2/3 искат класически, а не електрически автомобил, показва наша анкета
Чуйте Podcast новините по обяд, 15 юли 2021 г.
Обратно в новинатаКоментари - 2/3 искат класически, а не електрически автомобил, показва наша анкета | Днес.dir.bg
Коментари
Тука срената класа обикновенно е съставена от хора, получили всичко наготово поради някаква причина и нямат идея обикновенния човек как си вади прехраната и как си плаща заемите. Те им говорят за електромобили, които почват от 35 хил. лв нагоре. Ми направете една статистика колко хора притежават коли, които струват над 30 хил.лв. и ще ви стане ясно защо хората не удобряват идеята, всеки би искал скъпа кола, само дето не е добре да витаем в облаците ние не сме богата нация, а и като гледам скоро няма да сме и много психически устоичива подобно на западния тертип.
Знаете ли че от гумите на всякакви автомобили се отделят хиляди тонове частички ? Те са особенно опасни, кацерогенни, с вдишване се натрупват и раковите заболявания идват ! Все едно дали колата е с ДВГ и електрическа...
Продават ни боклуци за много пари. На бащата Варбурга едно време навъртя 100 хилки и се скапа. Варбурга е двутактова моторетка! Рено Лагуна ново, стигна 150 хиляди и стана за ремонт. Колите са скъпи боклуци
Продават ни боклуци за много пари. На бащата Варбурга едно време навъртя 100 хилки и се скапа. Варбурга е двутактова моторетка! Рено Лагуна ново, стигна 150 хиляди и стана за ремонт. Колите са скъпи боклуци ... И не ми казвайте да съм си купел Ауди, БМВ или пък Голф. На Голф 5 ца анг. Верига е като тънък ланец.. За Английските да не говорим, Японките гният много и харчат над 7 . Може би Корейките са горе долу.
Няма значение какво искате !!!! Като ви забият зверски данък за колите с ДВГ сами ще си купите електромобили!
Аз не искам новата ми кола да е електрическа. Нито пък на бензин, дизел или газ. Искам да е на водород.
Аз искам електричка. Ако може обаче и още една да ми се даде - на газ, в случай че шофирам извън София.
Това си естесвен и логически избор.Човек само малко да помисли и да разбере че нефта не е вечен.Така или иначе ще има нова енергия за задвижване на колите.И добре е по-рано.А на мен лично ми писна от майстори на турбо,двигатели,скоростни кутии и разни други излишни работи.Само че си спестяваш много нерви е достатъчно .То петролните компании вече разбраха че е неизбежно да се мине на ел.енургия и започнаха да влагат пари централи.Но бг човека е вещ във всичко и требва да си изцапан в масло до уши.
Честно казано цялата авто култура е една машина за пари, да се продават на балъците преоскъпени излишни боклуци по возилото. Ама конските сили, ама турбото ама хикс драйва ама джантата, музиката и тем подобни глупости. И що не правят коли, които се движат в ограничението, което е общо взето еднакво по-света? Щото да има говедата да си показват простотията и да се убиват по пътищата. И щото като вдига 200-300 вместо 120 могат да искат един гараж кинти. Целта на автомобила е транспорт, всичко друго са изгъзици и гъзарии .
и умните защо се крие голямата опасност при унищожаването на акумулаторите за околната среда!? А животът на един акумулатор колко е и колко енергия ще се харчи за зареждането му?! А цената, цената!!!
Много некоректен въпрос. Какво имат предвид питащите - пълен електрически автомобил, или хибрид ? Аз искам хибрид. С ДВГ, неголяма батерия и електродвигатели. Съчетава най-доброто от двете технологии - неограничеността на ДВГ и огромното ускорение на електрическия двигател още от 0 км/ч. Също бързият старт/стоп на кръстовищата, възможността да се движи в центъра на градовете на батерия и да не замърсява въздуха (и да не шуми). Извън центровете на градовете и извън населените места концентрацията на автомобили е ниска, там може да се кара на ДВГ. Икономията на гориво заради работата на ДВГ в постоянен оптимален режим, рекуперацията на енергията - това са все добри неща. Иначе пълните електромобили нямат бъдеще. Изобщо. И такива анкети, дето са предназначени само да предизвикват холивари - и те нямат бъдеще. Изобщо :)
Да, но обясни го на 'експертите', пишещи тук. Те цял живот са карали изцяло електрически бубута...
Ама само за електромобилите. Анкетите с най-идиотските и най-тъпо формулирани въпроси имат огромно бъдеще. Всъщност те са бъдещето :)
Що не преформулирате въпроса по следния начин: "Искате ли да можете с 3 лева да изминавате 100км?" Ще получите съвсем друг процент желаещи класически автомобили.
Наяма да е с 3лв, а ще е с 20-30лв, а като сложиш и живота на батерията, която струва 50% от автомобила и си на голяма далавера. 10г. електрички втора ръка с умряла батерия ще се продават по 500лв.
Уф, поредните малоумни нови технологии, за които те задължават и нямаш избор....
А защо изобщ използваш новите технологии щом си недоволен? Карай си там с жичния телефон с шайбата, дето я въртиш по 10 пъти да набереш някой номер. Карай си с леката кола, на която въртиш с манивела коляновия вал за да заработи двигателя. Що ти са нови технологии? Старите пак тиси ги измислил, та на много важен се правиш. Не искал новите, щото някой те кандърдисва с бъклица да използваш старите.
Ами я идете в някое село да го зададете този въпрос и ще имате 100% желаещи класически автомобил.. Какъв процент от българите са се качвали на електрически автомобил, за да имат адекватно мнение? Аз съм карал такива автомобили от няколко марки и мога да кажа, че не искам класически тромав, миризлив, шумен и мръсен автомобил!
От голямото добрутро сте всичките. Не искали електрическите коли? Забравихте свинските цървули, които носехте по селата. Забравите каруците с коне и конските фашкии. Забравите лоените свещи и кандилата по села и градове, преди да въведат електриката. Забравихте парните локомотиви, които пушеха с лютив, черен дим по релсите чак до 1968-1970 година. Родени сте със златна лъжичка в устата. Петко Славейков беше писал нещо за "наш Христофор". Много прост народ сме, мнооого прост!
Електричка ама без климатик през лятото и без отопление през зимата, че пробега пада на по-малко от 100км. Има добро ускорение ама само до второто такова. На третото вече отиваш в аварийната лента, че ти е останала мощност като за тротинетка. На втората година сменяш батериите, че вече се зареждат на 50% от капацитета си. Пък цената на смяната отива към нова електричка. Хайде стига глупости. Интересна играчка е ама практически е безполезна. За сметка на това е скъпоструваща.
През деня минаваш десетки светофари, ама не гасиш двигателя на колата/камиона/автобуса нали. А електромотора просто спира да се върти и след това отново заработва мигновено, когато колата трябва дая потегли. Няма никакви отделени газове, няма замърсяване на въздуха и природата.
Българина обича да се прави на разбирач ! Само , че да разбираш от електромобили трябва много четене ! Трябва много познания по електротехника , електроника , програмиране ! Бай Иван тези неща не го разбира и никога няма да ги разбира защото едвам изкласил и взел диплома !
И ти се извъди този познавач ... така ли ... обиждаш всички , които ти дават прости и ясни доводи защо електричките нямат бъдеще ... И като си изчел толкова - какво ? Ще обясниш на хората как трябва да ги ползват ли ... ами пак няма да ги ползват докато не видят каква им е собствената полза от тях , това е единственото което вълнува хората (не само в България), абсолютно нищо друго. Ако ще и от 10 кладенеца вода да им носиш, една технология ще бъде приета само ако тези които трябва да платят сметката виждат ползата от нея . За момента това не се случва. А личното ми мнение е , че водородът има доста по-голям капацитет да замени ДВГ от електричките, но ще видим ...
Илияне, ти колко разбираш от стоматология, когато отидеш да си правиш зъбите???
Аз разбирам. Завършил съм магистратура и да, разбирам от програмиране, софтуер, хардуер, микроелектроника, електроника, електротехника и автоматизация. И заявявам категорично: Технологиите не са стигнали това високо ниво, щото електрическите автомобили да станат масови и да не замърсяват природата. Само батерията струва колкото цената на половината автомобил. А производството на такива е трудоемко, изисква огромни ресурси от редки метали и други, и проблемът с отпадъците е по-голям отколкото проблема с изгорелите газове. Да, има технологии за рециклиране, но и те не са на желаното ниво. В резултат всичко това се оскъпява значително, а крайният ефект върху природата е недоказан в най-добрия случай, да не кажа съмнителен.
Електричката е хубаво нещо. но... В света има грубо около 1.4 милиарда автомобила. Ако всеки е електрически и има 100КW/h батерия ще са нужни 140TWh електроенергия за зареждането им, а света в момента произвежда около 25TWh, т.е. шест пъти по-малко. Увеличеното търсене ще вдигне цената на тока (вероятно 6 пъти) и от там нататък се сещате за верижната реакция. Нищо добро не ни чака!
Тия дни тръгнах на почивка до Гърция в посока Игуменица. Като минавах Pindus си мислех за един приятел дето обясняваше, че ако не я настъпваш електричката ще изкара почти 500км. На ония баири все ми е интересно как ще кара и дали ще може да мине планината изобщо докато му паднат батериите. Електричките са супер за градски условия. Ама това да си взема лична за мен. НИКАКЪВ шанс. Аз за 1 ден минах 900км за 8ч. Айде да видя с електричката колко пъти ще спираш за зареждане и колко време ще висиш да чакаш докато се зареди, да не говоря как това ще трябва да се кара с 90км/ч за да може само с 2 зареждания да стигнеш до крайната дестинация! Пълна простотия е това! Японците изкараха Тойота Мирай с водородна клетка, която захранва ел мотори. Така може. Зареждаш газ и караш. Зарежда се за 1мин, максимален пробег на 1 зареждане 640км ако караш нормално, аз ако я карам към 550км. Ако направят станции навсякъде това си струва да се вземе.
Лошо да си тъп , но още по лошо да си неграмотен ! В същото време да се мислиш за образован и умен ! Съвременен електромобил минава с едно зареждане 500км без никакви икономии ! С икономии (изкл. на климатика) 700км ! Батерията се зарежда до 80% за 30 мин ! Нещо да кажеш многознайко ! Твоите 900км с електромобила ще бъдат минат за 6 часа макс !
За 30 минути зареждаш малка по капацитет батерия на мощна зарядна станция, които …. Ти знаеш де, са много кът. А случайно да си попадал на опашка за зарядно, щото във Австрия и Германия си чакат на опашка за мощните зарядни станции. И не се чака 30 минути а понякога 2-3 часа и виждаш как дори на германеца и австрииеца му идва да изпсува яко публично. Другото което изисква подобна мощна зарядна станция е достъп до огромно количество (ампери) електропреносна мрежа. Т.е. Ако изпердашиш едни хиляда подобни зарядни станции в Бургас например и те по случайност се включат едновременно току виж Бургас останал в тъмнина BLACK OUT.
А далекопроводите и кабелните линии за високо напрежение за какво са? А трафопостовете? Как се пренася голяма електрическа мощност? Я да видим кой реално не си е научил урока и реално е имал двойка по физика. Щото е лапал мухите в час.
И защо не искат електромобил, а класически? Щото петролната мафия добре плаща. От милиардите си, измъкнати от нашите джобове. А сетне кой ще диша отровния въздух? Серните и азотни окиси? И още цял букет отрови? Кой сетне ще лекува рака на белия си дроб? А?
Уважаеми или неуважаеми, автомобилите не са най-големия замърсител на въздуха. Минаването към електрически автомобили чрез регулация, а не чрез пазар мирише на политика с далечна цел. Ако спадне световното търсене на петрол само с 10% знаеш ли какво ще стане в света? Замисли се.
Няма да спадне ! Вземи провери какво се прави от петрол и ще разбереш , че това няма промени дори с 5% производството на петрол ! Поне няма да се харчи петрола за глупости !
Поне 2000 години хората са живели без петрол и само са спечелили от това. Всички органични горива са изградени от ВЪГЛЕРОД. А въглеродният оксид е една от най-силните отрови. Вдишването на високи кнцентрации води до бърза мъчителна смърт. Никъде в старите свещени писания не се говори за петрол, бензин и нефтопродуъкти. Използването им е против самата природа. Вървете там на Марс ли, на Венера ли, на някоя пустинна планета и си горете петрол на воля. Може и лицето и челото си да намажете с нафта. Това е вашият дезодорант. Обаче не ми рекламирайт6е вмирисаните си автомобили и ДВГ. Обратното на петрола, електричество има откакто свят светува. Самият БОГ е създал облаците с електричество, мълнии, светкавици. То е природен патент, хората само го използват. ТОЧНО АВТОМОБИЛИТЕ СА НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ. ПРЕДИ 1989 ГОДИНА МНОГО МАЛКО ХОРА ИМАХА КОЛИ, А ВЪЗДУХЪТ БЕШЕ МНОГО ЧИСТ. По поляните между блоковете имаше насекоми, пеперуди, светулки нощем, щурчета по цяла нощ свиреха.
Мислиш твърде ограничено … Аз бих си купил веднага 100% - ов електромобил ако има Батерия-Станции, подобно на бензиностанция, газостанция. Батерия-Станция където за 10-15 минути да ми откачат изпразнената батерия на електромобила и ми закачат заредена на 100% - така както сега пълня резервоара на колата ми с ДВГ. Разбират се производителите на електромобили и стандартизират размерите на батериите, типа окачване, и някои други по-маловажни детайли, така че собственика на автомобила да не е собственик на батерията а нейн ползвател - Плаща цена за ползване + капацитета. Не ми трябва електромобил който за да го карам спокойно аз трябва да вися като сопол в най-добрия случай минимум 30-40минути, и то в изключително ограничени на брой зарядни станции с голям капацитет, за да заредя едни 80% за да продължа, а да не говорим че в повечето случаи се чака часове. Другото нещо - ако се подменят 80% от леките автомобили с ДВГ в ЕС с чисти електрички за да се зареждат те по всяко време ще са необходими огромни количества електроенергия. Хората вече са го изчислили - между 60 и 80% повече електроенергия от тази която ЕС генерира днес. И като сметнеш, че ТЕЦ-овете им готвят секира, за АЕЦ им подготвят също секира, когенерации на газ също замърсяват но с азотни окиси и те са следващите под секирата да се чудиш на скопените евро-брюкселски демократи с какво ще зареждат електромобилите и едновременно с това ще осигуряват енергийно икономиките на държавите. Гледай филма Who killed EV1, защо ти го препоръчвам? За да разбереш наистина че петролната мафия е толкова силна, най-вече в САЩ, така както ти го казваш, но и да разбереш каква щета на света нанесоха САЩ убивайки EV1 преди има-няма 60-70 години, защото ако САЩ не бяха убили EV1 произведен от Кадилак днес света вече щеше да търкаля основно електромобили по улиците. И за последно, никой не казва от промотърите на електромобилите какво ще се случва с издиханите батерии? Къде и кой ще ги рециклира? Защото едно от най-замърсяващите производства и дейности на планетата Земя това е производството на батерии и тяхното рециклиране. А и да добавя - най-големите замърсители с парникови газове това са човека и домашните животни отглеждани за месо/мляко/т.н - имам в предвид техните ежедневни отпадъци (ФЕКАЛИИТЕ ИМ).
Защото : 1/ технологията е непрактична и неудобна - не можеш да изминеш 1000км без да спреш или 1500км за ден. 2/ цените са безумни 3/ дългосрочно са икономически неизгодни за собствениците 4/ няма инфраструктура нито за зареждане , нито за поддръжка (но да кажем, че това сравнително лесно може да се оправи) 5/ нещо за което никой не говори (освен пожарникарите ) , но електричките при инцидент (прегряване, катастрофа, запалване) буквално нямат гасене (да не говорим какво се отделя при горенето) ... в пъти по-опасни са от сглобена в някой гараж и неподдържана газова/метанова уредба Просто технологията не е тази, която може да замени ДВГ ... при наличието на подходяща технология (може би водород, може би ...) , хората ще я приемат лесно. И тук говорим само за лични автомобили ...какво правим с камионите, автобусите , самолетите , които далеч нямат такива норми а въртят 10 пъти повече км отколкото всеки личен автомобил ... еле пък за корабите (които в момента превозват почти всичко в 21ви век) а да не ти казвам какво горят - нещо с което и стар москвич няма да запали (а само при влизането в пристанище преминават на нафта). Това е разумният поглед за собствениците , въобще не говорим за екология , въпреки че спестяваш серните и азотни окиси и праховите частици (до някъде, гумите пак ще си правят същия прах)... но за сметка на това имаш тежки метали , много усложнен логистичен процес при които един автомобил обикаля 2 пъти света преди да стигне до магазина и липса на рециклиране за момента. Лично на мен не ми пука за технологията (стига да е удобна и изгодна за мен) , най-вероятно и за останалите потребители е така - ако електричките го предлаха - с удоволствие ще мина, но за момента не са и няма изглед да станат ... ще видим за други технологии в бъдещето. И не ми плаща никой на мен, аз съм от тези дето плащат сметката ...
Ти явно си луд ! Я ми кажи дестинация в БГ която е 1000км ! Умните хора за над 500км хващат самолета ! Тъп си като Боко !
Ти само в БГ ли пътуваш ??? Аз лично не ... и нямам намерение да се ограничавам ... било за почивка, било по работа. И целия свят не е България ... в една Франция (която не е кой знае колко голяма в световен мащаб) хората редовно изминават по 1000км за да отидат на море. Не говорим за САЩ, Канада (там можеш и по 400км да караш без да видиш град) , Китай , Индия, Австралия ... които всъщност са големите пазари на коли ...