Това според бизнес лидерите ще стане в случай, че европейските институции одобрят възможността за отправяне на такива оплаквания, както настоява българският член на Европейската комисия (ЕК) Меглена Кунева, отговаряща за защитата на потребителите. Това информира близкото до Европейския парламент електронно издание “Парламент“, предаде БТА. Предупреждението на бизнес лидерите бе отправено, след като Брюксел засили призивите към европейските потребители да активизират усилията за признаване на правото да отправят “колективни оплаквания“ срещу компании, които пускат на пазара дефектни стоки или услуги. Когато комисарката Меглена Кунева очерта стратегията си за 2007 - 2013 г. пред евродепутатите миналата сесия на парламента в Страсбург, тя изтъкна, че иска да осигури правото на европейските потребители да отправят оплаквания за некачествени стоки и услуги в рамките на целия ЕС, отбелязва изданието. Пред български журналисти вчера Кунева отново заяви, че упълномощаването на европейските потребители да отправят “колективни искове“ ще спомогне сериозно за защита на нарушени техни права и че нейна амбиция е да им осигури такова право. Изявленията на българската комисарка дойдоха след изказването на комисарката по конкуренцията Нели Крус. Неотдавна тя призова за действия към облекчаване на “колективни искове“ срещу компании, които нарушават антитръстовските закони, отбелязва “Парламент“.