БГНЕС
Балкан Хемус груп купува България Ер
Правителството определи “Балкан Хемус груп“ ЕАД за участник, спечелил конкурса за приватизацията на 99,99 на сто от капитала
на авиокомпания “България Ер“ ЕАД. Това съобщи правителствената информационна служба.
Министерският съвет реши в 20-дневен срок от датата на обявяване на решението да бъде сключен приватизационният договор за продажбата на 30 159 акции или 99,99 на сто от капитала на “България Ер“. Предложената покупна цена за авиокомпанията е 13 млн. лв. Инвестиционната програма през първите пет години е за 82,1 млн. евро. От тях 65 850 000 евро ще бъдат вложени приоритетно през
следващите две години. Предложеният от купувача брой на работните места за срок от пет години е: 621 души през първата година, 956 души - за втората година, 978 души - за третата, 1062 души - за четвъртата, и 1062
души - за петата година. Дружеството възнамерява да разкрие 36 нови дестинации, както и 164 нови честоти за обслужване на редовните въздушни линии. “България Ер“ е дружество от значение за националната сигурност на страната и приватизацията му се извърши по утвърдената от правителството на 2 февруари т. г. стратегия. Държавата ще
запази влиянието си при управлението на дружеството чрез т. нар. “златна акция“, даваща правото на вето при вземането на
стратегически решения. Прилагането на механизма “златна акция“ е в съответствие с европейската практика, която допуска наличието на държавен контрол върху дейността и управлението на приватизирани дружества, в случаите когато се продават дружества от значение за националната сигурност. Основната цел е утвърждаване на “България Ер“ като водеща българска авиокомпания, която отговаря на обществените потребности и ще гарантира редовни, сигурни и безопасни превози,
и ще осигурява връзката на България със страните от Европейския съюз и с други държави с икономическо значение за нас, пише в съобщението. Като други основни задачи се посочват оптимизиране на дейността на дружеството, увеличаване на броя на дестинациите, честотите на обслужване на редовните въздушни
линии и реализиране на правата за полети по редовните международни линии, както и повишаване на доходите на работещите в авиокомпанията.