Оператор на карловското депо е фирма “Еконекст“, която наполовина е собственост на турския гражданин Садат Малкоч. Хората от града твърдят, че той е близък до Ахмед Доган и министри от ДПС. Сметището в Цалапица се управлява от фирма “Тракия РМ“. Според информационната система ДАКСИ тя е собственост на дружеството “Калло“, чиито дялове си поделят зам. земеделският министър Димитър Пейчев и съпругата му Халина Малецка. “Тракия РМ“ е и фирмата, която миналата есен беше избрана без конкурс да вози балите до бъдещото сметище на София. По онова време се обсъждаха вариантите мина “Чукурово“ на Христо Ковачки и терен край Костенец, който беше предложен от самата “Тракия РМ“. След като два дни обикаляха възможните площадки за боклука, експертите от програмата “Джаспърс“ на Европейската комисия казаха пред Бойко Борисов, че сметището в Суходол е най-подходящо за балите. Въпреки че то беше затворено, капацитетът му още не е изчерпан. Добра алтернатива бил и теренът на бъдещия завод за отпадъци на Перник. Борисов се надява с помощта на евроекспертите да убеди правителството да използва депата в Суходол и Перник, както и това в комбината “Кремиковци“. По думите му Карлово и Пловдив ще излязат твърде скъпо, а извозването на балите ще продължи 10 месеца. Все още не е ясно колко ще струва транспортирането на предвидените 280 хил. пакета до двете депа. По предварителни данни на финансовото министерство разходите ще са между 10 млн. и 15 млн. лв. в зависимост от транспорта. Това прави между 36 и 53 лв. на бала. Миналата година “Тракия РМ“ предложи 11-13 евро на тон за извозване на боклука до Костенец и “Чукурово“, като всяка бала тежи между 800 кг и тон. Зам.-кметът Минко Герджиков съобщи, че София може да получи заем от 500 млн. евро от Европейската инвестиционна банка. Половината пари са за метрото до летището и бизнес парка в “Младост“, а останалите - за завод за боклук и нови улици.