20-годишен загина при взрив на метанова уредба

20-годишно момче загина днес след взрив на метанова уредба в автомобил. Инцидентът стана на метанстанция в Търговище по време на зареждане.

Обратно в новината

Коментари - 20-годишен загина при взрив на метанова уредба | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Статистически погледнато метана, като автомобилно гориво, не е по опасен от останалите, поне за сега - сравнително нови инсталации и бутилки. Основният проблем (и може би причина за инцидента) е във високото налягане под което се съхранява 200 атмосфери. Това също не е най-притеснителното, защото бутилките са достатъчно здрави за да го издържат, поне като нови. Когато започнем да експлоатираме бутилката се получава циклично натоварване в резултат на пълненето и последващото изпразване. То е подобно на късането на тел - ако я опънете няма да я скъсате, ако я огънете веднъж също, но ако започнете да я огъвате в двете посоки, по някое време тя се скъсва. Борят на тези цикли зависи от много неща и няма да се спирам подробно на това. Колко пъти може да се напълни бутилката преди да гръмне това е божа работа. Като атеист трябва да ви кажа, че инженерите са сметнали тези зареждания да са със сигурност повече от една нормална експлоатация (за западните разбирания за нормалност) да речем 300 000 км или 10 г. Със сигурност са предвидили, че някой възрастен германец или италианец ще си кара колата 20 г. (за нас не им дреме, защото ние паразитираме по техния труд). Сложили са и някоя и друга година отгоре за да е по-сигурно. Стават обаче и грешки. За това е необходимо да се извършват прегледи. Сапун или газов детектор не вършат работа. Законодателя е записал, съвсем разумно, проверка по два критерия: 1. Изпитване на якост хидравлично, като се пълни с вода на 300 атмосфери (100 повече от експлоатационното натоварване); 2. Изпитване на плътност рентгенологично. При него се проверява дебелината на бутилката. Трябва да се провери и за пукнатини, които са най-опасни. Познайте колко от лицензираните за контрол имат възможност да направят това? А то трябва да се случва веднъж на 10 години! Ако държите машината която експлоатирате да е под 100% ваш контрол, вие не сте за метан. Ако смятате, че ако не сте на метан колата ви е под 100% ваш контрол, вие сте за детската градина.

pi4ove kato ne znaete ni6to moliava samo ne komentiraite lesno e da si 4e6ite ezicite za smetka na ne4ii drug grab nali molete se da ne se slu4va na vas ............ ne vi go pojelavam ako tolkova vi interesuva butilkite sa FABER s kraove BRC a ako tui ne6to vi govori i tnt zamal4ete ni6to ne znaete a se pravite na kompetentni ne komentiraite prosto a molete se v kazvam da ne se slu4va na vas garancia niama dali 6te se s kola za 100 li 1000 000 koe ti garantira 4e niama da stane ne6to be aaaaaaaa leka ti pras koki4

ei bokluci da va eb................. butilkite sa faber s kran BRC maika vi nekadarna kato neznaete ne govorete samo tova 6te vi kaja lainari nai lesno e da serete kato neznaete ni6to molete se da ne se slu4va na vas togava 6te vi vidia pi4ove leka mu prast na koko

OK, karam na metan i imam predstava ot uredbite. Po printsip metanovite butilki sa za mnogo po goliamo naliagane. Sroka im na godnost e 40 godini. Taka che ako si vzemesh vtora upotreba 7-8 godishna si si vzel napravo nova. Podoziram che problema e vuv butilkata koiato ne e izdarjala naliaganeto. Nai veroiatno ne e metanova, a e niakakvo prisposoblenie -azotna ili neshto takova. Rezultata e che se prasnala pri palneneto i otskolkite sa ubili momcheto. Po printsip pri montaj i na vseki 4-5 godini butilkite se testvat ot darjaven organ kadeto bivat naduvani do 400 atmosferi. Pri palnene na metanstantsiite naliaganeto e okolo 220 atmosveri. Ochevidno che niakoi ne si e svarshil rabotata ili toia pich moskvicha ne e minal na pregled

Много жалко за момчето... дано няма такива случаи повече. За справка на бивш шофьор в Италия има 652 метанстанции, във Франция - 30, а в германия 757... източник: http://www.guidameta Метанстанцията не е на OMV, и веригата няма такива. От както има метанови уредби (2003) няма смъртни случаи, най-често загинали има от пропан бутанови уредби и инсталации. Горивото не е по опасно от всяко друго, да спрем да развиваме водорода като гориво??? Важен е контрола на уредбите и Годишния техн. преглед!!!

Много жалко за момчето... дано няма такива случаи повече. За справка на бивш шофьор в Италия има 652 метанстанции, във Франция - 30, а в германия 757... източник: http://www.guidameta Метанстанцията не е на OMV, и веригата няма такива. От както има метанови уредби (2003) няма смъртни случаи, най-често загинали има от пропан бутанови уредби и инсталации. Горивото не е по опасно от всяко друго, да спрем да развиваме водорода като гориво??? Важен е контрола на уредбите и Годишния техн. преглед!!!

Много поздрави има бивш шофьор.В Испания не се зарежда газ-никакъв в колите, а във Франция и Италия- зареждането с LPG е на САМООБСЛУЖВАНЕ!....н народите на въпросните държави не са толкова бедни и гладни, това е истината

vij to ko tapanari mrasni kato ne znaete mnogo laete.taka nikoi ne e pu6il v kolata.metanovata uredba e bila v izpravnost samo 4e se e precakal klapana koito spira metana kam butilkata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a kat znaete mnogo kajete sega ne6to gadinki mrasni samo pliuete bez da znaete molete da ne vi se slu4i 4e togaz 6te vi vidia ko,kolko,kade i kak 6te govorite mar6i mrasni

Nie si dokarahme durjavata do tova polojenie, che da si slagame bombi v kolite samo i samo da mojem da karame kola v 21 vek v Evropa!

Купете си електромобил.

Zatova v UK gazovite uredbi sa bezplatni i finansirani ot durjavata, no se slagat samo v otorizirani servizi. U nas v absurdistan zaradi bezumnia akciz na benzina (1.05lv na litur!!!!) horata praviat gluposti. Durjavata triabwa da cica i da izhranva nekadurnite si durjavni slujiteli. Premii za sudii i prochie tupanari.