За новата такса се заговори още в края на миналата година и това предизвика много шум, тъй като и вносители, и купувачи на автомобили се опасяваха, че размерът й ще компенсира отпадналия ДДС от 1 януари за внесените от ЕС коли. Във вторник зам.-министър Георгиев каза, че сумите ще са в порядъка на първоначално обявените. В края на ноември 2006 г. Министерството на околната среда и водите (МОСВ) обяви, че в зависимост от вида на автомобила и годината на производство еднократната екотакса ще се движи между 100 и 250 лв., като най-висока ще е за най-старите коли. Към нея се прибавя и друга - т. нар. продуктова такса, която ековедомството и сега събира за претопяването на спрените от движение автомобили. За нея се предвиждаше да скочи от 80 на 100 лв. Размерът на новата екотакса за автомобилите ще зависи не само от възрастта им, но и от модела и мощността на двигателя и използваното гориво. Това съобщи във вторник зам.-министърът на околната среда Чавдар Георгиев. Така по-мощните коли или тези, които използват по-"мръсни" бензини и изхвърлят повече вредни газове, ще плащат повече. Така най-много ще се плаща за дизел с голяма кубатура и над 15 години - 350 лв. Георгиев допълни, че все още се правят разчетите, но до десетина дни се очаква екоминистерството да е готово с предложението си, което правителството ще трябва да гласува. Според съответната евродиректива законът трябваше да бъде приет до края на април. Георгиев каза, че се очаква проектът да влезе в парламента до края на юни.