На "Алепу" се строяла подпорна стена, а не 4-етажен хотел
РДНК не откри нарушение след спешна проверка на обекта
Брегоукрепително съоръжение, а не хотел, се строи в защитената местност Алепу, по-известна като Шофьорския плаж. Това установиха при съвместна проверка екипи на РДНСК и община Созопол. Разрешение за строителството на геозащитното съоръжение е издадено през 2018 г., а след завършването му пред него ще започне изграждането на хотелски комплекс.
Регионалната дирекция в Бургас извърши спешната проверка по нареждане на Националната дирекция за строителен контрол след сигнал на природозащитна организация, а снимка на обекта бе разпространена в социалните мрежи.
"Строежът, който прилича на 4-етажна сграда, на метри от плажната ивица, всъщност е подпорна стена, която държи земните пластове зад нея", каза директорът на строителното ведомство инж. Милен Ненчев пред БНР.
"Четирите нива, които са изпълнени, не са сграда, а са строеж. И само по себе си това представлява укрепително съоръжение", обясни той.
Обемите, които виждате, не представляват стаи, а по-скоро така е формирано като носеща конструкция с цел подпиране на земните пластове, коментира Ненчев. По думите му част от помещенията, които са формирани, биха могли да се ползват като обслужващи постройки, но те ще бъдат изцяло под земята.
Ненчев каза, че строителството на този плаж е констатирано още през миналата година. Сега инспекторите нищо ново не са установили при проверката - като строителни и монтажни работи. Той заяви, че така изграденият строеж фигурира в одобрените строителни книжа.
По думите първият етап включва изграждането на подпорна стена, който вече е завършен. Вторият етап предвижда изграждането на сграда в източна посока от изградената стоманобетонова конструкция, който обаче не е започнал.
"Хотелският комплекс, който е вторият етап от проекта "Алепу вилидж", ще бъде изграден пред издигнатата вeче стоманобетонна конструкция", каза още Милен Ненчев.
По думите му по местоположение той ще бъде в източна посока от изграденото вече съоръжение, като терасовидно или стъпаловидно намалява своята етажност и в най-ниската си част ще е с едноетажна височина.
След като бъде завършен и вторият етап, цялото строителство ще остане под нивото на терена, т.е. подземно.
Вълко Костов, представител на фирмата, извършваща строителен контрол на строежа, заяви, че извършеното до момента отговаря на нормативните изисквания, а стамонобетонната конструкция, служи единствено за укрепителна роля на този етап.
В момента строителството е спряно, обектът е ограден, а пред него на плажната ивица са наредени чадъри.