Това е било договорено по време на посещението на премиера Сергей Станишев, съобщава "Дневник". По предварителна информация се очаква руската страна да предложи западна компания като свой подизпълнител, който ще направи модернизацията по стандартите на НАТО. Тя ще трябва да вгради в руските машини натовската система "свой-чужд", за да бъдат разпознавани от авиацията на алианса. Предвижда се ремонтът на хеликоптерите да бъде извършен в авиозавода "Г. Бенковски" в Пловдив и завода "Летец" край София, разказаха пред "Дневник" участници в разговорите. По думите им, ако предложения от руснаците вариант бъде приет, те ще се съгласят да издадат сертификат за летателна годност на ремонтираните и модернизирани хеликоптери. Именно отказът на "Рособоронекспорт" да издадат такъв сертификат на израелската компания "Елбит системс" беше сочен неофициално като основната причина, поради която проектът, ремонтът и модернизацията на Ми-24 и Ми-17 спря в края на януари. В официалните си мотиви от военното министерство тогава посочиха, че през 2006 г. е трябвало един щурмови хеликоптер и два Ми-17 да са готови за използване, но не са били представени. Предложението за включване на руснаците във възстановяването и обновяването на Ми-24 е изненадало в сряда военното министерство, съобщиха източници от ведомството. След прекратяване на договора с "Елбит системс" министърът на отбраната Веселин Близнаков обяви, че руската страна ще участва само в ремонта на транспортни хеликоптери. Етикети: Рособоро