Иван Биларев, член на Управителния съвет на холдинга, заяви, че “Булгартабак“ се готви за увеличаването на конкуренцията при либерализацията на пазара от началото на 2007 г. Той допълни, че целта е да се запази сегашният пазарен дял на холдинга, предаде Bulgarian post. Биларев посочи, че се надява да се ограничи контрабандата в страната, с което ще се компенсират легалните продажби. Пазарният дял на дружеството е около 90%, а продажбите са паднали с около 25%. “Като цяло продажбите падат, но никой не може да посочи точните количества на контрабандните цигари“, уточни той като прибави, че холдингът не се притеснява от конкуренцията по отношение на качеството. Въпреки спада на продажбите на холдинга, дружеството “София“ БТ, което има над 24% вътрешен пазарен дял, се очаква да реализира в края на годината 3.8 милиарда къса цигари. Изпълнителният директор на “София“ БТ Красимир Петров съобщи, че “София-БТ“ ще започне през първото тримесечие на 2007 г. производството на далечноизточната марка цигари “Афродита“. Марката ще се продава в Индонезия и Хонконг. “Досега “София-БТ“ беше ориентирана повече към вътрешния пазар, но прогнозираме сериозен ръст на експорта през следващата година“, посочи той. Експортът на цигари на “София“ БТ се е увеличил с 40%. Фабриката изнася за страните от Балканския полуостров, Близкия Изток, Африка, Хонг Конг, Малайзия и Индонезия. През 2005 г. дружеството е изнесло около 100 милиона къса цигари за Балканския полуостров, Турция, Близкия Изток и Африка. “Булгартабак“ Холдинг предвижда с ръста на експорта на четирите фабрики на дружеството да се компенсират очакваните загуби след 1 януари. Част от прогнозите са износът да се увеличава с около 15% на година.