Освен това кандидатите за шофьори ще преминават два вътрешни изпита по време на обучението си. Промените ще бъдат заложени в двете наредби, уреждащи начина на обучение и начина на провеждане на изпити. Това съобщи за Агенция “Фокус” директорът на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” Володя Киров. Първият вътрешен изпит ще бъде провеждан, след като е преминало 60-70% от времето на обучение, за да може своевременно да се предприемат мерки за подобряване на обучението на кандидатите за водачи. Вторият изпит ще се извършва, след като приключи обучението. “Трябва да го разглеждаме като генерална репетиция за изпита, който трябва да се положи пред държавните органи”, обясни Киров. Теоретичният изпит ще се държи до тогава, докато не бъде решен успешно, заключи шефът на бившето ДАИ. При практическата част, ако фирмата, която подготвя кандидата, прецени, че той не е придобил необходимия минимум от умения, ще "може да препоръча и да го задължи да положи още четири часа за допълнително практическо обучение", заяви Киров. Друга новост е единният регистър на курсистите, който ще се води и попълва от фирмата-обучител. В него кандидатът се регистрира в началото на обучението и в края – ще се отбелязва кога какви часове е получил. Така, според Киров, ще се избегне възможността някой да отиде и да изкара книжка без реално да се е явявал на курс. Замисля се теоретическата и практическата част от изпита за шофьори да се провеждат отделно. Теорията ще се държи в регионалните дирекции “Автомобилна администрация” и по изключение в кабинетите на учебните форми. Възможностите за корупция ще се намаляват, като по време на практическия изпит в колата ще има поне по трима кандидати за книжка.