Новият орган ще бъде наречен агенция по трафика или агенция по мобилността като решението за създаването му ще бъде взето тази седмица. Агенцията ще следи не само движението по улиците, а и при необходимост ще предлага решения, свързани с автоматизирана система на светофарите или изпращане на регулировчици на най-натоварените места. Велизар Стоилов предложи и да се увеличи броят на пътните полицаи, които да регулират движението в пикови ситуации. Заради задръстванията в центъра закъсненията на градския транспорт достигат до 30 минути въпреки добрата GPS-система и добър диспечерски център, каза заместник-кметът. По думите му тези закъснения могат да се намалят като се регулира движението по т.нар. бус-ленти. Ако те се изчистят, градският транспорт ще се движат по-бързо, посочи той. Столичният заместник-кмет изрази увереност, че притокът на автомобили в центъра ще намалее, ако централната градска част стане "синя зона" с 15-20 000 паркоместа. По думите му, където има "синя зона", става по-рехаво и се отпушва трафикът. Стоилов даде пример с паркирането в участъка между пл. "Македония" до Руски паметник, където преди въвеждането на паркирането с режим "синя зона" въобще не е имало свободни места. Стоилов обясни и идеята си живеещите в цетъра да плащат до 100 лв. на година за паркиране, за да си осигурят преференции за улиците с режим "синя зона".