Нов електрически автобус тръгна в София(снимки)

Нов електробус по линия 84 тръгна в градския транспорт на София. Той бе въведен тестово в експлоатация в присъствието на кмета Йорданка Фандъкова.

Обратно в новината

Коментари - Нов електрически автобус тръгна в София(снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Абе Фндъковицата да не ми сменя рейсовете по 84 на всеки 3 месеца (едва ли не), ами да види, че има квартали до които пътуват автобуси на по 40 и повече години! Някой от управляващите чувал ли е, че в квартали като Кремиковци или Ботунец също живеят хора? А знаят ли какво приключение е да се стигне с автобус до там?

Като се купиха и ще се купуват още толкова много автобуси, не можеше ли тук да се спретне едно местно производство да ги сглобяват тука, така нашите хора да се понаучат на нещо повече от това да бъдат готвачи, сервитьори и портиери, а и заедно с това после да бъде осигурено сервизното обслужване на същите, а не като сега да лапат концесионерите на МАН и Шкода.

Като цяло въвежданеот на електро транспорт в големите градове е похвално начинание, но уви за сега не е печелившо - една скромна сметка показва че ако цената на новият електробус е 400000EUR, а на обикновен е 200000EUR разликата от 200000EUR при посочената цена за 100км и дневен пробег от 340км. - 60-15=45лв*3.4=153лв икономия на ден (80 EUR). 200000 / 80 = 2500 дни - т.е. инвестицията евентуално ще се изплати за почти 7 години. Следва обаче да се има в предвид че живота на литиево-йоните батерии е около 10 години, а те са основната част от цената. В крайна сметка ползата от електробуса не се изчислява само с парите спестени от гориво а и от това че не замърсява въздуха, по-безшумен е и теоритично би трябвало да е по-евтин за поддръжка, така че аз съм за.

Прав си Росене.

А защо вместо кметицата не показахте на снимката един автобус?

Хучка проста "чешки боклук" бах я кратунковата фатка, затворихте тролейбусния, а това бусче са 5 ламарини, 10 седалки и един ел.мотор. Хретини прости ЕТО за това ВИ ненавиждаме, мразим и плюем - безродници тъпи !

Автобуса харчел 15лв/100км. И вози поне 50 човека. Т.е. 30 стотинки на човек за 100км пробег! А човек средно за едно пътуване с градски транспорт едва ли изминава и 10км в София. Т.е. 3 стотинки на човек за пътуване. Цена на автобуса 400,000, което за 10 години се амортизира по 7-8 лева на час. Ако средното време за пътуване е час, това прави по 14 стотинки на пътник. Заплата на водача 20 лева/час - това са 40 стотинки на пътник. Т.е. общо всичко излиза около 37 стотинки на пътник! Да кажем двойно с печалбата и далаверите - става 75 стотинки. А билета 1.60?! Как така бе, Данче?!

Плюс още стотици стари с ДВГ и сметката се връзва.

Разходи по поддръжка? Непечаливши линии, Спомагателен персонал? Две смени на работа?

тротоари няма за хората. това е простата истина. като направит тротоари за хората тогава мислете за автобуси за по 400хил. евро. то бива наглост и безумие но...

А защо закупихте китайските дизелови автобуси преди няколко месеца като ви е грижа за околната среда, май защото от метановите не може да се краде нафта? Сега с един електробус искаме да замажем положението за изборите...

онзи ден седях зад водача на един китайски 309 - е НЯМА ТАКАВА ЛАМЯ. при потегляне със скорост 20км/ч - 99/100 разход ОК! тръгва машината и е тежка. да, но след като вече беше на 3-4 скорост разхода падна до мижавите 25/100 нафтичка!!!! супер икономийка и поради тази причина са по-бавни от "белите стрели", който са на метан и както писаха от тях не може да се краде гориво

Другари! Последно на Малинов в Младост има ли буслента или не ?

Vinetou

Няма!

от деницата кам вероната има указателни табели гледаи когато караш *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Елементарна сметка 100000км. разделени на 60 дни това прави 1667км/ден Рразделено на 24 часа-69.444км/час .Къде може да развие тази средна скорост градски автобус в София.Или фандъковката лъже , или дирнизите са много тъпи .

И двете са верни! И Фандъкова лъже, и дирниците са прости :)

Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 хил. км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Бах колко много въртът тия бе за два месеца 100хил км

да не би да сме изстреляли ракета към луната? Един автобус и то за тестване - такива в нормалните държави имат от години, а тук го пускаме начело с кметицата! Защо не го пуснаха след 26 март?

г-жо Фандъкова ,и да ви припомним че и жителите на кв. Красна поляна плащат данъци!!!

Този автобус е пуснат още миналата година, когато кемтицата стана известна с изказването си, че имал карбуратор! А тази новина е предизбирна агитация на платените ДИР-ници!

ги пуснаха още за Олимпиадата 2008 г. След това редовно си вървяха в Пекин. Предлагаха ни ги (още при Боце), но ни се видяха скъпи. А, дори тогава бяха поне със 100 х. евро по-евтини :) Явно ББ не е крадец, точно както беше при зделката с новите трамваи струващи милиони !

Пише се "сделка". Първо научи правописа!

Ефектът върху околната страна е страхотен, след като има 2 такива срещу 300 дизелови.

Дизеловите са на природен газ. Много малко нафта "харчат".

Мирослав

Ц. Дизеловите са на дизел. И много харчат. А още повече се краде.

НЯМА ЛИ НЯКОЙ ДА ПОМИСЛИ ЗА АВТОБУСИТЕ ПО ЛИНИЯ 86/СТАРИ,МРЪСНИ,РАЗДРЪНКАНИ/ЗА КОИТО ПЛАЩАМЕ 1,60 ЛВ БИЛЕТ КОГА ЛИ ЩЕ СЕ СЛУЧИ ТОВА

Те и без това возят до гробищата...

Движим се в правилната посока, ама цял ЕДИН електро-бус ли? С тия темпове ще са нужни поне 250 години да ги сменят половината :)

Бойко Мутрата и глутницата му и когато крадат милиони от хазната се хвалят по медиите, та остава да не овикат орталъка за тестването на един електробус...Само не се отчита колко силно вредни за околната среда са акумулаторите на електротранспортните средства - от етапа на производството им до депонирането им като отпадък след износване.

Добре, че големите производители, които правят електромобили и хибриди не се допитват до теб!