Свалиха скоростта при ”Витиня” до 70 км в час

Максималната скорост на движение в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус" вече е 70 км/ч.

Обратно в новината

Коментари - Свалиха скоростта при ”Витиня” до 70 км в час | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Вместо да измият тунела ще сваляме скоростта. Ще вдигнем времето за преминаване в тунела ще повишим изгорелите газове някой ще загуби съзнание и пак несъобразена скорост и смърт. Престанете със скороста убива, убива безхаберието и липсата на адекватен за скороста път.

А комисийка няма ли да има. Щото, кой ще следи дали се спазва ограничението? Тия от КАТ нали не са длъжни да го правят? Щото ако бяха длъжни, и ограничението от 80 км/ч щеше да свърши работа...

Доста коментари прочетох и 90 % са на шофьори-аматьори.Разходете се из Европа и вижте за какви пътища и тунели става въпрос и за каква пътна организация, също и поведението и манталитета на шофьорите.България си е направо талибанска държава.

Много цървул,много прост народ!И след тази катастрофа бетонните ганьовски тикви няма да разберат,че трябва да спазват дистанция и в тунел не се изпреварва.Състоянието на Хемус и тунелите е ужасно и само името им е магистрала.Очаквайте Витиня 2!Никакви течности не са били разляти предварително.Като се блъснеш всичко започва да тече:радиатор,картер и резервоар.При 50 коли бая е поистекло.Луд късмет,че не е станал пожар.Всичко щеше да изгори в тоя кумин.

И до 50км. да снемат след,като има идиоти шофьори и никакво присъствие на КАТ ,все едно ,че нищо не са направили.

Съгласен съм с предишния коментар. Докато на улиците не се почувства истински контрол за всяко нарушение, няма да има резултат. И хиляда лева глоба да направиш, ако никой не корегира движението, то няма да има ефект. Най-много да изгови некоя невинна душа, както става и сега с камерите. Камерите не могат да спасят човешки живот, не могат да преборят корупцията, т.к. не всички сгрешили са наказани, а само избирателно. Катаджиите трябва да са на улиците и да има орган да ги следи и този орган трябва да е независим. Най-добре да поканим 1000 немски полицаи да следят нашите.

Това няма да помогне.Всеки си кара както си иска.

Изненада: Помлените на Витиня получават честитки от КАТ.

...за несъобразена скорост и причиняване на ПТП. Ми тъй де, този отзад винаги е виновен...

Заглавие: "Съдът помилва гръцкия студент, който премаза Катерина в Пловдив"

Е защо 70, намалете скоростта на 20, или по добре тези тунели дето нямат една лампа и тази магистрала на бабуни я затворете. Негодници. Само тъпотии може да вземете като решения, вместо да се вземат необходимите мерки.

Абе направете ограничението 20км Хората участвали в катастрофата ясно казаха,че проблема не е висаката скорост,но кай ли слуша народа освен когато става въпрос за гласуване.Ако ние не се пазим никой не гледа за нашата безопасност,особенно правитилството.

Следваща стъпка на това управление-народа с коне и каруци.

Тия с двете гънки не престанаха да реват, че някой трябвало да се грижи за тях. Е няма кой, разумните хора сами се грижат за себе си, който не може да го прави, да не се качва в автомобил - в никакъв случай.

Човек, който не е ходил по-далече от съседното село. С това мислене, ще изчезнете като нация. Бързичко.

Гл.секретар прикрива (или не я знае)истинската причина за катастрофата.А тя е нещо разлято предварително-както твърдят всички от катастрофата.Той обясни,че това е вторично,резултат от катастрофите.И пропуска най-важното НАКЛОНА НА ТУНЕЛА.Всички знаем,че най-високата точка е входа/изхода от към София.От тук следва,че всички течности ще текат към изхода Ботевград,а не към идващите от София.Пързалката е направена от някой!??

Кел файда, асфалт менте с двойно по голям спирачен път, не мита и неподдържана инфраструктура от десетилетия, е кво очаквате да се случи, освен сакатлъци!!! Оставка на марионетното правителство

При възникване на опасност на пътя, когато ви се наложи да натиснете рязко спирачка - намерете време да да включите аварийните светлини (ако колата ви няма такава функция сама да ги включи, при новите BMW и Мерцедес я има тази функция, при едните се включват аварийните светлини на фаровете, а при другите започва да мига една лента отзад), това ще предупреди водача зад вас, защото само включването на светлините при натискане на спирачка, не винаги подсещат шофиращия зад вас за опасност.

чудя се при това меле, колко от загиналите и пострадалите са от задната седалка, без колан.

За да е най сигурно вместо КАТ и АПИ да си свършат е да прехвърлят всичко на водачите а именно да забранят движението на автомобили по републиканската пътна мрежа.Така те няма да имат никаква вина за катастрофите защото те ще се случват на места извън тяхната юрисдикция.

ЯВНО ИМАТЕ ПРЪСТ В МЕЛЕТО В ВИТИНЯ .ИМА МНОГО ПО ДОБРИ САЙТОВЕ И ПОМНЕТЕ СКОРО ВРЕМЕ ЩЕ ВИ СМЕНЯТ ТОГАВА МОЖЕ ДА Е ПО ИНТЕРЕСНО ТУК!!!!!!

Властите: "Спокойно, вече има знак за ограничение на скороста - следователно всичко е наред". Има знак -няма проблем. Ами тогава да наслагаме знаци с ограничение 40 и 60 НАВСЯКЪДЕ и готово. И тогава ако някой се блъсне причината ще е превишена скорост, той си е виновен. А ако кара в ограничението - тогава е несъобръзена скорост. Чиста работа. А дали пътищата са годни, дали тунелите са осветени, дали маркировката е адекватна - това явно не са проблеми на властите.

Защо не? Шофьорите на държавните Мъже така и така ограничения не спазват.

Понякога са осветени, но по най-глупавия начин - през нощта силно а през деня слабо. Тъпа работа.

Ако имаше светлинни информационни табла на няколко километра преди тунела, както и на всеки десетина километра по магистралата, хората щяха да внимават и сега да има повече живи български данъкоплатци. Само че в България са скъпи светодиодите. Да.

Ако хората внимаваха по принцип, сега щеше да има повече живи български данъкоплатци. Когато се движиш в кола трябва да внимаваш НЕПРЕКЪСНАТО.

Я ми кажи тогава, как в западна Европа управляват превозни средства хора на по 70 години и не правят бели, а в България като станеш на 55 и трябва да си върнеш книжката в КАТ щото ставаш опасен?

Ако държавните служители не МЪРЗЕЛУВАХА и ако не ЛЕНТЯЙСТВАХА сега нямаше да има жертви! Колко пъти на ден се проверява този тунел дълъг над 1 км??? Колко пъти се преминава от контролна кола да огледа за парчета от гуми, изпаднали товари, разливи на нефтопродукти???? А да ти КАЖА НИТО ЕДИН ПЪТ НА ДЕН НЕ МИНАВА ТАКАВА КОЛА с държавен хрантутник вътре!

Абсолютно съм съгласна с вас! Всъщност този път изобщо не отговаря на изискванията за "магистрала". А пък и ограничението ни е 140 км/ч. То и 110 са му много на този калдаръм! Да помислим и за тази недомислица....

КАК СЕ ПРАВЯТ ТУНЕЛИ,ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ И КАКВО ЛИ НЕ .ВЪПРОСЪТ Е ИМАЛО Е МАСЛО НА ПЪТЯ ДАЙТЕ КАК СЕ СПИРА В ТАЗ СИТУАЦИЯ И ДА ВАЛИ.И КОЙ МОЖЕ ДА ГО Е НАПРАВИЛ

Къде са били хората който подържат тунелите??? И то тунел дълъг над 1000 метра! В нормалните държави има камери в такива дълги тунели с хора които ги наблюдават! За швейцария да не говорим ... БДЖ отдвана го е измислило викат им КАНТОНЕРИ... грижат се за опасни участъци преди гари или мостове... КЪДЕ СА НА Лилито подчинените?

Точно в тунели по 1000 метра на запад камери не слагат. Това въобще не е толкова дълъг тунел. Дълъг е в очите на тези, които сядат 2 пъти в годината зад волана. Иди до Игуменица и виж тунели. Точно 60 броя са от Солун до Ингуменица. Като няколко са по 4-5 километра. Много са по километър и повече. Мини от Реджо ди Калабрия до Неапол в Италия. Там сигурно има 200 тунела по магистралата. Някой даже не са осветени. Камери се слагат на наистина опасни тунели. Нашият не е такъв. Опасностите си ги причиняваме сами с безотговорното си шофиране. Иначе за сравнение - тунел Витиня - 1 км. дължина- ограничение 70 - Тунел Мон Блан - 15километра дължина - ограничение 70км/ч. Но с тази разлика, че в Мон Блан маркировката и осветелението са несравними с това на Витиня. Е и цената е 42 евро за преминаването му.

Нашите "специалисти" не виждат и не чуват какво се случва. Продължават да копаят в тинята, в която са затънали. Правилника и закона за движение по пътищата са добри, въпросът е как да се спазват от участниците в движението? Докато ръководдствата на МВР и общините гледат на организацията на движението, като средство за лично облагодетстване, положението няма да се промени. А как да се променят нещата, за това получават предостатъчни заплати, да не говорим за комисионните.

Винаги пътищата са лоши когато : - карам с 90км/ч. и отзад ме притиска ТИР (при ограничение 90) - налага се да отивам в банкета заради насрещно изпреварващ - престроявам по спешност на магистрала, защото изпреварвам със 130 а отзад пристига някой с 200. Винаги пътищата , АПИ и КАТ са виновни. Балкански нрав - силни на приказката - слаби на акъла.

Така е, защото според Цацарката дори и сега глобите били прекалено високи! Целия проблем е на българина между ушите. Същия този българин, който като иде зад граница управлява автомобила си по хрисимо от Папата.

Проблемът не е в глобите!!!! Проблемът е, че никой не ги събира след, като са наложени!!! Налагаш глоби и какво след като никой не ги търси за плащане! Възможно ли е да има хора с глоби за 15 000 - 20000 лева???? Че тоя ако го спрат трябва да го арестуват този си е рецидивист! И ако наистина дължи 10 000 лева глоби вземат му колата съдия изпълнител продават я и плащат на държавата!!!!

Изпреварвал те с 200 казваш??? Защо няма катаджия да го спре??? Как така например в Италия карабинерите изкачат от нищото??? За Германия не казвам защото там трафикполицията е като духчето Каспър - т.е. нямая но винаги е там където трябва??? Защо в България КАТ обикновенно е в храстите, по кафетата на бензиностанциите??? КАТ да не са партизани????

Защото КАТ е паразит. КАТ не е полиция. КАТ са бирници създадени само с единствената цел да пълнят хазната от глоби. КАТ иззема функции на Общинска полиция. КАТ има само в България и матушка Россия.

Преди да започнеш да изпреварваш е добре да погледнеш в огледалото за обратно виждане и да си направиш маневрата така, че да не пречиш на останалите участници в движението. Не е толкова сложно, а на магистралите видимостта е голяма. Самото изпреварване също е добре да се случи максимално бързо в рамките на безопасното. Ако следваш горните съвети няма да ти се случват въпросните "престроявания".

Със 70 км/ч и въздушна възглавница няма да пострадаш сериозно, може да имаш счупен крайник или таз, но ще останеш жив. Ама със 160 км/ч и нагоре си или мъртъв или ще вегетираш докато съществуваш. Започвайте да мислите и се научете да шофирате.

И като стане пожар в тунела ще си изгориш със счупения таз ти чуваш ли се бе смешник какви ги говориш! Проблемът е в липса на инженери контролиращи пътищата и съоръженията! Има някакви чиновници, които трябва да се съкратят!!! Защо е нямало пожарогасители в тунела? А ако е станало най-лошото??? пожар??? С счупен таз по леко ли ще ти е да изгориш?

има автомобили със смачкани врати станали на винкел а от пред нищо им няма смятай как са се пързаляли.Какви въздушни възглавници те те пазят малко от челен удар.Ако те изжаса тир ще я спукаш.

Винаги мога да разпозная кой е шофьор и кой Чувал с картофи по изказването му. Със 70 км/ч най-много да смачкаш някоя ламарина. Тези за, които споменаваш не са се движили с 70. Жалкото е, че е пълно с тъпаци като тебе, а хубавото е, че всеки си пати от акъла или от липсата на такъв.

В Европа в подобни Тунели задължително се боядисват със светла боя от вътре! Така се намаляват разходите за осветление и вътре се вижда по-добре! У нас смятат, че това било "скъпо" и Тунелите си остават черни и недовършени от вътре с не достатъчно осветление! За камери вътре да не говорим...?!

Ти искаш България да стане бяла държава. Кой да я направи, като всичкото кадърен матрял отиде в чужбина? Много по-лесно е КАТ да констаНтира, че ти "не си се съобразил с пътните условия" и затова си дал фира, отколкото да признае, че пътя е крив. Открай време е така.

Проблемът е, че при ПТП от КАТ констатират, че е виновна несъобразената скорост, а по телевизията лъжат, че е виновна превишената. От което хората си правят извода: "Аха, значи ако спазвам ограниченията, няма да стане ПТП". Да ама не.

Преди 1 -2 седмици благодарение на "ГЕНИАЛНОТО" управление на пътищата от "КАТ" и "Пътна Полиция", колите пътуващи от София до Банско са пътували 4ч30 минути!!А от София до Пловдив,/в събота слетобед/ поради "Ремонти" са стигали за 3ч 20 мин?!! И това се води "Магистрала"?!Огромни задръствания и липса на контролни органи, подпомагащи "движението"!

"СТРОЯТ" се магистрали, което е смешно защото ОРБАН и УНГАРИЯ строят 3пъти по бързо магистралите си гледайки цифрите! КОЙ ПОДЪРЖА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ Е ВЪПРОСА!!! И ЗАЩО СЕ СТРОЯТ преимуществено магистрали В ЮЖНА България???? ЗАЩО??? Северна България е изостваена на произвола. С КАКВО ПЪТЯ към Турция е по важен от магистрала ХЕМУС??? За България не за Германия кое е по важно пътя към Турция или развитието на Северна България???? АМАН от ЮЖНИ магистрали и капитан андреево и т.н.!!! АМАН!!! Пътя към Гърция е по -важен, пътя за Варна е по-важен! Защо се толерира пътя към Турция!

"С КАКВО ПЪТЯ към Турция " Свързва Турция с Европа. Огромен международен трафик.

Възможно е да не съм прав!!! Но Европа е Европа, а България е България!!! Кое е по важно България или Европа??? Европа напоследък се ебава с България! Северна България е изоставена! Трябва по равно да се строи и в двете части на България! С какво Кърджали е по важен от ВЕЛИКО ТЪРНОВО или РУСЕ??? Всяка държава, като България трябва да насочва потоците от автомобили с цел приходи! Как ТУРСКИТЕ тирове подпомагат българските пътища??? Плащат ТОЛ такса??? Или как точно??? И защо ще подпомагаме турската икономика да транспортира стоките си? Защо да не подпомогнем българската икономика в Северна България??? И въпросът ми е когато Меркел падне от власт а това ще е скоро четейки германските форуми, ГЕРБ с кого ще се целува???? МЕРКЕЛ Е ПЪТНИК! И Какво прави ГЕРБ тогава???

винаги съм казвал че ние в северна българия нямаме нужда от Хемус. Трилентов път е напълно достатъчен. С парите за цяла магистрала, може да се направи трилентов път между Шумен и Ябланица,както и Варна- Добрич-Силистра, Търново-Шипка , Русе -Плевен, Търново Русе Ние искаме удобни връзки на поне три места с Южна България Нека тези връзки да са Магистрала Черно Море(тук трафика е ужасен), Разширяване на Котленски Проход (поне три платна) , Тунел на Шипка, и ако може и тунел на Троян Кърнаре

Гербаджия повтарящ мантирте на Пухкавата министърка Лилянчето и гологлавия и шеф Бойко! До В.Търново трафика е толкова интензивен колкото е до Пловдив! Следователно да В.Търново е наложително магистрала!!! От В.Търново до Русе също трафикът е огромен и там също трябва магистрала! Явно Варна не е в Северна България! На нея и черен път и е достатъчен! Варненци ще си купят 4х4 и ще пътуват така! Трилентов път дрън дрън дрън!!!

В Австрия на входа както и вътре на повечето тунели има ограничения на скоростта. Представляват електронни табла. Някой път показват 80, а друг път 30.

освем маслото по пътя и вали та смятайте как се спира

Пред всеки тунел - спящ полицай за 70 (седемдесет) километра в час, който иска да го спазва, включително джигити, безсмъртни, баровци и НСО също. Българският народ е гений - спящ полицай ГЕЙ само в България съм виждал...

Поредното измиване на ръцете. Същото като карането на фарове през деня. А ако някой попита къде отидоха толкова пари вложени уж в ремонти и камери какво ще стане? Може би ако нямаше трошка лееща гориво по магистралата катастрофата щеше да се избегне? А за камерите в патрулките чиито записи се оказа че няма кой да ги гледа?

Това решение е най-лесното, НО и най-глупавото! Ако е краткотрайно ок! Но се видя, че в тунела ЛИПСВАТ пожарогасители, противопожалните хидранти са в окаяно състояние, лирсват евакуационни изходи... АМИ АК ОБЕШЕ СТАНАЛ ПОЖАР??? Тунела си е един комин... пожара щеше да бъде огромен с много много жертви! И КАКВО СЕГА??? МАГИСТРАЛИ магистрали МАГИСТРАЛИ ама кой проверява пътищата? Кой проверява и подържа тунелите??? ЯВНО НИКОЙ!!! Кой почиства пътното платно в тунелите? Там се събира прах, кал това е тунел не е открит път... малко влага върху прахта и става пързалка...

Хлъзгал съм се с 15 км/ч върху разлята спирачна течност от камион пред мен - на слизане от "Шипка". Е няма такава шейна. Добре че имаше мантинела и нямаше никой в насрещното...

а мойта риба имаше ей такова око... Ние сякаш не знаем колко са 15 км и как се кара в проход, макар и зимата, макар на завои.

Ако е камион не е било спирачна течност а най вероятно нафта - масово шоферите разкачват маркуча за обратната нафта за да точат и като не го сложат както трябва става беля. Пресен пример - Снощи на изхода на София от Обеля до Волуяк че и нататък на някой камион му беше текло нафта. А преди светофара на околовръстното, където е стоял в задръстването беше мазало. Та никой ли не му е свирнал на идиота да спре да си види камиона. А че е било камион спор няма щот беше много и ако е лека кола нямаше да стигне и до светофара.

Тези уж "ЗАГРИЖЕНИ" за безопастността ни глупави институции с ограничен интелект, дори не са се погрижили да ИЗЧИСТЯТ ДОБРЕ ПЪТЯ В ТУНЕЛА!! Какво означава : " - може да има останало гориво по пътя?!" КАТ, Пътна Полиция, и техните Началници събрани с Конкурс ПО - ПО НАЙ-невеж!!Контролирани от Мафията Герб +ДПС и Коалиция...какво можете да очаквате от тях? Причината за катастрофата във Тунела Витиня не е "несъобразена скорост" както твърдяха КАТ и Пътна Полиция!! Просто когато на пътя има разлято нафта и масло ... комбинацията е убийствена! Всяка "скорост" при тази пързалка става "несъобразена? - Стига спекулации със скороста! Да не говорим, че никой не се е сетил да предупреди шофйорите , които тепърва навлизат в тунела какво ги очаква вътре!! Грях имат и шофйорите, които са увладяли колите при тази пързалка преди катастрофата и не са предупредили за нея идващите в Тунела коли!!Дали нафтата и маслото са разляти НАРОЧНО в тунела, това е друг въпрос?!Със сигурност КАТ и Пътната Служба не могат да отговорят на въпроса!

и 30 да е ограничението пак ще се трепат, по цял ден съм по пътищата и знам за какво става въпрос много добре, всичко идва от селянията на българина.-селяндури.

Ти какъв си, че говориш за българина като за някой друг. Понеже всички си мислят, че другите са им виновни, а не виждат себе си. Затова сме на този хал...

Докато всички не осъзнаят това ще се мре по пътищата най-вече заради едната недораслост. Ама това си е и естествен подбор, един вид, да умират кретените, жалкото е, че загиват и невинни.

Никакъв смисъл няма от административни мерки (в която и да е област) след като трябва да ги спазват едни и същи недисциплинирани, корумпирани и пр. хора.

По целия свят има правила и ограничения за шофиране и хората ги спазват. Само Бай Ганьо е велик и не спазва правила, като наивно очаква, че може да се държи като кретен, а държавата трябва да отговаря за него. Тоя комунизъм ни разката фамилията на сивото вещество, не сме подготвени дори да караме автомобили.

за да обвиняваш комунизма май по това време не си бил роден а демокрадцията ти разката мамата.Ти дори и заглавието не си прочел ограничение 70 км

Основната ми мисъл не е коментар на заглавието, комунизма или демокрацията, а това, че не ставаме за шофьори, другото са само част от причините, които виждам аз. Трудно е да се мисли нали. Хора като теб не са дорасли да мислят, а още по-малко да имат самосъзнание.

Всеки кретен събрал два лева и купил кола смята, че е Голямата работа и то само защото баба му се е возила в каруца. Гените ни са на каруцари, не на шофьори.

качвай се на бабати на каруцата и върви заглава

от Зрител на Нова телевизия ясно се вижда колата при влизане в тунела става на шейна няма спиране въпреки дистанция от 100 метра .Като вижда какво е станало натиска спирачки и колата се носи без да спре докато не се удря в предния автомобил.ТОВА СИ ДИВЕРСИЯ ИЛИ ТЕРОРИСТИЧЕН АКТ КОЛКОТО И ДА СЕ ОПИТВАТ ДА КРИЯТ.По платното още с влизане в тунела от дясно се вижат черни петна!!!!!!

Абе на този проход Витиня не умря ли един шофьор с прякора Гумди?

Само че преди да стане магистрала

На нас българите трябва да ни се забрани да шофираме. Масово българите не умеем да шофираме, нагли, арогантни, некадърни и агресивни сме и не спазваме правила. Никой не спазва ограниченията за скоростта, а в тунел болшинството дори не знаят, че не се изпреварва и не се престрояваш в друга лента. Да се налагат и глоби на тези, които са дали книжки на извършителите на сериозни нарушения.

Решение по булгаристански.

А защо не изпратят бригада на "Чистота" или подобна организация да изчистят отпадъците и разлятото по платното. (Независимо дали е разлято преди или след катастрофата. Или искате да се случи отново?

Най-лесно е да сложиш забрани и да вдигнеш глобите. Някой знае ли, кой определя ограниченията по пътищата ?

Голям праз, тоя знак и без това никой не го гледа. Могат да сложат и изпреварването забранено, маркировки и т.н. с все същия ефект. Плюс това аз тая кола не съм си я купил, за да я карам като каруца

Сам не знаеш колко си прав. Само каруци трябва да ни е разрешено да караме, защото имаме мозъци на аборигени, както е доказано и от болшинството писали тук.

Всеки кретен събрал два лева и купил кола смята, че е Голямата работа и то само защото баба му се е возила в каруца. Гените ни са на каруцари, не на шофьори.

Във тунел Витиня има няколко особености, които е добре да се отчетат преди да се сменя ограничението на скоростта. Тунелът вътре е наклонен и има два завоя. От едната страна навлизат мъгли. Често е мокро. През лятото вътре е жега и е толкова задимено, че се чудиш кога и как ще излезеш? Ограничението от 70 лед такава катастрофа донякъде ще промени обстановката със скоростта, но условията на пътя ще са същите. Това означава, че е важно самите водачи да знаят какво се случва във Витиня! Да, но през тунелът минават чужденци с влекачи с прицеп и леки коли. Те няма как да са наясно с локални особености на тунел в България. Затова остава като разумен вариант режима на регулация на движението със светофар и ограничението на скоростта. За да се регулира скоростта трябва да се назначат поне 8 човека, които да гледат на камери какво се случва по мостовете на Витиня и другите тунели в района? Това не е много адекватно, трудоемко е и за малък резултат. Ограничението на скоростта, обаче е реална мярка, колкото и да не ни харесва. Обективно верно е, че на излизане по посока Ботевград, се виждат мъгли, вали дъжд и е по- лошо времето в сравнение с дела преди тунела, който се явява вододелна граница, както Траянови врата. Това е една от малкото кататстрофи, които са се случили на това място и може да кажем, че е прибързано намаляването на скоростта в тунела, но какво друго е адекватното? Самият тунел е със завои и лоша видимост, трябва знак за лоша видимост, наклон и поредица от завои. Може би тези знаци са по- адекватни да са на входа до тунел Витиня.