Това сочат данните на Европейската асоциация на автомобилните производители в Брюксел. Според изчисленията общите продажби в Европа са се понижили с 0,3% или 1,82 милиона автомобила по-малко през март в сравнение с март 2006 г. В Германия, която е най-големият автомобилен пазар в Европа, бе отчетен значителен спад на продажбите през март - 6,6%. До голяма степен това се дължи на увеличаването на данъка върху добавената стойност, което доведе до намаляване на продажбите на двата ключови автомобилни производителя на страната - BMW AG и DaimlerChrysler AG. Продажбите във Франция и Испания също са се понижили през март - съитветно с 3,8% за Франция и с 0,4% за Испания. Продажбите на автомобили в новите страни членки на ЕС в Централна Европа обаче са нараснали с 13,8% през първите три месеца на годината. През март автомобилните продажби в Полша са скочили с 29,3%, а в Чехия растежът е с 4,3%. За по-високите резултати допринасят и автомобилните продажби в Румъния и България, които през януари станаха членки на ЕС. Продажбите в Румъния през март са нараснали с 24,9 процента, а в България - с 22,8 процента.