Това съобщиха от синдиката, като градският транспорт в столицата остава в стачна готовност до 15 юни. Увеличението се добавя към основна заплата от 400 лева плюс 270 лева месечно за храна. Отложената стачка обаче отприщи протестна вълна. Поредна безсрочна стачка обявиха тази сутрин шофьорите от „Градски транспорт” в Пловдив. Само три автобуса се движат по три от 10-те линии на общинската фирма в града. Шофьорите от общинския превозвач настояват за увеличение на заплатите им на 500 лева, както и незабавно изплащане на дължимите им 9 заплати. Искат още и ускоряване на приватизацията на фирмата, за разлика от софийските си колеги. Вчера шофорите от градския транспорт във Варна също обявиха, че запазват стачната готовност, но заради политизиране на проблема за повишаването на заплатите им, ще вземат решение след евроизборите. След успеха на шофьорите от софийския градски транспорт от двата най-големи комплекса у нас - "Марица-изток" и "Бобов дол" обявиха също, че подготвят стачка и протести. Първите настояват да се отмени облагането на социалните плащания и наредбата за регулирането на заплатите. Миньори от "Бобов дол" пък искат да разпъват палатки пред президентството, защото не са получили обезщетения от работодателя си. Днес ЧЕЗ, които държат електроразпределението в Западна и Северна България, се споразумяха със синдикатите за предстоящите съкращения след заплахата от стачка. Засега напрежението в БДЖ, избухнало заради съкращаване на 941 работни места, е потушено след преговори със синдикатите. Работодател и синдикати се споразумяха за начална работна заплата от 235 лева в Националната компания Железопътна инфраструктура. Съотношението между най-ниската и най-високата заплата ще бъде 1:4, е записано в КТД. Предвижда се още от септември т.г. основните заплати на всички служители в НКЖИ да бъдат увеличени със 140 лв. за сметка на социалните разходи. Средното увеличение на работната заплата в компанията от 1 април тази година е 23%.