“Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, започва материалът за България, заемащ цяла страница на изданието. Медията анализира производството на автомобили и продажбите във всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г. За България, обаче, основната тема е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000. Според Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли. Отношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото им състояние”, коментира Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили в България. Изданието посочва, че от януари 2007 г. цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г. Припомняме, че преди дни екоминистърът Джевдет Чакъров заплаши с увеличение на екотаксите за внос на стари коли след отпадането на ДДС за тях.