Това обаче, е на път да ни превърне в сметище на Гърция, съобщи шефът на митница Кулата Николай Шушков пред “Фокус”. Микробуси пренасят ежедневно в България тонове стари гуми и желязо от Гърция. Край населените места могат да се видят бунища, на които гумите се изгарят, за да се предаде металът от тях за скрап. Димът от огньовете се разнасят на километри. Влязат ли веднъж у нас отпадъците, е много трудно да бъдат върнати обратно, коментира още Шушков. По думите му засега няма точна статистика в какви обеми са влизащите у нас стари автомобилни гуми от Гърция и Италия. С отпадането на митническия контрол на границата те влизали у нас като стока. Според Шушков това е проблем на контролните органи към Министерството на околната среда, Националната агенция по приходите и други компетентни органи. Митницата само можела да съдейства за решаването на този проблем. Освен със стари гуми, част от които отиват и за автомобили втора употреба, в момента сериозен бизнес развиват и от ромските махали в Югозападна България. Доста откраднати бюстове на македонски герои се претопяват за старо желязо в пунктовете в Гърция и в България, твърдят и македонските медии. Български и гръцки търговци плащали по 2 евро за килограм бронз и 1 евро за мед по легалните и нелегални пунктове за изкупуване на желязо.