Нов електробус се движи в София, тестван е в Париж

Нов електробус се движи тестово в София от четвъртък по линия № 84.

Обратно в новината

Коментари - Нов електробус се движи в София, тестван е в Париж | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Българска фирма внася автобусите с "ултракондензатор" от Китай (джойнт венчър с китайците), но сама разработва зарядните станции. Автобусите се зареждат на крайните спирки за 8-10 мин. Техни автобуси от октомври се движат в Белград, мисля че фирмата има договор и сега работи в Грац.

Интересно отоплението на салона как е в тоя студ, щото трябват доста киловати за да се позатопли на ток от батерии.

с рекуперация на топлия/студения въздух

Двигателят е 200-300 киловата и мисля не е чак такъв проблем. Може да се комбинира с няколко киловата климатици и ще е достатъчно. Ще съкрати пробега с 10%.

В Берлин градския транспорт преди 6-7 години започна да използва водород за гориво.

Колко струва водородът и с какво цената му е подходяща за София?

За вас добре,но за мен зле,а нафтата от къде ще си я източвам,питам?

"беше с двигател тип ултракондензатор"= УЛТРАГЛУПОСТ

прочети първо пък после критикувай :) още няма точна терминология за този тип кондензатори и затова и двете са правилни Supercapacitor, Ultracapacitor . в случая журналистите са използвали правилно термина .

.... аааа ти си се хванал за словореда :) ... да прав си , неграмотно малко е написано . не знам , май нямат редактор или е много натоварен , щото често им се случва да публикуват такива недописани изречения . :)

Решихме проблемите с екологията на столицата

Хайде билета 7 лева... а...и нас ни тестват управляващите до къде може да си траем...

Не се вози бе! Веми си едно колело за 50 лева и тегли майната на градския транспорт!

БРЦК

Вместо тия изгъзици - купете автобуси на метан/природен газ. Може и да разширите тролеите и трамваите. Тоя автобус след като измине 300км ще трябва да чака 12 часа да му се зареди батерията. Отделно батерията е много скъпа и производството и ЗАМЪРСЯВА природата изключително много !!! Само на пръв поглед това е екологичен автобус! Всъщност такъв автобус замърсява ПОВЕЧЕ отколкото стандартен дизелов автобус!

Айде бе! Има суперзарядни станции, които зареждат за половин час 80% заряд. Батериите подлежат на рециклиране, отработените газове не. Аман от петролни загубеняци.

Загубеняк си ти. Прав е човека. По добре да се развият трамваите и тролеите!

Въпроса е, къде е замърсяването? Дизела замърсява локално, там където се използва. Електрическите батерии замърсяват в Китай.

Електричеството от въглища замърсява БГ

Ако сравняваш замърсяването от 2 тона батерии със замърсяването от 2 тона нафта, сигурно е така. Но един дизел би изгорил около 50 тона нафта за експлоатационния срок на батерията и около 500 тона за експлоатационния срок на кондензаторите. Така как ти се струва? Производството на жица и релса също не са много чисти.

къде е произведен?

Май в Китай.

Би било чудесно градският ни транспорт да е екологичен и при това закупен с европейски пари. Карала съм електрическа кола, но не съм се возила в такъв автобус и съм много любопитна.

Ами качи се днес на 84, вози добре, като новите тролеи.

Да Ви имам проблемите в Софиа Елате във Варна и ще се радвате че не ви облужва т.н. Градски транспорт...Транспорта който ни предлагат е може би най лошият в страната...елате и вижте...пък може и нас да уредите с такива бусове...

Хе-хе, маршруата му е сравнително кратък около 10км, но се съмнявам, че с този пробег без зареждане успява цял ден да върти по нея. Още повече, че тази линия работи около 20 часа в денонощие. Защо уж бедна община купува подобни автобуси за мен остава мистерия.

Бедна община купува такива, защото евтиното накрая излиза скъпо. Поддръжката и експлоатацията на двигател с вътрешно горене е по-сложна и в пъти по-скъпа. Един литър нафта за 2 лв дава почти същия пробег, колкото 1 кВтч за 25ст със загубите от зареждането. Има значително по-малко износващ се чарколяк - съединител, скоростна кутия, стартер/алтернатор, бутала и сума електроника свързана с тях, не се сменят масла и ремъци, поне не толкова често... Освен това нафтата в града се харчи много по задръстванията. Спри, тръгни, спри тръгни... Около 100 литра на ден. На електрическите им е все едно, защото спирането връща ток обратно, а по-ниската скорост дава по-нисък разход, което никак не е вярно за автобус с постоянно работещ ДВГ. 200 км пробег стигат.

ЕДИНСТВЕНОТО решение за да оцелее града София изобщо, да не се задръства и отравя в час пик е да се построи в най-кратки срокове МЕТРО по всички основни маршрути. Не да се харчат парите НИ за глупости!!! Вън ФАНДЪКОВА И ГЕРБ!!!

Сигурно. Сметки имаш ли?! Сравнителен анализ?! Така като гледам, че да върши работа ти трябват 2 ел. автобуса на един ДВГ, щото 250км са безумно малко. Началната цена+подружка на единия сравнена с цената+поддръжка на другия е сходна. Щото поддръжката и горивото на ДВГ-то е по-скъпа, но началната цена на ел. нещото е по-висока. Надявам се, че ги купуват с евро пари.

Двигател тип ултракондензатор... имат предвид батерията.

Или карбуратора.