“Важното за нас е доколко и кога ще спре загубата на пазарен дял във вътрешния пазар у нас”, обясни Лачев. Той допълни, че анализът на пазара показва, че “Вайсрой” не е конкурент на “Виктори”, а на цигарите на по-ниски цени. По повод факта, че “Вайсрой” се продава на 2,00 лева, а “Виктори” на 2,60 лева, Лачев каза, че марката “Вайсрой” е сравнима по качество с цигарите, които в момента са на цена 2,30 лева у нас “Престиж”, “Средец”, “Невада” и които от 20 февруари ще се продават вече на 2,00 лева. Ръководството на“Булгартабак“ още в началото на миналата година е очаквало понижаване на цените на конкурентните цигари и цяла година е оптимизирало производството за понижаване на себестойността на папиросите. За това дали цигарените фабрики да бъдат продавани на борсата Христо Лачев поясни, че продажбата чрез борса показва, че държавата получава цени далеч над първоначалните очаквания. Според Лачев навлизането на чужд пазар не е много проста работа. “Булгартабак” има износ в Италия, Австрия и Чехия, а до два-три месеца се подготвя износ и за Испания. Износ за Русия е практически невъзможен заради покриването на потребностите изцяло от вътрешното производство, осъщестявано от мултинационалните компании.