20-годишен загина при взрив на метанова уредба

20-годишно момче загина днес след взрив на метанова уредба в автомобил. Инцидентът стана на метанстанция в Търговище по време на зареждане.

Обратно в новината

Коментари - 20-годишен загина при взрив на метанова уредба | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Zatova v UK gazovite uredbi sa bezplatni i finansirani ot durjavata, no se slagat samo v otorizirani servizi. U nas v absurdistan zaradi bezumnia akciz na benzina (1.05lv na litur!!!!) horata praviat gluposti. Durjavata triabwa da cica i da izhranva nekadurnite si durjavni slujiteli. Premii za sudii i prochie tupanari.

Купете си електромобил.

Nie si dokarahme durjavata do tova polojenie, che da si slagame bombi v kolite samo i samo da mojem da karame kola v 21 vek v Evropa!

vij to ko tapanari mrasni kato ne znaete mnogo laete.taka nikoi ne e pu6il v kolata.metanovata uredba e bila v izpravnost samo 4e se e precakal klapana koito spira metana kam butilkata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a kat znaete mnogo kajete sega ne6to gadinki mrasni samo pliuete bez da znaete molete da ne vi se slu4i 4e togaz 6te vi vidia ko,kolko,kade i kak 6te govorite mar6i mrasni

Много поздрави има бивш шофьор.В Испания не се зарежда газ-никакъв в колите, а във Франция и Италия- зареждането с LPG е на САМООБСЛУЖВАНЕ!....н народите на въпросните държави не са толкова бедни и гладни, това е истината

Много жалко за момчето... дано няма такива случаи повече. За справка на бивш шофьор в Италия има 652 метанстанции, във Франция - 30, а в германия 757... източник: http://www.guidameta Метанстанцията не е на OMV, и веригата няма такива. От както има метанови уредби (2003) няма смъртни случаи, най-често загинали има от пропан бутанови уредби и инсталации. Горивото не е по опасно от всяко друго, да спрем да развиваме водорода като гориво??? Важен е контрола на уредбите и Годишния техн. преглед!!!

Много жалко за момчето... дано няма такива случаи повече. За справка на бивш шофьор в Италия има 652 метанстанции, във Франция - 30, а в германия 757... източник: http://www.guidameta Метанстанцията не е на OMV, и веригата няма такива. От както има метанови уредби (2003) няма смъртни случаи, най-често загинали има от пропан бутанови уредби и инсталации. Горивото не е по опасно от всяко друго, да спрем да развиваме водорода като гориво??? Важен е контрола на уредбите и Годишния техн. преглед!!!

OK, karam na metan i imam predstava ot uredbite. Po printsip metanovite butilki sa za mnogo po goliamo naliagane. Sroka im na godnost e 40 godini. Taka che ako si vzemesh vtora upotreba 7-8 godishna si si vzel napravo nova. Podoziram che problema e vuv butilkata koiato ne e izdarjala naliaganeto. Nai veroiatno ne e metanova, a e niakakvo prisposoblenie -azotna ili neshto takova. Rezultata e che se prasnala pri palneneto i otskolkite sa ubili momcheto. Po printsip pri montaj i na vseki 4-5 godini butilkite se testvat ot darjaven organ kadeto bivat naduvani do 400 atmosferi. Pri palnene na metanstantsiite naliaganeto e okolo 220 atmosveri. Ochevidno che niakoi ne si e svarshil rabotata ili toia pich moskvicha ne e minal na pregled

ei bokluci da va eb................. butilkite sa faber s kran BRC maika vi nekadarna kato neznaete ne govorete samo tova 6te vi kaja lainari nai lesno e da serete kato neznaete ni6to molete se da ne se slu4va na vas togava 6te vi vidia pi4ove leka mu prast na koko

pi4ove kato ne znaete ni6to moliava samo ne komentiraite lesno e da si 4e6ite ezicite za smetka na ne4ii drug grab nali molete se da ne se slu4va na vas ............ ne vi go pojelavam ako tolkova vi interesuva butilkite sa FABER s kraove BRC a ako tui ne6to vi govori i tnt zamal4ete ni6to ne znaete a se pravite na kompetentni ne komentiraite prosto a molete se v kazvam da ne se slu4va na vas garancia niama dali 6te se s kola za 100 li 1000 000 koe ti garantira 4e niama da stane ne6to be aaaaaaaa leka ti pras koki4

Статистически погледнато метана, като автомобилно гориво, не е по опасен от останалите, поне за сега - сравнително нови инсталации и бутилки. Основният проблем (и може би причина за инцидента) е във високото налягане под което се съхранява 200 атмосфери. Това също не е най-притеснителното, защото бутилките са достатъчно здрави за да го издържат, поне като нови. Когато започнем да експлоатираме бутилката се получава циклично натоварване в резултат на пълненето и последващото изпразване. То е подобно на късането на тел - ако я опънете няма да я скъсате, ако я огънете веднъж също, но ако започнете да я огъвате в двете посоки, по някое време тя се скъсва. Борят на тези цикли зависи от много неща и няма да се спирам подробно на това. Колко пъти може да се напълни бутилката преди да гръмне това е божа работа. Като атеист трябва да ви кажа, че инженерите са сметнали тези зареждания да са със сигурност повече от една нормална експлоатация (за западните разбирания за нормалност) да речем 300 000 км или 10 г. Със сигурност са предвидили, че някой възрастен германец или италианец ще си кара колата 20 г. (за нас не им дреме, защото ние паразитираме по техния труд). Сложили са и някоя и друга година отгоре за да е по-сигурно. Стават обаче и грешки. За това е необходимо да се извършват прегледи. Сапун или газов детектор не вършат работа. Законодателя е записал, съвсем разумно, проверка по два критерия: 1. Изпитване на якост хидравлично, като се пълни с вода на 300 атмосфери (100 повече от експлоатационното натоварване); 2. Изпитване на плътност рентгенологично. При него се проверява дебелината на бутилката. Трябва да се провери и за пукнатини, които са най-опасни. Познайте колко от лицензираните за контрол имат възможност да направят това? А то трябва да се случва веднъж на 10 години! Ако държите машината която експлоатирате да е под 100% ваш контрол, вие не сте за метан. Ако смятате, че ако не сте на метан колата ви е под 100% ваш контрол, вие сте за детската градина.

Не са известни и причините, довели до експлозията. naprotvi iasni sam ....50% e vtora upotreba montirana v garaj4e.....ako e v oficialen vnositel s firmen serviz i montaja streuva 100lv ot gore no naporaven kato horata s ka4estveni svrazki i marku4i... moje bi niamashe da se slu4i ..kazvam moje bi

тези уредби са доста опасни

Язък за момчето само, ама пусти му и пари. Хората са принудени да правят какво ли не.

Това е защото евтиното винаги излиза през носа.И защото под път и над път тея скапани уредби се монтират от Гошо смукача и Пешо клапана.Няма никакъв отчет на монтажа на тея боклуци,да не говорим за технически прегледи и свидетелства за годност,които се обновяват всяка година.Това момче преди да загине се е радвало че с 10 лева минава 200 километра примерно.Толкова ли струва човешки живот?Да се позамислят простите ни управници и да въведат ред за монтажа и експлоатацията на тези скапани метан/газ уредби.И още нещо-нещастието винаги идва от евтинкото и от скотското мислене породено от мизерията.

Забранете тези уредби. Колите са направени да се движат на бензин/дизел!

Така е за съжаление, като слагат бомби в колите си !

Неизправност в уредбата, каква да е причината.

И кое му е опасното на уредбата? Метана е по-лек от въздуха и моментално се издига нагоре в атмосферата. Ако уредбата е монтирана правилно и човекът който е зареждал е знаел какво прави не виждам да има проблеми. Компетентните оргади да кажат какво е станало и тогава да плюем. Има метан станции на които съм виждал да се зареждат по 4 автомобила от 1 човек едновременно! Това на какво прилича? И безопасно ли ? НЕ!!!

To za tva vyv Francia edna gazova uredva e 2-3 hil. evro , za da ne gyrmi ! Ama nie, nali vse gledame da ni e tynkana ...

Аман от ограничени разбирачи - ЗА КОЛКО КОЛИ С МЕТАНОВИ УРЕДБИ ДО СЕГА СИ ЧУЛ ДА СА СЕ ВЗРИВИЛИ и колко с БЕНЗИН! БЪЛГАРИНЪТ е прост, ниско образован и елементарен! Затова е лесно манипулативен (също като ОВЦЕТЕ!)

Предполагам, че си технически неграмотен беден човечец свикнал да пасе овце :)))

Вероятно е имало теч и понеже пушачите не се съобразяват, някой е пушил и е гръмнала. Метана е коварен защото няма мирис, за разлика от пропан-бутана

За съжаление отдавна са забравени правилата изградени при тъпия социализъм БДС дори аналогът му ISO защото ГОСТ остана в миналото.На времето за работа с газ се издаваше дори за бита удостоверение след проведени курсове .Задължително на колите се монтираха заземителни гумени ленти дори при зареждане с бензин .Строги правила за заземяване на бензиностанцийте и газостанциите ех минало, минало. То няма вече контролен орган да ти каже това нафта ли е да не говорим за сертификат за качество .Така е като живеем в луда държава през правила .

pri4inite sa IKONOMIQ ili ot voda4a ili ot sobstvenika na gazstanciqta

Аз съм карал на газ и никога повече няма да карам - защото е мизерия, защото е опасно, защото е андрешковска история ! Бих се съгласил единствено, ако е фабрично монтирана - но в България куца и сакато слага газови и метанови уредби и трябва да си много безотговорен, за да ползваш такава - застрашаваш не само себеси, но и околните. Като ти е скъпо на бензин - вместо газ, си купуваш дизел, ако и дизела ти е скъп - с рейсчето на работа ! Простаците винаги са били опасни - с поведението си, с решенията си и с начина си на живот - ще дават 5 пъти повече пари за ракия и фолк кръчми, вместо да си кара на бензин, жалка картинка ...

Също както колата, метановите и газовите уредби трябва да минават през технически преглед на определено време. Случвало ми се е с приятел да спрем на газостанция и работника там да не иска да ни сипе газ, защото уредбата не е минала технически преглед. Малко хора го знаят това и стават такива инциденти...

Жалко за младежа, дано да се възстановят останалите. Газта, независимо пропан-бутан или метан, е опасно нещо в колата - бомба, която не знаеш кога ще гръмне. Неслучайно в Германия хората почти не карат с такива горива, дори такива коли не могат да бъдат таксита, не могат и да паркират на паркинги на хотели и др.!!!

Бензина също е взривоопасен, още повече не веднъж и два пъти съм виждал как кола се пали сама и изгаря, и не газта е виновна а лошото състояние на автопарка в българия ... нелицензираните майстори и икономията... както знаем тя е майка на мизерията... Аз си сложих газова за 2000 лв. при легитимен сервиз, и не съм се скъпил за качество ... познавам маса хора които или сами или при квартални майстори си слагат газовите, карат без прегледи и тн ....

Bog da go prosti!Kakva nelepost!

Съболезнования на близките!Поредния загинал млад човек,станаха много за една седмица-задушен,гръм за колко не знаем от новините.

kak moje takova ne6to mnogo sujalqv

Сервизче за инсталации на уредби ли държиш приятелю?Не се барай за голем умник и не обиждай хората наред.По тона ти усещам че си някой гаражен мърляч-надувай изпарителите с бузи и не се обаждай повече.Да не ти пламне и на тебе чергата..палячо

Samo da vmetna za mnogo razbirashite otnosno metana i negovite svoistva,4e nqma miris i cvqt..A i NE MOGE DA SE vuzplameni ot otkrit ogun - t.e. klechka kibrit i t.n. ...Edinstveniqt vuzmogen varqnt ostava butilkata koqto koqto egednevno durgi po 220-250 atm.nalqgane !!

ТОВА ЧЕ СИ ДЗИФТАР И КАРАШ НА ГАЗ,НЕ ТЕ ПРАВИ ОСОБЕННО КОМПЕТЕНТЕН ПО ВЪПРОСА,А ИСТИНАТА Е ,ЧЕ НЕ СЪМ ЧЕЛ СКОРО ,ГРЪМНА БЕНЗИНОВ РЕЗЕРВОАР,А ПИШЕ;ГАЗОВА БУТИЛКА ВЗРИВИ ТАКСИ,КАМИОН С ПРОПАНБУТАН СЕ ВЗРИВИ...НИКЪВ РАЗБИРАЧ НЕ СИ ,А СИ БАКШИШ

ЗАБРАНЕТЕ ГИ ТЕЗИ БОМБИ БЕ !! КАТО ВИ Е СКЪПО НЕ КАРАЙТЕ, МНОГО ЛИ ИКОНОМИСА ТОЗИ МЛАДЕЖ, ЯЗЪК ЗА МЛАДОТО МОМЧЕ

ЗАБРАНЕТЕ ГИ ТЕЗИ БОМБИ БЕ !! Я си гледай работата. Който е с неизправен автомобил да си търпи последствията. Забранете морето защото се удавили няколко човека. Смешник. :D

Аман от разбирачи.......

карам на газ от 1984 година, сегашната ми кола е 7-ма поред на газ , имах ваз 2101--на 700 000 км,от които 650 000 на газ, и за мен ,като човек със скромен опит колите се делят само на --изправни и неизправни, останалото --андрешковщина и т.н. запазете за себе си, бог да прости момчето........

кога ли ще ги забранят тия самоделки, иначе ефтинууу а?

Аман от разбирачи........... Ми тогава да ви спрат и газта по домовете............ понеже е бомба. Трябва да спрат даванията на пари под масата, докато не спрат винаги ще е така. Най вероятно инцидента е причинен от немарливост а не от това, че автомобила се движи на алтернативно гориво.

Карам на газ защото по-малко цапам въздуха. Не знам защо си мислиш че е мизерия, освен ако нямаш някакви комплекси. Гориво като всяко друго. Бензинът е не по-малко опасен, но е доста по-мръсен. Просто има правила за безопасност, ама нали всеки българин е най-големият майстор на света. А кола с дизелов двигател няма да подкарам никога, нито искам да спонсорирам транспорт, който цапа толкова, че трябва да се забрани с указ. Останалото са комплексарщини. Вземи си прочети учебника по органична химия за 8-ми клас. Разликата между метана и пропан бутана, е че в метановите бутилки налягането стига до 250 атмосфери. Освен това при изгарянето се отделя сероводород, който за разлика от въглеродния двуокис е силно отровен. По тази причина се спря популяризирането на метановите двигатели. Колите на метан са в пъти по-опасни от тези на бензин и пропан. И като технология и като източник на замърсители.

Най големите мизерници карат на газ ,А и като влезеш в колите им мирише яко на запъртьци А бе пълна циганияяяя

О-о-ох, големи простотии се изписаха тука вече. Горкото момче и повечето хора в нашата мизерна държавица, тоя инцидент е от мизерия, не е виновна газта, а това че хората са толкова бедни у нас че като сложат газ и забравят че има и проверка и поддръжка по тия уредби. За монтажа в гаражите вкъщи и втората употреба уредби да не говорим, мизерия... Аз лично не съм таксиджия, карам чисто нова кола и на метан, и уредбата ми струва 3000лв. И в Европа се гледа с добро око на газта като гориво и особено екология, хората имат префернции че карат на газ, доста обществен транспорт е на газ, само тука умниците плюят газта. Ама ви пожелаван да се разходите малко из Европа преди да плюете...

Може би не случайно метановите уредби са забранени в Гърция. Аз също на предишната кола имах газова уредба и никога повече няма да си взема такава беля на главата. Жалко за момчето. Бог да го прости. Дано другите да се възстановят и всичко да им остане само лош спомен.

До скоро бях международен шофьор.Обиколил съм 80% от Европа.Страните като Италия, Франция, Испания и т.н. има изключително малко газстанции с лиценз за зареждане на автомобили.Така че много здраве на превже изказалия се, че назапад гледат с добро око на това алтернативно гориво.Пълна заблуда...

Избухнала докато са зареждали бутилката,има пострадали с травми,счупени ръце,нищо не пише за изгаряния като при избухване и взрив.Метан стацията на коя фирма е?Избухнала е таратанци.Пръснали са бутилката докато са я зареждали с помпата и механични отломки са убили момчето и са наранили другите без никакви изгаряния.На околовръстното в Търговище метанстанция има само ОMV.Пишете OMV ли не контролират налягането при пълненето на бутилките или тия бутилки имат ли паспорт за изпитание и коя е фирмата която е заверила паспорта.Никакъв пожар или взрив не е имало.

Ако сравним риска да те убие CNG или LPG експлозия с тази да те блъсне някой кретен пишлеме на пътя, то умниците смятащи газовите горива за опасни по-добре да спрат да шофират. Отделно ако погледнете статистиката за убитите от токов удар трябва да си резнете кабелите и да карате на свещи. Да не излизате по улиците щото е излязал поредния свински грип и т.н.