20-годишен загина при взрив на метанова уредба

20-годишно момче загина днес след взрив на метанова уредба в автомобил. Инцидентът стана на метанстанция в Търговище по време на зареждане.

Обратно в новината

Коментари - 20-годишен загина при взрив на метанова уредба | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

hora stanaloto e stanalo.kraqt e lo6.vsi4kite koito sa postradali se poznavat i sa priateli i rodnini.da vi kaja 4esno metnanstanciqta e nova i nq vqrvam ako imam problem sobstvenika da nego uredi.a i sobstvenika na kolata e izvesten 4ovek v tg i daje sme susedi .toi vsqka po4ivka se griji za dvete si koli tak sigorno sus suprugata si nese griji sigorno taka .tozi moskvi4 ako go vidite na jivo drugo 6te prikazvate .dori v momenta dase kara ot mladoto mom4e moskvi4a e perfekten .cqloto sem.sa serizno hora i s dobri dohodi tova se otnassq i za sobstwenika na metan stanciqta koito mnooo zamojen i seriozen.stanala e minimlna povreda s fatelen krai za ednoto mom4ence(koeto e otzad v sredata)

Арфи, бутилката за метан, ако сертифицирана за МЕТАН, издържа, тоест се изпитва при 320 атмосфери, а обикновено по метан-станциите я пълнят до 220-250 атмосфери. Естествено е да се предпложи че гърми поне 1,5 над изпитващото налягане, което прави е налягане на разрушени поне 2 пъти повече от това с което ви зареждат на колонката. Има нещо нередно тука. Освен това бутилката минава изпитание на всеки 5 години, а всяка година се минава предглед на уредбата за течове и нередности... Какво толкова опасно им тук, ако ме ударят отзад и стигнат до бутилката просто тежко му на задния, защото бутилката е най-здравото нещо в колата, спред мен казанона на майтап - ако удариш камък с нея, чуписе се камъка. Аз лично, много рядко возя хора когато зареждам и обикновено слизам от колата. От 6 г карам на метан, нямам течове, няма запъртъци, нямам никакви течове или проблеми до момента. За този период имам 2 катастрофи, които са леки но за колата нечак толкова и с метана проблем нямаше. И двата пъти после колата си се движеше на собствен ход. Освен това когато е много студено паля на метан по-лесно отколкото на бензин, колата стои на пътя разбира се и когато при минус 28-30 градуса на комшиите им замръзна нафтата аз си карах колата.

ФАБРИЧНИТЕ ГАЗОВИ УРЕДБИ (Холандия)КАТО ЗАГРЕЯТ АВТОМАТИЧНО ПРЕХВЪРЛЯТ ОТ БЕНЗИН НА ГАЗ, А АЗ СЪМ ВИЖДАЛ КАК ЗАЛИВАТ ИСПАРИТЕЛЯ С ВРЯЛА ВОДА САМО И САМО ДА НЕ ДАВАТ ПАРИ ЗА БЕНЗИН - КАРАХ ДЕСЕТ ГОДИНИ ЛАДА НА ГАЗ КОЯТО ГОРЕШЕ 12-13 НА 100 КМ. СЕГА КАРАМ НА БЕНЗИН 5 НА 100 КМ. МИ ХАРЧИ И СЪМ МНОГО ПО ДОВОЛЕН

Като собственик на автосервиз : Аз не монтирам газови уредби по една съвсем проста причина. Конкуренция. За мотажа в повечето гаражи вземат по 100лв. За тези пари не може да се монтира газова уредба качествено и спазавайки безопастността. Качественият монтаж отнема 2-3 дена проектиране и мислене къде и как да се монтира за да бъде безопасна. Иначе газта е дори по безопасна от безина. Взрив на бензинов резервоар разпръсква гориво подобно на напалм в доста голям радиус и пали всичко около себе си. по голяма част от автомобилите са снабдени !!!!! с пластмасов резервоар който не издържа на топлина ( погледнете под колата си). Газовата бутилка за пропан бутан е направена от 5мм стомана и е на практика не разрушима при удър. Това което се къса е горивопровода който да се върнем в началото не е поставен и обезопасен правилно при монтажа. За метана: там бутилките (резервоарите) за още по дебелостенни заради наляганията и съответно още по здрави за разрушаване. Проблема е че и двата вида газообразно гориво имат срок на годност на бутилките 5 години. Нека наякой да си признае на колко години му е бутилката???. Инспекцията на бутилките се извършва ежегодно от лицензирани фирми. НО те вместо да инспектират бутилките ви вземат пари и ви слагат нов стикер и заверка на паспорта. Ето това е проблема на газоеите уредби. Отново НЯМА КОНТРОЛ. Иначе закона си е там и си е много хубав. Относно производството на газови уредби само от официалния происводител ? Ами тяхното лоби само чака за да прибере този лъвски пай и да си монополизира монтажа. Запомнете не е виновна уредбата на газ а нейния монтаж поддръжка и инспекция. А за алекото бог да го прости момчето, жалко че по всяка вероятност си е сам виновен защото съм почти сигурен че едно от горните изисквания липсва. На кола от 300 лв. няма как да е монтирана правилно, инспектирана и поддържана уредба за 3000лв.

Метан стацията на коя фирма е? - На майка ти на фирмата е метан стацията! Избухна е таратанци.Пръснали са бутилката докато са я зареждали с помпата... - АААха, хаа, хаа, ха ! Толкова си тъп, че чак дрънкаш!

Ако системата за газ е правилно монтирана, е невъзможно да се получи инцидент.Съгласно изискванията на Наредбата за съоръжения и инсталации за работа с природен газ инсталацията и бутилката трябва да бъдат снабдени със съответните предпазни устройства и клапани-автоматичен клапан за изпускане на налягането,ако се преминат определени стойности,защитен изпускателен клапан ако температурата се повеши над 100 градуса С,електро-магнитен клапан за спиране притока на гориво,отдушници към крановете на бутилките за извеждане на газта извън купето при евентуален пропуск и др. изисквания подробно описани в Наредбата.Бутилките са изключително здрави! Оразмерени са да се разрушават при налягане над 500 бара.Правилното поддържане на системата изисква на 5 години да се правят хидравлични изпитания на бутилките на 300 бара при работно налягане 200 бара.При ревизията на бутилката се прави и вътрешен оглед за корозия.Извършва се и ултразвукова дебелометрия на стената на бутилката.Стоманенит бутилки са с дебелина на стената около 5-8 мм и с тегло около 1,0-1,2 кг за литър.Тест за корозия може да се извърши и чрез претегляне на бутилката след почистване-допуска се отклонение в теглата в съвсем малки допуски.Всичко това се отразява в специален дневник на лицензираното лице за преглед.При изправна бутилка и инсталация е невъзможно разрушаването им.При БДС имаше ограничение при използване на стоманени бутилки за газове под налягане - до 40 години независимо от състоянието им.Според Европейските норми срокът на експлоатация се определя от производителя и се посочва в паспорта на бутилката.Метана се одорира при подаването му в тръбите на Булгаргаз и също има мириз. Проблемът е,че много хора закупуват втора употреба газови инсталации и сами извършват монтирането без да спазват правила и изисквания относно качество на материалите водени от идеята за абсолютна икономия.След монтаж на уредбата е задължително да се извърши оценка на съответствието на монтажа и материалите от лицензирано лице и да се издаде Паспорт на инсталацията, който се заверява ежегодно след действително извършени прегледи. В Стара Загора имаше инцидент с автомобил,на който е монтирана бутилка за пропан-бутан,а зареждачката е за метан.Работното налягане на една бутилка за пропан бутан е 16 бара,а изпитателното-25 . Бутилката в цитирания автомобил е гръмнала на около 50 бара и автомобилът е заприличал на отворена с тесла консерва Русенско варено.Без жертви и наранени за щастие!

Статистически погледнато метана, като автомобилно гориво, не е по опасен от останалите, поне за сега - сравнително нови инсталации и бутилки. Основният проблем (и може би причина за инцидента) е във високото налягане под което се съхранява 200 атмосфери. Това също не е най-притеснителното, защото бутилките са достатъчно здрави за да го издържат, поне като нови. Когато започнем да експлоатираме бутилката се получава циклично натоварване в резултат на пълненето и последващото изпразване. То е подобно на късането на тел - ако я опънете няма да я скъсате, ако я огънете веднъж също, но ако започнете да я огъвате в двете посоки, по някое време тя се скъсва. Борят на тези цикли зависи от много неща и няма да се спирам подробно на това.

Статистически погледнато метана, като автомобилно гориво, не е по опасен от останалите, поне за сега - сравнително нови инсталации и бутилки. Основният проблем (и може би причина за инцидента) е във високото налягане под което се съхранява 200 атмосфери. Това също не е най-притеснителното, защото бутилките са достатъчно здрави за да го издържат, поне като нови. Когато започнем да експлоатираме бутилката се получава циклично натоварване в резултат на пълненето и последващото изпразване. То е подобно на късането на тел - ако я опънете няма да я скъсате, ако я огънете веднъж също, но ако започнете да я огъвате в двете посоки, по някое време тя се скъсва. Борят на тези цикли зависи от много неща и няма да се спирам подробно на това. Колко пъти може да се напълни бутилката преди да гръмне това е божа работа. Като атеист трябва да ви кажа, че инженерите са сметнали тези зареждания да са със сигурност повече от една нормална експлоатация (за западните разбирания за нормалност) да речем 300 000 км или 10 г. Със сигурност са предвидили, че някой възрастен германец или италианец ще си кара колата 20 г. (за нас не им дреме, защото ние паразитираме по техния труд). Сложили са и някоя и друга година отгоре за да е по-сигурно. Стават обаче и грешки. За това е необходимо да се извършват прегледи. Сапун или газов детектор не вършат работа. Законодателя е записал, съвсем разумно, проверка по два критерия: 1. Изпитване на якост хидравлично, като се пълни с вода на 300 атмосфери (100 повече от експлоатационното натоварване); 2. Изпитване на плътност рентгенологично. При него се проверява дебелината на бутилката. Трябва да се провери и за пукнатини, които са най-опасни. Познайте колко от лицензираните за контрол имат възможност да направят това? А то трябва да се случва веднъж на 10 години! Ако държите машината която експлоатирате да е под 100% ваш контрол, вие не сте за метан. Ако смятате, че ако не сте на метан колата ви е под 100% ваш контрол, вие сте за детската градина.

по-лошо е ако те ударят в пълния с бензин резервоар

kakvo obijdate koalata bre piatate li se taq gazova yredba dali e minavala tehni4eski pregled koito e zadaljitelen

ми нищо не става в сравнение което става ако така те ударят и си с бензинова кола...пък и мойта газова си има клапан за изключване при удар...бас държа, че твойта таратайка на бензин няма такъв...

Малко са данъците не селянията, която нападна София. Да се забрани движението на трошки над 5 години в столицата ! Изменение в колата да се одобрява само в института по рационализации а не от Бай Стойчо. Всички бакшиши на задължителен курс за работа със съдове под налягане. Всичко това е заложено в законите на страната, но по важно сега е НАП да събере глобите.

Ем аз пък бях свидетел как на една кола с газова уредба и са запали бензиновия резервоар, добре че нямаше взрив, щот бедняка тъкмо щеше да го зарежда.

моята е зад задната седалка ако толкова силно ме ударят, че да стигнат до нея ... то и без нея нещата няма да са добре за никой..

Ей СМЕШНИК кога си виждал ти газова уредба на живо !!! Това лято пред очите ми горя кола на бензин - проблема, на повечето хора в този форум е, че са техн. неграмотни, ниско образовани с две думи ОВЦЕ - казваш им газта е опасна и те започват да вият от страх! ЧЕТЕТЕ използвайте си празните тикви по предназначение...овч народ.

тези с изправните газови инсталации искам да питам кво става ако ви ударят отзад?

leka mu prust na kletnika

Леле мале - метанова уредба на Москвич.Ами тя струва повече от тоя джуган;Явно тая уредба е някое гаражно изобретение - например бутилката да е за пропан-бутан,че по евтинко... Затова предстои скоро да се забранят такива уредби ,ОСВЕН ако не са фабрично монтирани !

Много жалко за момчето... дано няма такива случаи повече. За справка на бивш шофьор в Италия има 652 метанстанции, във Франция - 30, а в германия 757... източник: http://www.guidameta Метанстанцията не е на OMV, и веригата няма такива. От както има метанови уредби (2003) няма смъртни случаи, най-често загинали има от пропан бутанови уредби и инсталации. Горивото не е по опасно от всяко друго, да спрем да развиваме водорода като гориво??? Важен е контрола на уредбите и Годишния техн. преглед!!!

ОСВЕН ГАЗТА ДРУГО КАКВО ПРЕДЛАГАТЕ ДА ЗАБРАНЯТ НА ЖАЛКИЯТ БЕДЕН БЪЛГАРСКИ НАРОД - НИКАКВИ ЛУКАНКИ И ПЪРЖОЛИ САМО ЦИГАНСКА БАНИЦА ЩЕ ЯДЕМЕ - ЖАЛКО ЗА МОМЧЕТО КОЕТО ЗАГИНА ОТ МИЗЕРИЯТА

Ако сравним риска да те убие CNG или LPG експлозия с тази да те блъсне някой кретен пишлеме на пътя, то умниците смятащи газовите горива за опасни по-добре да спрат да шофират. Отделно ако погледнете статистиката за убитите от токов удар трябва да си резнете кабелите и да карате на свещи. Да не излизате по улиците щото е излязал поредния свински грип и т.н.

Избухнала докато са зареждали бутилката,има пострадали с травми,счупени ръце,нищо не пише за изгаряния като при избухване и взрив.Метан стацията на коя фирма е?Избухнала е таратанци.Пръснали са бутилката докато са я зареждали с помпата и механични отломки са убили момчето и са наранили другите без никакви изгаряния.На околовръстното в Търговище метанстанция има само ОMV.Пишете OMV ли не контролират налягането при пълненето на бутилките или тия бутилки имат ли паспорт за изпитание и коя е фирмата която е заверила паспорта.Никакъв пожар или взрив не е имало.

До скоро бях международен шофьор.Обиколил съм 80% от Европа.Страните като Италия, Франция, Испания и т.н. има изключително малко газстанции с лиценз за зареждане на автомобили.Така че много здраве на превже изказалия се, че назапад гледат с добро око на това алтернативно гориво.Пълна заблуда...

Може би не случайно метановите уредби са забранени в Гърция. Аз също на предишната кола имах газова уредба и никога повече няма да си взема такава беля на главата. Жалко за момчето. Бог да го прости. Дано другите да се възстановят и всичко да им остане само лош спомен.

О-о-ох, големи простотии се изписаха тука вече. Горкото момче и повечето хора в нашата мизерна държавица, тоя инцидент е от мизерия, не е виновна газта, а това че хората са толкова бедни у нас че като сложат газ и забравят че има и проверка и поддръжка по тия уредби. За монтажа в гаражите вкъщи и втората употреба уредби да не говорим, мизерия... Аз лично не съм таксиджия, карам чисто нова кола и на метан, и уредбата ми струва 3000лв. И в Европа се гледа с добро око на газта като гориво и особено екология, хората имат префернции че карат на газ, доста обществен транспорт е на газ, само тука умниците плюят газта. Ама ви пожелаван да се разходите малко из Европа преди да плюете...

Най големите мизерници карат на газ ,А и като влезеш в колите им мирише яко на запъртьци А бе пълна циганияяяя

Карам на газ защото по-малко цапам въздуха. Не знам защо си мислиш че е мизерия, освен ако нямаш някакви комплекси. Гориво като всяко друго. Бензинът е не по-малко опасен, но е доста по-мръсен. Просто има правила за безопасност, ама нали всеки българин е най-големият майстор на света. А кола с дизелов двигател няма да подкарам никога, нито искам да спонсорирам транспорт, който цапа толкова, че трябва да се забрани с указ. Останалото са комплексарщини. Вземи си прочети учебника по органична химия за 8-ми клас. Разликата между метана и пропан бутана, е че в метановите бутилки налягането стига до 250 атмосфери. Освен това при изгарянето се отделя сероводород, който за разлика от въглеродния двуокис е силно отровен. По тази причина се спря популяризирането на метановите двигатели. Колите на метан са в пъти по-опасни от тези на бензин и пропан. И като технология и като източник на замърсители.

Аман от разбирачи........... Ми тогава да ви спрат и газта по домовете............ понеже е бомба. Трябва да спрат даванията на пари под масата, докато не спрат винаги ще е така. Най вероятно инцидента е причинен от немарливост а не от това, че автомобила се движи на алтернативно гориво.

кога ли ще ги забранят тия самоделки, иначе ефтинууу а?

карам на газ от 1984 година, сегашната ми кола е 7-ма поред на газ , имах ваз 2101--на 700 000 км,от които 650 000 на газ, и за мен ,като човек със скромен опит колите се делят само на --изправни и неизправни, останалото --андрешковщина и т.н. запазете за себе си, бог да прости момчето........

Аман от разбирачи.......

ЗАБРАНЕТЕ ГИ ТЕЗИ БОМБИ БЕ !! Я си гледай работата. Който е с неизправен автомобил да си търпи последствията. Забранете морето защото се удавили няколко човека. Смешник. :D

ЗАБРАНЕТЕ ГИ ТЕЗИ БОМБИ БЕ !! КАТО ВИ Е СКЪПО НЕ КАРАЙТЕ, МНОГО ЛИ ИКОНОМИСА ТОЗИ МЛАДЕЖ, ЯЗЪК ЗА МЛАДОТО МОМЧЕ

ТОВА ЧЕ СИ ДЗИФТАР И КАРАШ НА ГАЗ,НЕ ТЕ ПРАВИ ОСОБЕННО КОМПЕТЕНТЕН ПО ВЪПРОСА,А ИСТИНАТА Е ,ЧЕ НЕ СЪМ ЧЕЛ СКОРО ,ГРЪМНА БЕНЗИНОВ РЕЗЕРВОАР,А ПИШЕ;ГАЗОВА БУТИЛКА ВЗРИВИ ТАКСИ,КАМИОН С ПРОПАНБУТАН СЕ ВЗРИВИ...НИКЪВ РАЗБИРАЧ НЕ СИ ,А СИ БАКШИШ

Samo da vmetna za mnogo razbirashite otnosno metana i negovite svoistva,4e nqma miris i cvqt..A i NE MOGE DA SE vuzplameni ot otkrit ogun - t.e. klechka kibrit i t.n. ...Edinstveniqt vuzmogen varqnt ostava butilkata koqto koqto egednevno durgi po 220-250 atm.nalqgane !!

Сервизче за инсталации на уредби ли държиш приятелю?Не се барай за голем умник и не обиждай хората наред.По тона ти усещам че си някой гаражен мърляч-надувай изпарителите с бузи и не се обаждай повече.Да не ти пламне и на тебе чергата..палячо

kak moje takova ne6to mnogo sujalqv

Съболезнования на близките!Поредния загинал млад човек,станаха много за една седмица-задушен,гръм за колко не знаем от новините.

Bog da go prosti!Kakva nelepost!

Бензина също е взривоопасен, още повече не веднъж и два пъти съм виждал как кола се пали сама и изгаря, и не газта е виновна а лошото състояние на автопарка в българия ... нелицензираните майстори и икономията... както знаем тя е майка на мизерията... Аз си сложих газова за 2000 лв. при легитимен сервиз, и не съм се скъпил за качество ... познавам маса хора които или сами или при квартални майстори си слагат газовите, карат без прегледи и тн ....

Жалко за младежа, дано да се възстановят останалите. Газта, независимо пропан-бутан или метан, е опасно нещо в колата - бомба, която не знаеш кога ще гръмне. Неслучайно в Германия хората почти не карат с такива горива, дори такива коли не могат да бъдат таксита, не могат и да паркират на паркинги на хотели и др.!!!

Също както колата, метановите и газовите уредби трябва да минават през технически преглед на определено време. Случвало ми се е с приятел да спрем на газостанция и работника там да не иска да ни сипе газ, защото уредбата не е минала технически преглед. Малко хора го знаят това и стават такива инциденти...

Аз съм карал на газ и никога повече няма да карам - защото е мизерия, защото е опасно, защото е андрешковска история ! Бих се съгласил единствено, ако е фабрично монтирана - но в България куца и сакато слага газови и метанови уредби и трябва да си много безотговорен, за да ползваш такава - застрашаваш не само себеси, но и околните. Като ти е скъпо на бензин - вместо газ, си купуваш дизел, ако и дизела ти е скъп - с рейсчето на работа ! Простаците винаги са били опасни - с поведението си, с решенията си и с начина си на живот - ще дават 5 пъти повече пари за ракия и фолк кръчми, вместо да си кара на бензин, жалка картинка ...

pri4inite sa IKONOMIQ ili ot voda4a ili ot sobstvenika na gazstanciqta

За съжаление отдавна са забравени правилата изградени при тъпия социализъм БДС дори аналогът му ISO защото ГОСТ остана в миналото.На времето за работа с газ се издаваше дори за бита удостоверение след проведени курсове .Задължително на колите се монтираха заземителни гумени ленти дори при зареждане с бензин .Строги правила за заземяване на бензиностанцийте и газостанциите ех минало, минало. То няма вече контролен орган да ти каже това нафта ли е да не говорим за сертификат за качество .Така е като живеем в луда държава през правила .

Вероятно е имало теч и понеже пушачите не се съобразяват, някой е пушил и е гръмнала. Метана е коварен защото няма мирис, за разлика от пропан-бутана

Предполагам, че си технически неграмотен беден човечец свикнал да пасе овце :)))