Първото нещо, което трябва да направим в туризма, е в диалог с бранша да бъде изработена дългосрочна стратегия за развитието му, каза той във Варна преди това, съобщи БТА. По думите му в стратегията трябва да е записано каква дестинация искаме да бъдем и какви са приоритетите. В стратегията трябва да се наблегне на създаване на условия за привличане освен на „масови”, и на по-елитни туристи, смята премиерът. Правителството било открито за диалог и работа за стратегията. Запитан трябва ли в нея да залегне и привличането на български туристи, Станишев посочи, че всяка уважаваща себе си туристическа дестинация на първо място мисли как собствените й граждани да работят и почиват в родината си. Това е въпрос на сектора - да представи такива услуги, че българският турист да се чувства като чужденец в собствената страна, да го обслужват като чужденец, коментира премиерът. Той добави, че ако това не се случва, българските туристи ще изберат Гърция и Турция, където се предлагат по-добри условия. Меморандум за създаване на конфедерация на българския туризъм бе подписан от Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите, Туристическата камара, Асоциацията на туристическите агенции и Националният борд по туризъм. Конфедерацията ще бъде отворена за всички 34 браншови организации. Готови сме да заделим пари за реклама на българския туризъм, но не знаем какво точно ще покажем, заяви Станишев на церемонията.