Европейската комисия дори не е дискутирала безопасността на български превозвач за включване в списъка, каза българският министър на транспорта Петър Мутафчиев след среща с европейския вицепрезидент по транспорта Жак Баро, цитиран от в. Дневник. Представители на ЕК са дали благоприятна оценка за машините и екипажите на българските авиолинии, като са заявили, че дори да има малки проблеми, те ще могат да бъдат решени преди следващата инспекция в края на ноември. Министър Мутафчиев сподели отново, че е един от най-големите проблеми за българската авиация е сертифицирането на транспортните самолети "Ан". Според него българският бизнес е отделил около 2 млн. долара за сертифициране на тези машини, но няма време за извършване на големи промени до март 2007 г., когато моделите "Ан" вече няма да могат да прелитат над ЕС. В поредния черен списък европейската комисия включи две киргизки авиолинии да извършват полети до територията на Евросъюза - "Финикс авиейшън" (Phoenix Aviation) и "Рийм еър" (Reem Air). Двете нови дружества със забрана са "Скай гейт интернешънъл" (Sky Gate International) и "Стар джет" (Star Jet). С включване в списъка се разминаха руска и кипърска авиолиния. Това са кипърският превозвач "Ейджет" (Ajet) - наследник на Хелиос, който е бил на крачка да стане първата авиокомпания от ЕС, която да влезе в непрестижния списък. Руската компания "Пулково" също "прескочи трапа".