Коментари - 2/3 искат класически, а не електрически автомобил, показва наша анкета | dnes.dir.bg

Коментари - 2/3 искат класически, а не електрически автомобил, показва наша анкета | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тука срената класа обикновенно е съставена от хора, получили всичко наготово поради някаква причина и нямат идея обикновенния човек как си вади прехраната и как си плаща заемите. Те им говорят за електромобили, които почват от 35 хил. лв нагоре. Ми направете една статистика колко хора притежават коли, които струват над 30 хил.лв. и ще ви стане ясно защо хората не удобряват идеята, всеки би искал скъпа кола, само дето не е добре да витаем в облаците ние не сме богата нация, а и като гледам скоро няма да сме и много психически устоичива подобно на западния тертип.

Какви фермани сте написали, цели докторски дисертации... Кой ще ви пита вас бе?

PEYTSCH

Знаете ли че от гумите на всякакви автомобили се отделят хиляди тонове частички ? Те са особенно опасни, кацерогенни, с вдишване се натрупват и раковите заболявания идват ! Все едно дали колата е с ДВГ и електрическа...

Продават ни боклуци за много пари. На бащата Варбурга едно време навъртя 100 хилки и се скапа. Варбурга е двутактова моторетка! Рено Лагуна ново, стигна 150 хиляди и стана за ремонт. Колите са скъпи боклуци

Продават ни боклуци за много пари. На бащата Варбурга едно време навъртя 100 хилки и се скапа. Варбурга е двутактова моторетка! Рено Лагуна ново, стигна 150 хиляди и стана за ремонт. Колите са скъпи боклуци ... И не ми казвайте да съм си купел Ауди, БМВ или пък Голф. На Голф 5 ца анг. Верига е като тънък ланец.. За Английските да не говорим, Японките гният много и харчат над 7 . Може би Корейките са горе долу.

Няма значение какво искате !!!! Като ви забият зверски данък за колите с ДВГ сами ще си купите електромобили!

Аз не искам новата ми кола да е електрическа. Нито пък на бензин, дизел или газ. Искам да е на водород.

аз па искам електрическа кола, но основните пътища да са индукционни.

Аз искам електричка. Ако може обаче и още една да ми се даде - на газ, в случай че шофирам извън София.

Бай Ганьо не иска ел. автомобил!

Това си естесвен и логически избор.Човек само малко да помисли и да разбере че нефта не е вечен.Така или иначе ще има нова енергия за задвижване на колите.И добре е по-рано.А на мен лично ми писна от майстори на турбо,двигатели,скоростни кутии и разни други излишни работи.Само че си спестяваш много нерви е достатъчно .То петролните компании вече разбраха че е неизбежно да се мине на ел.енургия и започнаха да влагат пари централи.Но бг човека е вещ във всичко и требва да си изцапан в масло до уши.

Честно казано цялата авто култура е една машина за пари, да се продават на балъците преоскъпени излишни боклуци по возилото. Ама конските сили, ама турбото ама хикс драйва ама джантата, музиката и тем подобни глупости. И що не правят коли, които се движат в ограничението, което е общо взето еднакво по-света? Щото да има говедата да си показват простотията и да се убиват по пътищата. И щото като вдига 200-300 вместо 120 могат да искат един гараж кинти. Целта на автомобила е транспорт, всичко друго са изгъзици и гъзарии .

Ми що тичат някои хора като може да се лази.Па има и летящи. Ужасът на охльова. Ми аз и така стигам до яденето и женската. Па от пълзенето по сигурно нема.И следи оставям не кат тия летящите

и умните защо се крие голямата опасност при унищожаването на акумулаторите за околната среда!? А животът на един акумулатор колко е и колко енергия ще се харчи за зареждането му?! А цената, цената!!!

_stankow

Много некоректен въпрос. Какво имат предвид питащите - пълен електрически автомобил, или хибрид ? Аз искам хибрид. С ДВГ, неголяма батерия и електродвигатели. Съчетава най-доброто от двете технологии - неограничеността на ДВГ и огромното ускорение на електрическия двигател още от 0 км/ч. Също бързият старт/стоп на кръстовищата, възможността да се движи в центъра на градовете на батерия и да не замърсява въздуха (и да не шуми). Извън центровете на градовете и извън населените места концентрацията на автомобили е ниска, там може да се кара на ДВГ. Икономията на гориво заради работата на ДВГ в постоянен оптимален режим, рекуперацията на енергията - това са все добри неща. Иначе пълните електромобили нямат бъдеще. Изобщо. И такива анкети, дето са предназначени само да предизвикват холивари - и те нямат бъдеще. Изобщо :)

Да, но обясни го на 'експертите', пишещи тук. Те цял живот са карали изцяло електрически бубута...

Ама само за електромобилите. Анкетите с най-идиотските и най-тъпо формулирани въпроси имат огромно бъдеще. Всъщност те са бъдещето :)

Това може да го напише само човек който няма идея що е хибрид и що е електромобил!!!!! Няма как и двете най добри да ползваш! Така е в живота, глупако!!!!

Що не преформулирате въпроса по следния начин: "Искате ли да можете с 3 лева да изминавате 100км?" Ще получите съвсем друг процент желаещи класически автомобили.

Наяма да е с 3лв, а ще е с 20-30лв, а като сложиш и живота на батерията, която струва 50% от автомобила и си на голяма далавера. 10г. електрички втора ръка с умряла батерия ще се продават по 500лв.

Искам. Ама не дават!

Виж сега ти можеш и безплатно да ги минеш с колело за 8-часа си там. Кеф

Уф, поредните малоумни нови технологии, за които те задължават и нямаш избор....

А защо изобщ използваш новите технологии щом си недоволен? Карай си там с жичния телефон с шайбата, дето я въртиш по 10 пъти да набереш някой номер. Карай си с леката кола, на която въртиш с манивела коляновия вал за да заработи двигателя. Що ти са нови технологии? Старите пак тиси ги измислил, та на много важен се правиш. Не искал новите, щото някой те кандърдисва с бъклица да използваш старите.

Ами я идете в някое село да го зададете този въпрос и ще имате 100% желаещи класически автомобил.. Какъв процент от българите са се качвали на електрически автомобил, за да имат адекватно мнение? Аз съм карал такива автомобили от няколко марки и мога да кажа, че не искам класически тромав, миризлив, шумен и мръсен автомобил!

Какво означава класически? Такива, каквото са карали преди 1000 години?

Година 2035 не е избрана случайно от авторите на подкаста. Вие си плюйте на воля!

Колко аец-а трябва да построим, за да зареждаме само електричките?!?

От голямото добрутро сте всичките. Не искали електрическите коли? Забравихте свинските цървули, които носехте по селата. Забравите каруците с коне и конските фашкии. Забравите лоените свещи и кандилата по села и градове, преди да въведат електриката. Забравихте парните локомотиви, които пушеха с лютив, черен дим по релсите чак до 1968-1970 година. Родени сте със златна лъжичка в устата. Петко Славейков беше писал нещо за "наш Христофор". Много прост народ сме, мнооого прост!

Забравихме ги. Да. Нещо против? Тролей няма да си купя.

Електричка ама без климатик през лятото и без отопление през зимата, че пробега пада на по-малко от 100км. Има добро ускорение ама само до второто такова. На третото вече отиваш в аварийната лента, че ти е останала мощност като за тротинетка. На втората година сменяш батериите, че вече се зареждат на 50% от капацитета си. Пък цената на смяната отива към нова електричка. Хайде стига глупости. Интересна играчка е ама практически е безполезна. За сметка на това е скъпоструваща.

През деня минаваш десетки светофари, ама не гасиш двигателя на колата/камиона/автобуса нали. А електромотора просто спира да се върти и след това отново заработва мигновено, когато колата трябва дая потегли. Няма никакви отделени газове, няма замърсяване на въздуха и природата.

За електромоторите трябва Мед, за батериите Литий и други химии, за тока Уран. Всичките тези се добиват и рециклират по много екологичен начин.

Българина обича да се прави на разбирач ! Само , че да разбираш от електромобили трябва много четене ! Трябва много познания по електротехника , електроника , програмиране ! Бай Иван тези неща не го разбира и никога няма да ги разбира защото едвам изкласил и взел диплома !

И ти се извъди този познавач ... така ли ... обиждаш всички , които ти дават прости и ясни доводи защо електричките нямат бъдеще ... И като си изчел толкова - какво ? Ще обясниш на хората как трябва да ги ползват ли ... ами пак няма да ги ползват докато не видят каква им е собствената полза от тях , това е единственото което вълнува хората (не само в България), абсолютно нищо друго. Ако ще и от 10 кладенеца вода да им носиш, една технология ще бъде приета само ако тези които трябва да платят сметката виждат ползата от нея . За момента това не се случва. А личното ми мнение е , че водородът има доста по-голям капацитет да замени ДВГ от електричките, но ще видим ...

Илияне, ти колко разбираш от стоматология, когато отидеш да си правиш зъбите???

Достатъчно за да знам каква пломба искам

Аз разбирам. Завършил съм магистратура и да, разбирам от програмиране, софтуер, хардуер, микроелектроника, електроника, електротехника и автоматизация. И заявявам категорично: Технологиите не са стигнали това високо ниво, щото електрическите автомобили да станат масови и да не замърсяват природата. Само батерията струва колкото цената на половината автомобил. А производството на такива е трудоемко, изисква огромни ресурси от редки метали и други, и проблемът с отпадъците е по-голям отколкото проблема с изгорелите газове. Да, има технологии за рециклиране, но и те не са на желаното ниво. В резултат всичко това се оскъпява значително, а крайният ефект върху природата е недоказан в най-добрия случай, да не кажа съмнителен.

Ти си един лъжеинженер, псевдоинженер. Учил-недоучил.

Електричката е хубаво нещо. но... В света има грубо около 1.4 милиарда автомобила. Ако всеки е електрически и има 100КW/h батерия ще са нужни 140TWh електроенергия за зареждането им, а света в момента произвежда около 25TWh, т.е. шест пъти по-малко. Увеличеното търсене ще вдигне цената на тока (вероятно 6 пъти) и от там нататък се сещате за верижната реакция. Нищо добро не ни чака!

Тия дни тръгнах на почивка до Гърция в посока Игуменица. Като минавах Pindus си мислех за един приятел дето обясняваше, че ако не я настъпваш електричката ще изкара почти 500км. На ония баири все ми е интересно как ще кара и дали ще може да мине планината изобщо докато му паднат батериите. Електричките са супер за градски условия. Ама това да си взема лична за мен. НИКАКЪВ шанс. Аз за 1 ден минах 900км за 8ч. Айде да видя с електричката колко пъти ще спираш за зареждане и колко време ще висиш да чакаш докато се зареди, да не говоря как това ще трябва да се кара с 90км/ч за да може само с 2 зареждания да стигнеш до крайната дестинация! Пълна простотия е това! Японците изкараха Тойота Мирай с водородна клетка, която захранва ел мотори. Така може. Зареждаш газ и караш. Зарежда се за 1мин, максимален пробег на 1 зареждане 640км ако караш нормално, аз ако я карам към 550км. Ако направят станции навсякъде това си струва да се вземе.

Лошо да си тъп , но още по лошо да си неграмотен ! В същото време да се мислиш за образован и умен ! Съвременен електромобил минава с едно зареждане 500км без никакви икономии ! С икономии (изкл. на климатика) 700км ! Батерията се зарежда до 80% за 30 мин ! Нещо да кажеш многознайко ! Твоите 900км с електромобила ще бъдат минат за 6 часа макс !

За 30 минути зареждаш малка по капацитет батерия на мощна зарядна станция, които …. Ти знаеш де, са много кът. А случайно да си попадал на опашка за зарядно, щото във Австрия и Германия си чакат на опашка за мощните зарядни станции. И не се чака 30 минути а понякога 2-3 часа и виждаш как дори на германеца и австрииеца му идва да изпсува яко публично. Другото което изисква подобна мощна зарядна станция е достъп до огромно количество (ампери) електропреносна мрежа. Т.е. Ако изпердашиш едни хиляда подобни зарядни станции в Бургас например и те по случайност се включат едновременно току виж Бургас останал в тъмнина BLACK OUT.

А далекопроводите и кабелните линии за високо напрежение за какво са? А трафопостовете? Как се пренася голяма електрическа мощност? Я да видим кой реално не си е научил урока и реално е имал двойка по физика. Щото е лапал мухите в час.

Не ампери, дълекопроводите няма да помогнат

бяха без пари двеста на сто щяха да се наредят на опашката ... мдааа

И защо не искат електромобил, а класически? Щото петролната мафия добре плаща. От милиардите си, измъкнати от нашите джобове. А сетне кой ще диша отровния въздух? Серните и азотни окиси? И още цял букет отрови? Кой сетне ще лекува рака на белия си дроб? А?

Уважаеми или неуважаеми, автомобилите не са най-големия замърсител на въздуха. Минаването към електрически автомобили чрез регулация, а не чрез пазар мирише на политика с далечна цел. Ако спадне световното търсене на петрол само с 10% знаеш ли какво ще стане в света? Замисли се.

ще дигнат цените

Няма да спадне ! Вземи провери какво се прави от петрол и ще разбереш , че това няма промени дори с 5% производството на петрол ! Поне няма да се харчи петрола за глупости !

Поне 2000 години хората са живели без петрол и само са спечелили от това. Всички органични горива са изградени от ВЪГЛЕРОД. А въглеродният оксид е една от най-силните отрови. Вдишването на високи кнцентрации води до бърза мъчителна смърт. Никъде в старите свещени писания не се говори за петрол, бензин и нефтопродуъкти. Използването им е против самата природа. Вървете там на Марс ли, на Венера ли, на някоя пустинна планета и си горете петрол на воля. Може и лицето и челото си да намажете с нафта. Това е вашият дезодорант. Обаче не ми рекламирайт6е вмирисаните си автомобили и ДВГ. Обратното на петрола, електричество има откакто свят светува. Самият БОГ е създал облаците с електричество, мълнии, светкавици. То е природен патент, хората само го използват. ТОЧНО АВТОМОБИЛИТЕ СА НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ. ПРЕДИ 1989 ГОДИНА МНОГО МАЛКО ХОРА ИМАХА КОЛИ, А ВЪЗДУХЪТ БЕШЕ МНОГО ЧИСТ. По поляните между блоковете имаше насекоми, пеперуди, светулки нощем, щурчета по цяла нощ свиреха.

Мислиш твърде ограничено … Аз бих си купил веднага 100% - ов електромобил ако има Батерия-Станции, подобно на бензиностанция, газостанция. Батерия-Станция където за 10-15 минути да ми откачат изпразнената батерия на електромобила и ми закачат заредена на 100% - така както сега пълня резервоара на колата ми с ДВГ. Разбират се производителите на електромобили и стандартизират размерите на батериите, типа окачване, и някои други по-маловажни детайли, така че собственика на автомобила да не е собственик на батерията а нейн ползвател - Плаща цена за ползване + капацитета. Не ми трябва електромобил който за да го карам спокойно аз трябва да вися като сопол в най-добрия случай минимум 30-40минути, и то в изключително ограничени на брой зарядни станции с голям капацитет, за да заредя едни 80% за да продължа, а да не говорим че в повечето случаи се чака часове. Другото нещо - ако се подменят 80% от леките автомобили с ДВГ в ЕС с чисти електрички за да се зареждат те по всяко време ще са необходими огромни количества електроенергия. Хората вече са го изчислили - между 60 и 80% повече електроенергия от тази която ЕС генерира днес. И като сметнеш, че ТЕЦ-овете им готвят секира, за АЕЦ им подготвят също секира, когенерации на газ също замърсяват но с азотни окиси и те са следващите под секирата да се чудиш на скопените евро-брюкселски демократи с какво ще зареждат електромобилите и едновременно с това ще осигуряват енергийно икономиките на държавите. Гледай филма Who killed EV1, защо ти го препоръчвам? За да разбереш наистина че петролната мафия е толкова силна, най-вече в САЩ, така както ти го казваш, но и да разбереш каква щета на света нанесоха САЩ убивайки EV1 преди има-няма 60-70 години, защото ако САЩ не бяха убили EV1 произведен от Кадилак днес света вече щеше да търкаля основно електромобили по улиците. И за последно, никой не казва от промотърите на електромобилите какво ще се случва с издиханите батерии? Къде и кой ще ги рециклира? Защото едно от най-замърсяващите производства и дейности на планетата Земя това е производството на батерии и тяхното рециклиране. А и да добавя - най-големите замърсители с парникови газове това са човека и домашните животни отглеждани за месо/мляко/т.н - имам в предвид техните ежедневни отпадъци (ФЕКАЛИИТЕ ИМ).

Поредният глупак който не разбира нищо ! Гледал един филм и вече решил , че е открил топлата вода !

Защото : 1/ технологията е непрактична и неудобна - не можеш да изминеш 1000км без да спреш или 1500км за ден. 2/ цените са безумни 3/ дългосрочно са икономически неизгодни за собствениците 4/ няма инфраструктура нито за зареждане , нито за поддръжка (но да кажем, че това сравнително лесно може да се оправи) 5/ нещо за което никой не говори (освен пожарникарите ) , но електричките при инцидент (прегряване, катастрофа, запалване) буквално нямат гасене (да не говорим какво се отделя при горенето) ... в пъти по-опасни са от сглобена в някой гараж и неподдържана газова/метанова уредба Просто технологията не е тази, която може да замени ДВГ ... при наличието на подходяща технология (може би водород, може би ...) , хората ще я приемат лесно. И тук говорим само за лични автомобили ...какво правим с камионите, автобусите , самолетите , които далеч нямат такива норми а въртят 10 пъти повече км отколкото всеки личен автомобил ... еле пък за корабите (които в момента превозват почти всичко в 21ви век) а да не ти казвам какво горят - нещо с което и стар москвич няма да запали (а само при влизането в пристанище преминават на нафта). Това е разумният поглед за собствениците , въобще не говорим за екология , въпреки че спестяваш серните и азотни окиси и праховите частици (до някъде, гумите пак ще си правят същия прах)... но за сметка на това имаш тежки метали , много усложнен логистичен процес при които един автомобил обикаля 2 пъти света преди да стигне до магазина и липса на рециклиране за момента. Лично на мен не ми пука за технологията (стига да е удобна и изгодна за мен) , най-вероятно и за останалите потребители е така - ако електричките го предлаха - с удоволствие ще мина, но за момента не са и няма изглед да станат ... ще видим за други технологии в бъдещето. И не ми плаща никой на мен, аз съм от тези дето плащат сметката ...

Ти явно си луд ! Я ми кажи дестинация в БГ която е 1000км ! Умните хора за над 500км хващат самолета ! Тъп си като Боко !

Ти само в БГ ли пътуваш ??? Аз лично не ... и нямам намерение да се ограничавам ... било за почивка, било по работа. И целия свят не е България ... в една Франция (която не е кой знае колко голяма в световен мащаб) хората редовно изминават по 1000км за да отидат на море. Не говорим за САЩ, Канада (там можеш и по 400км да караш без да видиш град) , Китай , Индия, Австралия ... които всъщност са големите пазари на коли ...

ПС Еко-съобразните хора , към които искаш да се изкараш, за над 500км хващат влака не самолета ... защото за 1000км самолетът ще замърси доста повече отколкото една кола дори да си сам , не говорим ако сте 4ма в колата. Само дето влаковата инфраструктура в повечето държави не е пригодена ...