според мен. Просто се случва понякога, но обикновено причините са няколко и са въпрос на лошо стечение на обстоятелствата. Влакове с превишена скоросрт са моинавали много и няма последствия. Келави трасета бол - не на всеки келяв участък дерайлира влак обаче. Най-гламавото в случая е, че гърмежа очисти улиците в близост и те пак ги застроиха. Голяма глупост. Събореното трябваше да се направи парк. Държавата трябваше да купи готови къщи на хората. Продава се половината шуменска област. Те тръгнаха да строят пак на метри от линията. 1977ма пак имаше там катастрофа - блъснаха се 2 влака по вина на стрелочника тогава. Единия влак връхлете друг - спрял. Тогава цистерни с мазут изтекоха, но не се подпалиха. Цялата улица беше в мазут до кокалчетата. Сега просто след години ще чакаме поредния случай. История - първата ЖП катастрофа в България става пак там - още по турско. Събореното трябваше да стане парк и да направят стена около линията срещу ударна вълна, огън, летящи железа и т.н.
Браво! Коментар на място. Само да имаше кой да чете и да го приложи. Ето затова като завърших за машинист не съм работил това и един ден. Сега работя като озеленител и изкарвам между 5 и 6 хиляди на месец без да съм потенциално виновен за нечия смърт. Най- много да умре някое растение и да го подменя.
Чорбаджиите се разминаха. Да го отнесат машинистите. А колко са скапани релсите - хептен няма значение. Та влакът се е движел с няма и 80 километра в час...
Вината трябва да е солидарна....машинистите че не спазили ограничението, БДЖ за скапаните релси в района, собственика на товара че го пренася в неподходящи цистерни и т.н....
Любопитно ми е какви ли биха били коментарите, ако някой с кола на лош път при ограничение 40 км/ч, блъсне и убие няколко човека със 80 км/ч.
заработи с пълна сила ... което се и очакваше! Фашизма пълзи вече открито! Бягайте от тук, докато е време ... и не се връщайте! - За милиардите, източени от руската КТБ - нищо, - за милиардите, които черепа не е плащал данъци - нищо, - за милионите които дръндарският неук мангал има без 1 ден трудов стаж, щантажирайки всички чрез "етническият" мир- нищо - за лихварлите, убили практически цялата нация - нищо ....изобщо за никой от знайните и незнайни разлбойници, грабещи труда на хората - нищо, но за двама бачкатори "на тръстиката", без да са откраднали нищо - 25 години да слугуват безплатно на тия, посочени по-горе ЗАКРИВАЙ ОКОНЧАТЕЛНО територията ! Да идва Ердоган и да направи от тия горените разбойници - най-големите роби, "на заплата" от 610 лв Амин! Пускай кепенците, Ердо!
А колко хора загинаха в Хитрино? Или това е нищо за теб?
Както винаги наемника е виновен за безхаберието на държавния и частния хрантутник:((((
Стига тъпотии бе карали с двойно по висока скорост 100 тона влак и вие ги оправдавате . Те сигурно не знаят в какво състояние са релсите като минават по 500км сигурно на ден . Тия са карали на принципа- давай нема кво да стане и едва ли им е било за първи път.. И като се е намерило какво да стане ето ги нас.ани.. Така стават и 70%от катастрофите с коли няма какво да се лъжем..
Не мисля, че не са виновни, щом са карали с превишена. Но освен тях има и други, за това става въпрос.
А катастрофата в Испания...спомняш ли си...когато на камерата се вижда как влака навлиза в участък който е перфектно направен но е със завой и има ограничение на скоростта и машиниста навлиза с превишена скорост...колко хора претрепа...така че машинистите имат вина....ако бяха спазили скоростта дори и влака да дерайлира трагедията нямаше да бъде такава и дори може би нямаше да има жертви...може би...
като те гледам колко си компетентен, сигурно си на ръководна длъжност я в БДЖ, я в НКЖИ, най-вероятно си в Министерство на транспорта. При толкоз идиотия и ентусиазъм на едно място имаш данни за блестяща кариера. Та, 100 тона тежи един локомотив. Влакът тежи доста повече. За останалите глупости, които си написал сигурно съдиш по себе си.
Пич само локомотива е към 200 тона...а цистерните?...... а кинетична енергия която има една влакова композиция движеща се с 80км/ч...кинетичната енергия е масата скоростта на квадрат делено на две (t=mv*v/2)
проблемът на едни хора е, че машинистите не са загинали, щяха да им стоварят цялата вина и с това случаят да бъде приключен. сега е трябвало да се ръснат за съдебен процес. В България като цяло наличието на хора се превръща в проблем. Но... в Перник вече се изпробват методи за решаването му.
Не, наистина няма такава държава. Съдът сам признава, че ОПАСНИ МАТЕРИАЛИ се превозват в неизправни цистерни по неизправна пътна структура и за това са виновни машинистите?! По тази логика всички водопроводчици в Перник са за затвора....че тръбите на водната мрежа пробиват защото са отдавна амортизирани а перничани нямат вода.
"25 години затвор за двамата машинисти заради трагедията в Хитрино" Двамата заедно ще излежат на всеки присъдата ли ? Брей , че се е променило това наказателно право ! Не можеш да го познаеш вече.
Те не са виновни -виновна е фирмата където има такива вагони който не са толкова изправни- и линйте който така и не се разбра в какво състояние са .
в България виновен винаги е този, който работи. Началниците му НИКОГА, абсолютно НИКОГА не носят вина за каквото и да било. Заради това тук няма да остане кой да работи. Господ да пази от началници българи. Българин съм и колкото да ме боли за страната ни, мога да кажа само едно: България заслужава съдбата си, катастрофата е неизбежна. Каквото и да стане тук- няма място за тъга, а само за сух анализ, развръзка ще има, ама нас дали ще ни има...
Цитат "Сред смекчаващите вината обстоятелтва, според съдия Райкова, са неотговарящите на техническите изисквания цистерни за газ от въпросната композиция, както и поддържаната лошо железопътна инфраструктура." Тази инфраструктура кой не я е подържал. А ние плащаме данъци за нея. Май виновните са някъде на 366км в западна посока от Хитрино.
С тази присъда е показано,че съдебната ни система е излязла извън "коловозите" на правосъдието.
25 години затвор за двамата машинисти заради трагедията в Хитрино Както казваше Радой Ралин в една своя епиграма- "сгреши ли стругаря ,сам отговаря,сгрешат ли отговорни другари отговарят всички стругари".
Към седемте жертви добавят още два погубени живота, това е българската съдебна система.