96% от катастрофите стават по вина на водачите

Нашата статистика показва, че 96% от катастрофите стават по вина на шофьорите.

Обратно в новината

Коментари - 96% от катастрофите стават по вина на водачите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И държавата която му е дала образователния и шофьорския ценз. Българския шофьор е специална порода- винаги той е с предимство, неговата кола е най- бърза и е най- "подготвения". Последна справка- Хърватска, 240 км. И първенците ги награждават- 400 евро!

Само два процента от тежките ПТП стават по техн. неизправност. Повече от 20г. съм натоварен с тази дейност. Спомняте ли си катастрофата от преди година край с. Микре, когато шофьорка заби колата си в рейс на транспортна фирма. Загина въпросната водачка, шофьора на буса и един пътник. От ДАИ веднага започнаха проверка на транспортния превазвач, въпреки, вина нямаше от страна на фирмата. В най-тежкея момент за семейство Бъчварови, бе започнота проверка за техн. състояние на рейса и всички други адм. тежести. Защо никой не провери превозвача предния ден!? Никой не каза нещо за виновната водачка и за техн. изправност на леката кола. Причината за всичко това е позорното еврозаконодателство. Благодарение на Регл. 561 на ЕС, тежките ПТП ще се увеличават.

Така си е! Никой не отрича, че пътят Русе- Бяла е проблемен заради големият ТИР-трафик. Никой не отрича, че е проблемна и отсечката през Кресненското дефиле. Там се иска абсолютна дисциплина от водачите, заради почти постоянната непрекъсната линия. Има проблемни пътища, но основният проблем е човекът и ниската култура на движение в България!

Прекалено много шизофреници има

Единственият начин да се реши проблема с джигитите по пътищата е всички автомобили, автобуси и камиони да бъдат автономни. При положение, че 80% процента от българите са дебили, по пътищата си е истинска руска рулетка. Пълно с такива, които си мислят, че са безсмъртни и физичните закони не важат. Избиването на комплекси зад волана е направо като тероризъм.

Ще ви дам един пример :) Всяка сутрин гледам как една майка с лапето си пресича 4 лентов път между колите вместо да измине още 100м и да мине по пешеходна пътека и зелен светофар влачейки едно дете за детска градина ! мисля , че това изчерпва темата за обучението откога и с кого трябва да започне !

на пешеходните пътеки всеки ден УБИВАТ и тя не иска да рискува живота на детето си!

Не знаех , че да лавираш между колите на 4 платна е по-безопасно от това да минеш на зелено по пешеходна пътека ! Благодаря за уточнението !

не си ходил нито на детска градина, нито на училище, не си прочел нито една книга - ама помниш правилника за движение - еееееее??????

И една малка подробност - обучение не започва на курса , а започва от момента в който се появи на улицата с мама и пресече улицата ! Обучението започва с мама и тати ! А в повечето случаи мама и тати , са селски хитреци като Андрешко и Бай Ганьо и след това на курса вече е късно !

квито и мерки да правиш си е без файда ... не знам откъде имат самочувствие, че всички стават за шофьори ....

Във века на технологиите да се подхожда допотопно с отвеждане в управления,а те къде са и да се губи време и на органите е смешно ,а и жалко .Има по -прости решения,подбират се 2-3 хиляди пътуващи често и изрядни пред КАТ шофьори,слага им се по един видеорегистратор пломбиран и се пускат по пътищата,от всяко заснето нарушение получават и процент от събраната глоба.Така ще се засичат не само високите скорости /за тях да си останат камерите/,а и далеч по тежките нарушения,като неправилно изпреварване,отнемане на предимство,каране в насрещно и ред други.Като знаеш,че всеки момент някой от движението може да те снима ще се замислиш,ако не ще си плащаш.

Прав е господина ,ако нямаше водачи нямаше да има виновни.

мда, докато не започнете да пишете истинските причини за катастрофите така ще е. Несъобразената скорост Ви изкривява статистиката, иначе ще лъсне колко са зле пътища, маркировки, кръстовища, непочистени от растения крайпътни знци и т. н. Докато не махнете ограниченията на всяко капанче, никой няма да псзва истински важните ограничения, защото се получава лъжливото овчарче. Ограниченията трябва да са точно там където трябва, а не навсякъде.

Много точно е казано. Трябва пълна ревизия на маркировката, която в този си вид възпитава безотговорност. Но това било адски скъпо и много трудно постижимо. Защо адски скъпо - заради бюрокрацията.

Така е: на много места има неправилно поставени, или пък - липсващи знаци; напр. в едната посока има ограничителен за скорост знак, а в другата няма (все на същия завой). Друг случай, който често виждам - ограничителен знак за скорост, заради неравен път (който никой не спазва). По-добре е да бъде само предупредителен (препоръчителна скорост) и т.н. По кръстовищата на главни с второстепенни пътища са наслагали ограничение от 60 км/ч, което абсолютно никой (с изключение на мен не спазва), напротив, точно там ме изпреварват (върху зебрата). Да не говорим, че много често знаците са скрити в шубраци или изкривени. Впечатлението е, че никой не го е грижа!

Ако има контрол на пътищата, няма да се въдят тези идиоти зад волана. И не говоря за междуградските пътища - там е същинска вакханалия. Всяка сутрин се качвам в колата на път за работа и се кръстя. Имам чувството, че съм участник във филма Лудият Макс. Градът е по-компактна територия. Щом и там няма никакъв контрол, работата е ясна. Катастрофите и жертвите няма да намаляват, напротив.

96% от катастрофите стават по вина на шофьорите. А 96% от шофьорите са дебили.

"...96% от катастрофите стават по вина на шофьорите.." А, язе си мислех, че Пена е виновна!

Има шофьор - има катастрофа, няма шофьор - няма катастрофа. Значи вината е 100% на шофьорите.

корумпираните куки вина нямат! ДОКАТО НА ЪГЪЛА НА ПИРОТСКА И АНТИМ I в СОФИЯ СЕ ПРОДАВАТ НАРКОТИЦИ НА ДЕЦА.... И КУКИТЕ ОТ 3-ТО РАЙОННО НИЩО НЕ ВИЖДАТ... ТАКА ЩЕ Е! КОРУМПИРАНА МИЛИЦИЯ! КОРУМПИРАНА МИЛИЦИЯ! КОРУМПИРАНА МИЛИЦИЯ! КОРУМПИРАНА МИЛИЦИЯ!

тъпота, посредственост, безхаберие и идиотия. Не само шофьорите, бе идиоти! Вижте си пътищата! А и много колеги-шофьори са просто предумишени убийци, особено тираджиите. Тръгваш да го изпреварваш, той е дълъг 35 метра, ти ускоряваш, той също натиска газта и докато стигнеш до предното му колело вече си със 120 а той се хили като пача. Ето класически опит за убийство.

После се обиждали, като ги наричат дебили. Еми дебили са. И то повече от 80%

"Новата" тръба на тунел Витиня е с асфалт мазан като с баданарка, на талази. Другата тръба е с капаци на шахти, които се падат под гумите на колите в средната лента. Новата част от Източната дъга на Околовръстното е като Цариградско - на вълни.... Но шоферите са виновни, че не се съобразяват с идиотщините по терена

не се оплаквай! бъди патриот! ако някой ти каже "докога ще търпиш, светът е широк и хубав!", го наречи родоотстъпник и изменник! след това гласувай ПАК за бб. След това се оплаквай как комшията краде парно. След това пак кажи че си патриот и ще останеш за да не си като тези които избягали!

Видях патрулка! Знам, стряскащо е... метеорити преминават "опасно" близо по-често, но я видях! Свивам пръстите , колко патрулки видят тази година. Абе, все тая. Вместо да ходя до Бъкингамския доврец да си правя селфи със стражата, ще се щракна с патрулка на родната улица. И двете са забележителност. По темата... Пешеходна пътека. След нея автобусна спирка. Срещу автобусната спирка редица от аптеки. Много обичат ония 80% от обществото ни да запушват целият участък там. "Само за секунда! Скачам в аптеката и ида!" Петдесет метра автомобили мигат като коледна украса на аварийни. Е, някои отскачат и до будката за вестник, или чакат за кафе и банички, ама нали е пуснал аварийните - всичко му е простено. Ако ще и на пешеходната да е спрял, аварийните работят, кво си играеш!... Явно на някои им писна, нададоха вой и хоп - цъфна патрулка точно там. Пия си кафето и гледам сеир. Разгонват ги като пилци! А е спрял някой и униформените веднага до него. През часът, който бях там улицата се изчисти, трамвая не спира по средата на пътя, гражданите не се чудят по капаците на колите да минат или да ползват шахтата на тротоара, за да се доберат до обществен транспорт, ако ще и под земя. Всичко наред! Полицаите доволни, работата уж свършена. Да, ама за този един час, всеки път щом светофара светнеше червено, поне 3 -4-ма пресичаха в нарушение. Пешеходците пак слалом между бързи коли и несъвестни шофьори. Правят се забранени маневри, изпреварва се в насрещното, паркираха поне 5-6 пъти на пешеходната. И ми светна крушката. Полицията работи само по поръчка. И то по строго определена! Нещо като тесен специалист. Днес ще чистим спирката, не ни занимавайте с тези пешеходци, дето много бичат да се возят на предния капак!!! Катастрофите в града ни са ежедневие. Понякога ежечасие. Но пък днес тролеят ще ползва спирката. Утре пак по старому. Патрулка на улицата - догодина, да не прекаляваме!

Просто признайте записи от телефони като доказателство в съда и процент от глобата да отива при човекът, който е подал сигнал. Ама не смеете, нали?!

на запис от телефон ще се види скоростта? Това да не ти е паркиране на тревата или пред гараж?

види,но може да се види неправилно изпреварване,нимаване на червено,неправилно паркиране,отнемане на предимство,опит да те изхвърлят от пътя и още...

хаха :) нали на следващия ден ти ще се появиш на запис бе пич? това да не ти е средство за саморазправа? наш кви записи мога да спретна за всеки един от телефона а ?

Брей, ти си за Холивуд бе, на Звездни войни ефектите да правиш. По темата - не, клипче няма да покаже скоростта, но ще покаже минаване на червено, каране в насрещното, каране в аварийната лента, неправилен престой или паркиране, отнемане на предимство и тем подобни.

Нормално да е 96% вината на шофьорите, защото МПС-тата без водачи са по-скоро недвижима собственост, отколкото движима. Трябва як контрол за дебилите по пътя, яки глоби, взимане на СУМПС за дълъг период и връщане след проверовъчен изпит. Българите разбират само след среща и общуване с дебела тояга,иначе са адски невъзприемчиви.

loyola

Аман от малоумници ... парашутист нещастен , какво ми говориш при положение, че на междуградски път в продължение на десетки километри сте сложили ограничение 60?! Кой малоумник ще го спазва. От друга страна от НСО си карат с превишена скорост и го смятат за безопасно! Хайде, разберете се първо помежду си и после обвинявайте водачите!

Пич,човекът е абсолютно прав ! Малоумниците са тези ,като един от тях си ти ,които правят катастрофите !Но трябва малко акъл за да го проумееш-но явно ти липсва !

Голяма част от вината за ПТП е на водачите , но как ще обяснят тези участъци от пътищата , които са осеяни с паметници и приличат на гробища. Там където липсва маркировка , няма знаци не са почистени храсти и няма добра видимост.

Е като няма знаци, маркировка и видимост с колко трябва да се кара? Със 120 ли, със 150 ли? Не трябва ли човек да се СЪОБРАЗИ с това А като ревнат, че някоя дупка ги изненадала? После се чудим как така снегът пак ни изненадал - ами ние все сме изненадани, все някой друг ни е акал в гащите.

Ще дам елементарен пример. По пътя Букурещ - Гюргево има участъци разширени и с разрешена по - висока скорост. На участъци с големи завои на платното са поставени пояси ,които предизвикват вибрации и предупреждават всеки водач за предстоящ "Дълбок " завой. Просто няма как да не разбереш за опасността която предстои. И на "магистралата" Хемус от Варна към Девня има едно спускане с дълбоки десен и ляв завой.Които за водачи преминаващи за първи път са голямо изпитание.

Аз мисля, че 100% от катастрофите са поради липса на контрол от страна на КАТ. На всяко едно голямо кръстовище може да се види, че голяма част от шофьорите си стоят търпеливо в лентите и чакат. В същото време покрай тях преминават тарикатите върху трамвайните релси и се нареждат първи, без да изпитват никакво неудобство. Точно тези наглеци причиняват катастрофите. Но никой не ги санкционира и те смятат, че всичко им е позволено.

Пеше,много си тъп !

трамвайните релси може да се кара. щом си толкова прост, що въобще се обаждаш?

Много ми е интересно как ще минеш по "Черни връх", без да е по трамвайните релси :)

Извинете, но това е нелепо. допуснатите административни нарушения или престъпленията свързани с транспорта винаги предпоставят виновно поведение. Както административна отговорност, така и наказателна. Но да се говори за 96% виновни водачи означава, че при птп има 4% други виновни. Винаги вината се изследва и доказва и е немислимо да се прави внушение за 96% виновни водачи. Все едно нарушенията не трябва да се разглеждат от съд ако някой иска да защити правата си.

няма и движение на автомобила и той стои неподвижен като камък т.е. 100% е по вина на водача.

тъпанар,че автомобил без водач не се движи ли ?

мне, пада лампа в тунела и убива - и това ли е по вина на водача?... така е най-лесно, защото не изисква да се замислим за инфраструктурата, контрола, правилата и т.н... да, един сериозен процент от водачите карат с купени книжки - като ударят някой, вината е тяхна, ама има вина и тоя, дето е продал книжката... да, като пътя е кофти, винаги можеш да кажеш 'карал с несъобразена скорост', ама това не е причина пътя да не се оправи и да очакваш някой да кара с 30 междуградско, щото това е съобразената скорост за повечето пътища... и т.н.

Значи ще залавяме тези където могат да карат а тези който дразнят пречкат се на пътя и въобще не знаят какво правят зад волана няма да закачаме да ви имам и системата малоумна!Глупости се правят заради дразнители на пътя който я си говорят по телефона я се гримират четат вестник!!! гледат си СМС-те или таблетите !!!Е за тези какво а?????

Дразнели го! Като усещаш , че не си наред с нервите върви на доктор и не се мотай по пътищата. Нервен пък и калпав.

Можел бил да кара? Кой ти го каза?

Не са толкова много реалните проценти. В булгаристан е най-удобно да се хвърля на прецакания народ храна от рода на : "джигити на пътя" , "война по пътищата" и още няколко подобни манипулиращи твърдения, които всички ние знаем наизуст. Истината е : кофти проектирани и направени пътища ; гадна маркировка ; неосветени и мрачни ; подход към магистрален изход или главен път във вид като след война ; липса на знаци, или знаци, затрупани от многопластов слой прахоляк и гадости ; неадекватно поставени ограничения, зад които дебнат куките за 20 лева ; пълна безнаказаност и безхаберие към и на пешеходците, които, изродени от продължаващия 30 години геноцид, отдавна нямат усет за нищо, и просто се хвърлят неадекватно на пътя, където им падне ; огромната класова бездна, една от характеристиките на която е пълната свобода на движение и безнаказаност на хиляди коли със сини лампи, служебни, парламентарни, както и огромен обръч около тях от колите на началници, "колеги" , любовници на когото трябва , "наши хора" и тн. Да, и шофьорите имат вина естествено, но не е 96%. Така е най-удобно, за да можем да продължава геноцидът над това изтормозено и прецакано племе.....

Вероятно пътищата ни не са брилянтни. Но ако се спазват правилата за движение 100% от участниците , катастрофите и жертвите ще са в пъти по-малко.

КОГАТО ДЪРЖАВАТА започне да СПАЗВА законите, които САМА е създала и приела И В СЛУЧАИТЕ, когато тези ЗАКОНИ са ВЪВ ВРЕДА на същата тази ДЪРЖАВА, ТОГАВА и САМО ТОГАВА ТЯ(държавата), в лицето на нейните служители - КАТ, ПОЛИЦИЯ, ПОЖАРНА, ОБЩИНСКИ СЛУЖБИ, АДМИНИСТРАЦИЯ, ПРОКУРАТУРА и СЪД - МОЖЕ да има лице/сурат/ да ИСКА каквото и да било от ГРАЖДАНИТЕ СИ. Граждани, с позиция като Вашата, само ТОЛЕРИРАТ ГАЗЕНЕТО на ЗАКОНА от самата ДЪРЖАВА. В конкретния случай ТРЯБВА са се попита КАТ - колко БРОЯ наказателни постановления има ИЗДАДЕНИ на АПИ и ОБЩИНИТЕ за неподдръжана МАРКИРОВКА, МАНТИНЕЛИ, ЗНАЦИ, РАСТИТЕЛНОСТ и прочие по пътната инфраструктура в страната? Мога да Ви кажа - за 2015г. НУЛА/НИТО ЕДНО/ЗЕРО/ZERO/NULL. Да ПОВТОРЯ - НУЛА, бе, НИТО ЕДНО. Демек, според КАТ пътищата ни са не слънце, не извънземни, те са като току-що разопаковани, ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ ОТ ВРЕМЕ. iSiktir

Добре де, ако проблема е в агесивноста на водачите, какво би помогнало оскъпяването на обучението? Изобщо как може да помогне шофьорският курс, даже да струва милион, на един агресивен човек?

Значи дебилите в Булгаристан не са 80% а 96%!

От заглавията тук, бях с впечатление, че е по вина на МПС: "Тир блъсна...", "Кола смачка...", "Влак удари..."...

По повод заглавията,както пише колегата,ОЩЕ веднъж повдигам въпроса.... ЗАЩО ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ЗАСТРАХОВКА ГО СЕ ПРАВИ ЗА...МПС-то, А НЕ НА....ВОДАЧА? Може би,защото водач с такава ,НЕ Е ВЪЗМОЖНО В ЕДНО И СЪЩО ВРЕМЕ ДА УПРАВЛЯВА ДВЕ РАЗЛИЧНИ МПС-та! И АВАНТАТА НА НАД 20-те застрахователни компании рязко ще спадне! Ето,аз имам две МПС_та,само аз си ги ползвам,ЗАЩО ТРЯБВА НА ВСЯКО ПООТДЕЛНО ДА ПРАВЯ ЗГО,след като съм с едното,другото е в гаража! Другото е ,ЗАЩО ВОДАЧИ КАТО МЕН ,КОИТО ЗА 30 години и над милион км.НЕ СА ПРЕДИЗВИКАЛИ ПТП И НИКОЙ ЗАСТРАХОВАТЕЛ Н3 Е ИЗПЛАТИЛ ЩЕТА ДОРИ И ЗА ЕДНА СТОТИНКА ЗА МОЯ ВИНА! А ПЛАЩАМ Н А Р А В Н О. И С ТАКИВА,КОИТО САМО ЗА ГОДИНА РАЗБИВАТ ПО 2-3 КОЛИ?!!

ами аз имам едно МПС,а го ползва цялото ми семейство.Не могат и петимата да го карат едновременно.

ТЪПО е да се ОБОБЩАВА от гледната точка на конкретен ЧАСТЕН случай. Представи си, че имаш само една кола и в СЕМЕЙСТВОТО сте ЧЕТИРИМА шофьори - ти, женати и двете ти пораснали деца-студенти. Колко ЗАСТРАХОВКИ ГО ще трябва да платиш? Броят РЕГИСТРИРАНИ автомобили (включително товарните и специализираните машини) е ПО-МАЛЪК от броя на ИЗДАДЕНИТЕ СУМПС на ЖИВИ граждани на РБ. Застрахователите НЯМА да си изпуснат ПАПО-то. В НИТО една хипотеза на издаване на застраховки, които са ЗАКОНОВО ИЗИСКВАНИ. Това е БИЗНЕС създаден от ДЪРЖАВАТА за ЧАСТНИ субекти, като НОТАРИУСИТЕ, ЧСИ-тата, ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ и ЕСТЕСТВЕНИТЕ МОНОПОЛИ.

Германската икономика е готова със софтуера за автономни коли, нашите продажни курви-депутати са в позиция да приемат нужните закони, да се освободи трафика, за да може все пак тези автомобили да се движат. Онзи дент дъндъка намекна за колите, уж за чиста София. Ако правителството бяха за чистотата, щяха да карат еко-смарт, не онези грамадни машини. Големият к*р иде, концепцията за България без българи продължава.

в България никога няма да има автономни коли. Невъзможно е.

Ами ако полицаите през тези 27 години не ги бяха научили, че всичко може да им се размине срещу 20,30-50лв., водачите щеше да спазват правилата

Те полицаите виновни, че ти им даваш...

Ако полициате винаги си вземаха тиа 2-50 лева от водачите, водачите щяха да са доста по- дисциплинарани. Ама освен че са тъпи са и мързеливи и ги мързи и да работят. Зашот ако винаги ги вземаха тия прословути 20 лева всеки шеше да се замисли дали да кара като простак и веднъж да рискува 20 лева и втори път да го замотаят 5-10 минути докато му зяпат документите и му приберат парите.

valentor

и така да е , а за 4-те процента някой да е ?

Взеха мерки, чак скърцат! Качвали броя часове за кормуване. Обаче тези, които си купували книжките, им било все едно, колко часа става практическата част.

затварят си очите в 80% от случаите и водачите стават все по нагли, мислейки се за недосегаеми! Я го подпукай с глобата още от най дребното нарушение да знае, че не става както той си мисли и да видим дали ще се развие до пътен убиец. В Англия дори да си настъпил линията разчетана за местата на паркинга глобяват за да се научиш на ред. И са една от страните с най малко жертви на пътя.

Ествствено, защото закона е такъв. Когато пътя е непочистен, неопесъчен или с дупки, неуказани по никакъв начин, виновен е водача, защото не се съобразява с пътната обстановка. Когато пешеходците изскачат на платното като камикадзета или пресичат на неосветени места и шофьора ги забележи, когато почти няма време за реакция, виновен отново е той. Разбира се в повечето случаи наистина вината е в шофьорите, но чак пък 96%... Проблема няма как да се реши, докато не погледнем обективно на всички факти, а само си прехвърляме вината.

Наскоро имаше някаква дискусия , в която бе засегната темата, че масово служителите на пътна полиция пишат актове за нарушения на водачи на МПС в случаите когато поради проблем в пътната настилка или страничен фактор ударят автомобила си я в мантинела, я излязат извън пътя. Което било порочна практика, защото в този случай следвало да се пише протокол, а не акт за нарушение. Та от тая гледна точка статистиката на Пътна полиция може да си е вярна за тях самите. Аз не разбрах обаче за останалите 4 % според статистиката им кой е виновен.

Как кой? Владиката ,защото ВЛАСТТА НИКОГА няма вина! Тя е като Партията- права ,когато съгреши дори!

Ето ви безплатен съвет, господа. Седите накрая на магистралата - минава ме някой с присветкане, в аварийното, застрашава ме. Звъня ви аз - Хххх номер направи еди какво си. Спирате го вие и му взимате книжката. А на бас, че до лятото всички ще карат спокойно и няма да са гъзари?

ako нямаше възможност да се купуват книжки и да се минават проформа изпити 60% от "водачите" нямаше да имат право да шофират. така че, кой точно е виновен? оня дет е дал едни пари или тоя дето ги е приел за да си затвори очите?

Не може да бъде. Катастрофите се случват заради силната магнитосфера на Юпитер, както и заради миграцията на жаби в Шотландия.

Така... Кусровете готвят за изпита пред ДАИ... Как излизат неподготвени водачи, след като целта на изпита е да провери готовността на водачите? Пак ли държавата прехвърля топката на не-държавните институции в опит да излязат чисти от скандала?

"96% от катастрофите стават по вина на водачите" Аз пък си мислех, че основният виновник е международното положение.

И преди всичко Путин :)