Новите правила са свързани основно с безопасността на движението и се въвеждат с Регламент 561 от 2006 г. на ЕС, предаде БНТ. Според регламента се нормира 56-часов седмичен лимит на времето за управление само за един водач, a oт 8 на 9 часа се увеличава дневната почивка, когато са двама шофьори. До момента месечният лимит за почивка на водачите се разпределяше на два или три пъти по желание на шофьора. От 11 април това няма да е възможно и почивките ще бъдат две - по-малка първа и по-голяма втора почивка. На всеки 2 седмици шофьорите ще имат право на непрекъсната почивка от 45 часа, след което ще могат да поемат новата смяна. Промени има и в отчитането на почивките. Данните от дигиталните тахографи на всяко превозно средство ще се проверяват за последните 28 дни, а не за 15, както беше досега. Повечето от шофьорите признават, че новите правила трудно ще се спазват в страни като България и Румъния, защото няма подходящи условия за това. Нашите пътища не са пригодени за тези изсиквания и липсват нужните паркинги и отбивки, където хората да могат да почиват.