Експертите оценяват марката на интернет-компанията на 66,4 млрд. долара или 45 на сто от нейната пазарна капитализация. В най-влиятелната класация на световните марки Интербранд (Interbrand) за миналата година Гугъл заемаше едва 24-о място с 12,3 млрд. долара. Лидер бе Кока-Кола (Coca-Cola) с 67 млрд. долара, която заема четвърта позиция в класацията на Милуорд Браун оптимор (МБО) с 44,1 млрд. долара. Специалистите от МБО обясняват разликата между двете класации с динамиката на интернет пазара: през миналата година стойността на марката на Гугъл се е увеличила със 77 на сто. Съществени различия има и в методологията: Интербранд взема за основа финансовите показатели на дружествата и експертни оценки, докато МБО отделя по-голямо внимание на отношението на потребителите към марката и тяхната лоялност. Класацията на 100-те топ марки в света се изготвя за втора година от МБО за “Файненшъл таймс“. Оценката на фирмите, включени в списъка, се базира на информация от BrandZ - най-голямата база от марки в света, съдържаща данни от анкети с потребители от 30 държави. Общата стойност на 100-те най-скъпи марки в света според МБО е 1,597 трлн. долара.