Нов електрически автобус тръгна в София(снимки)
Нов електробус по линия 84 тръгна в градския транспорт на София. Той бе въведен тестово в експлоатация в присъствието на кмета Йорданка Фандъкова.
Обратно в новинатаКоментари - Нов електрически автобус тръгна в София(снимки) | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
аз (нерегистриран)
Абе Фндъковицата да не ми сменя рейсовете по 84 на всеки 3 месеца (едва ли не), ами да види, че има квартали до които пътуват автобуси на по 40 и повече години! Някой от управляващите чувал ли е, че в квартали като Кремиковци или Ботунец също живеят хора? А знаят ли какво приключение е да се стигне с автобус до там?
maximvassilev@
Като се купиха и ще се купуват още толкова много автобуси, не можеше ли тук да се спретне едно местно производство да ги сглобяват тука, така нашите хора да се понаучат на нещо повече от това да бъдат готвачи, сервитьори и портиери, а и заедно с това после да бъде осигурено сервизното обслужване на същите, а не като сега да лапат концесионерите на МАН и Шкода.
STS (нерегистриран)
Като цяло въвежданеот на електро транспорт в големите градове е похвално начинание, но уви за сега не е печелившо - една скромна сметка показва че ако цената на новият електробус е 400000EUR, а на обикновен е 200000EUR разликата от 200000EUR при посочената цена за 100км и дневен пробег от 340км. - 60-15=45лв*3.4=153лв икономия на ден (80 EUR). 200000 / 80 = 2500 дни - т.е. инвестицията евентуално ще се изплати за почти 7 години. Следва обаче да се има в предвид че живота на литиево-йоните батерии е около 10 години, а те са основната част от цената. В крайна сметка ползата от електробуса не се изчислява само с парите спестени от гориво а и от това че не замърсява въздуха, по-безшумен е и теоритично би трябвало да е по-евтин за поддръжка, така че аз съм за.
Йорданка (нерегистриран)
Прав си Росене.
въпрос (нерегистриран)
А защо вместо кметицата не показахте на снимката един автобус?
безродници тъпи ! (нерегистриран)
Хучка проста "чешки боклук" бах я кратунковата фатка, затворихте тролейбусния, а това бусче са 5 ламарини, 10 седалки и един ел.мотор. Хретини прости ЕТО за това ВИ ненавиждаме, мразим и плюем - безродници тъпи !
Другата сметка (нерегистриран)
Автобуса харчел 15лв/100км. И вози поне 50 човека. Т.е. 30 стотинки на човек за 100км пробег! А човек средно за едно пътуване с градски транспорт едва ли изминава и 10км в София. Т.е. 3 стотинки на човек за пътуване. Цена на автобуса 400,000, което за 10 години се амортизира по 7-8 лева на час. Ако средното време за пътуване е час, това прави по 14 стотинки на пътник. Заплата на водача 20 лева/час - това са 40 стотинки на пътник. Т.е. общо всичко излиза около 37 стотинки на пътник! Да кажем двойно с печалбата и далаверите - става 75 стотинки. А билета 1.60?! Как така бе, Данче?!
9 (нерегистриран)
Плюс още стотици стари с ДВГ и сметката се връзва.
Зле с математиката (нерегистриран)
Разходи по поддръжка? Непечаливши линии, Спомагателен персонал? Две смени на работа?
тротоари (нерегистриран)
тротоари няма за хората. това е простата истина. като направит тротоари за хората тогава мислете за автобуси за по 400хил. евро. то бива наглост и безумие но...
35 (нерегистриран)
А защо закупихте китайските дизелови автобуси преди няколко месеца като ви е грижа за околната среда, май защото от метановите не може да се краде нафта? Сега с един електробус искаме да замажем положението за изборите...
qwerty (нерегистриран)
онзи ден седях зад водача на един китайски 309 - е НЯМА ТАКАВА ЛАМЯ. при потегляне със скорост 20км/ч - 99/100 разход ОК! тръгва машината и е тежка. да, но след като вече беше на 3-4 скорост разхода падна до мижавите 25/100 нафтичка!!!! супер икономийка и поради тази причина са по-бавни от "белите стрели", който са на метан и както писаха от тях не може да се краде гориво
????? (нерегистриран)
Другари! Последно на Малинов в Младост има ли буслента или не ?
Vinetou
Няма!
ima (нерегистриран)
от деницата кам вероната има указателни табели гледаи когато караш *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
110 (нерегистриран)
Елементарна сметка 100000км. разделени на 60 дни това прави 1667км/ден Рразделено на 24 часа-69.444км/час .Къде може да развие тази средна скорост градски автобус в София.Или фандъковката лъже , или дирнизите са много тъпи .
Нема "ИЛИ" (нерегистриран)
И двете са верни! И Фандъкова лъже, и дирниците са прости :)
545 (нерегистриран)
Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 хил. км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Бах колко много въртът тия бе за два месеца 100хил км
предиборна пушилка (нерегистриран)
да не би да сме изстреляли ракета към луната? Един автобус и то за тестване - такива в нормалните държави имат от години, а тук го пускаме начело с кметицата! Защо не го пуснаха след 26 март?
Оля Стоянова (нерегистриран)
г-жо Фандъкова ,и да ви припомним че и жителите на кв. Красна поляна плащат данъци!!!
887 (нерегистриран)
Този автобус е пуснат още миналата година, когато кемтицата стана известна с изказването си, че имал карбуратор! А тази новина е предизбирна агитация на платените ДИР-ници!
Китайците (нерегистриран)
ги пуснаха още за Олимпиадата 2008 г. След това редовно си вървяха в Пекин. Предлагаха ни ги (още при Боце), но ни се видяха скъпи. А, дори тогава бяха поне със 100 х. евро по-евтини :) Явно ББ не е крадец, точно както беше при зделката с новите трамваи струващи милиони !
789 (нерегистриран)
Пише се "сделка". Първо научи правописа!
Ники (нерегистриран)
Ефектът върху околната страна е страхотен, след като има 2 такива срещу 300 дизелови.
Читaтeл (нерегистриран)
Дизеловите са на природен газ. Много малко нафта "харчат".
Мирослав
Ц. Дизеловите са на дизел. И много харчат. А още повече се краде.
ТУТИ (нерегистриран)
НЯМА ЛИ НЯКОЙ ДА ПОМИСЛИ ЗА АВТОБУСИТЕ ПО ЛИНИЯ 86/СТАРИ,МРЪСНИ,РАЗДРЪНКАНИ/ЗА КОИТО ПЛАЩАМЕ 1,60 ЛВ БИЛЕТ КОГА ЛИ ЩЕ СЕ СЛУЧИ ТОВА
3M (нерегистриран)
Те и без това возят до гробищата...
looney (нерегистриран)
Движим се в правилната посока, ама цял ЕДИН електро-бус ли? С тия темпове ще са нужни поне 250 години да ги сменят половината :)
Минувач (нерегистриран)
Бойко Мутрата и глутницата му и когато крадат милиони от хазната се хвалят по медиите, та остава да не овикат орталъка за тестването на един електробус...Само не се отчита колко силно вредни за околната среда са акумулаторите на електротранспортните средства - от етапа на производството им до депонирането им като отпадък след износване.
Минаващ (нерегистриран)
Добре, че големите производители, които правят електромобили и хибриди не се допитват до теб!
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Кирил Петков отрече да е покровителствал контрабанден канал в митниците
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Василев и Петков: Борисов не е в положение да поставя условия, да се разкачи от Пеевски (видео)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"