Влакът бе изтеглен от тунела малко след 21 часа с помощта на дизелов локомотив, пристигнал от най-близката гара до тунела Стряма. Той изтегли влака до Карлово, след което бе прикачен електрически локомотив, с който влакът да продължи пътят си до Бургас. Влакът е заседнал в тунела поради липса на напрежение в контактната мрежа. По първоначална информация, след последния вагон на влака има провисване на контактен проводник, поради което няма напрежение в контактната мрежа, предаде Дарик. Причините за случая се изясняват. В събота сутринта БДЖ отново съобщи за проблем с жп релсите край София. В 01:10 ч. бе преустановено движението на влакове в участъка между Казичене и Мусачево поради пореден вандалски опит за кражба на контактен проводник, при който са откъснати около 500 метра от контактната мрежа. Това е петото поредно посегателство върху контактен проводник, който е елемент от железопътната инфраструктура, през последната седмица, отчитат от БДЖ. Кражбите на контактен проводник водят до липса на напрежение в контактната мрежа, което прави невъзможно преминаването на влакове през дадения участък и налага отклоняването на композициите по обиколен маршрут. Три влаковете, които по разписание трябваше да преминат през участъка София – Казичене – Мусачево – Столник бяха отклонени през Илиянци. Това засегна бързият влак “Чайка” № 3602, който тръгва от Бургас в 05:25 ч. и пристига в София в 11:50 ч.; бързият влак № 3621, който тръгва от София в 07:20 ч. и пристига в Бургас в 14:30 ч.; и пътническият влак № 30121, който тръгва от София в 08:40 ч. и пристига в Копривщица в 10:57 ч. Отклонението на трита влака удължи времепътуването им с около 15 минути. Товарните влакове, които по график трябваше да се движат през участъка Казичене – Мусачево, също бяха отклонени през Илиянци.