В групата със сигурност попадат старите соцвозила и повечето западни модели над 15 г. С тази европейска мярка искаме да намалим трафика и смога, пише в. "Стандарт", като се позова на столичния зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Отначало колите без филтър няма да имат достъп само до центъра на София. Впоследствие забраната ще обхване целия град. Ограничението ще влезе в сила, след като бъде гласувано от общинския съвет. Сега в София има над 1 млн. коли, обясни Стоилов. Във всяка втора обаче липсва катализатор, който трябва да се сменя на 80-100 хил. км. Цената му е над 1000 лв. и шофьорите масово си спестяват тези пари. В трафика на най-бедната новоприета членка на ЕС (България - бел. ред.) доминират коли, които германци и италианци са управлявали преди 10 г. и сега ги продават на ниски цени, съобщи неотдавна АФП. Всеки ден хиляди стари превозни средства чакат своите нови собственици в най-големия открит пазар за коли в Горубляне. Някои от тях са толкова стари, че отдавна са излезли от употреба в страните, които са произведени, коментира агенцията.
ИЗБРАНО