По думите му в този случай става въпрос по-скоро за техническа грешка. Шишковиц е категоричен, че евтините 75 киловата са начислени за всички месеци, а завишените сметки са следствие от удължения период на отчитане и извънредното засичане в началото на октомври. Това е довело до 55-дневен отчетен период за някои от абонатите, уточниха експерти на ЕVN. От дружеството съобщиха още, че до две седмици ще бъдат проверени всички жалби, които са близо 2000, и че ще им бъде отговорено. Заради затрудненията с базите данни започва да работи и временен безплатен телефон за консултации - 0885/897-970. От ЕVN отчитат като грешка факта, че клиентите им в Стара Загора и Пловдив не са били предупредени за извънредното засичане на електромерите. Шишковиц подчерта още, че в момента се работи по ускореното внедряване на нов софтуер, както и по усъвършенстването на технологичния процес, за да бъде предотвратен рискът от неточно датиране на фактурите. От компанията отново признаха, че 7500-те клиенти от 17 села в Ямболско и Бургаско не са получили фактури за август и че не са им начислени киловатите по занижени цени. Те ще бъдат компенсирани с по-ниски сметки през следващия месец.