Пътят от гара Подкова до връхната точка в тази част на планината е 19 км, включващ 4 надлеза, 2 виадукта, 100 водостока. Строителен образец е виадуктът, свързващ двете последни била преди границата, информира БТА. Той е втори по вида си у нас, но е изграден по много по-модерна, норвежка технология, съобщи супервайзерът на немската "Ди Ви консулт" Пламен Стойков. В най-високата си част е 40-метров, а дължината му е 200 м. За целия обект вече са усвоени 25 милиона евро. Първокласният път е от две платна, широки по 3,50 метра и с два банкета - по 1,75 метра. Край тях са засадени над 20 противоерозионни вида дървета и храсти, тъй като на много места свлачищните процеси не са предотвратени. През ноември пътят до "Маказа" ще бъде предаден за експлоатация, но по договор работата на "Ди Ви консулт" ще продължи още 12 месеца.