EPA/БГНЕС
Марката Google удари върха - $66.4 млрд.
Най-скъпата марка в света е Гугъл (Google). Това сочи изследване, изготвено за британския вестник “Файненшъл таймс“ от изследователската компания Милуорд Браун оптимор (Millward Brown Optimor), публикувано в днешния брой на авторитетното издание.
Експертите оценяват марката на интернет-компанията на
66,4 млрд. долара или 45 на сто от нейната пазарна
капитализация. В най-влиятелната класация на световните марки
Интербранд (Interbrand) за миналата година Гугъл заемаше едва
24-о място с 12,3 млрд. долара. Лидер бе Кока-Кола (Coca-Cola) с
67 млрд. долара, която заема четвърта позиция в класацията на
Милуорд Браун оптимор (МБО) с 44,1 млрд. долара.
Специалистите от МБО обясняват разликата между двете
класации с динамиката на интернет пазара: през миналата година
стойността на марката на Гугъл се е увеличила със 77 на сто.
Съществени различия има и в методологията: Интербранд взема за
основа финансовите показатели на дружествата и експертни оценки,
докато МБО отделя по-голямо внимание на отношението на
потребителите към марката и тяхната лоялност.
Класацията на 100-те топ марки в света се изготвя за
втора година от МБО за “Файненшъл таймс“. Оценката на фирмите,
включени в списъка, се базира на информация от BrandZ -
най-голямата база от марки в света, съдържаща данни от анкети с
потребители от 30 държави. Общата стойност на 100-те най-скъпи
марки в света според МБО е 1,597 трлн. долара.