Условията, при които трябва да се дострои магистрала “Тракия“, най-сетне са договорени. Българо-португалският консорциум "Магистрала Тракия" остава страна по договора, но при променени условия, съобщиха три независими източника за в. Сега. Дяловете в консорциума ще бъдат преразпределени и ще се включат нови фирми.Цената на километър изграден път се запазва - 2.7 млн. евро, но вече няма да има опция при определени условия да може да се иска допълнително увеличение на цената. Отпада изискването държавата да гарантира кредитите на концесионера на магистралата. С този документ на практика България се ангажираше да покрие всички плащания на консорциума, ако той обяви фалит. Премахва се и клаузата, според която държавата трябваше да плаща на концесионера при евентуален недостиг на трафик по аутобана. Договорът с трите португалски фирми "Лена Енгенхариа и конструкош" С.А., "МСФ - Мониз да Майа, Серра и Фортунато емпрейтейрош С.С." и "Сомаг консешос и сервисуш С.А." и двете държавни дружества "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" се оказа една от най-скандалните сделки на кабинета на Симеон Сакскобургготски. Причината е, че дострояването на 116 км от "Тракия" и отдаването на цялата магистрала на концесия бяха дадени без търг или конкурс. Сделката стигна до съда, но той я определи като законосъобразна. Според част от транспортните специалисти пускането на сделката за "Тракия" е най-бързият вариант за довършването на магистралата. Ако стартира нова процедура за концесия, магистралата може да бъде довършена до 2008 г.