Това решиха депутатите, като приеха окончателните промени в Закона за железопътния транспорт. 

Те са в отговор на Официално уведомително писмо по процедура за нарушение по описа на ЕК във връзка с неправилното транспониране и прилагане на европейски директиви относно безопасността на железопътния транспорт, лицензирането на железопътните предприятия и разпределяне на капацитета на железопътната инфраструктура и събиране на такси за ползване на железопътната инфраструктура и за сертифициране за безопасност. 

Звеното за разследване на тежки железопътни произшествия и инциденти ще бъде към Министерството на транспорта, а управителите на железопътната инфраструктура или на железопътните предприятия, отговорни за поддръжката на превозните средства, и Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ ще предоставят на специализираното звено достъп до всякаква информация или записи, свързани с разследването.

Сега задължението за разследване се изпълнява от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“.

Управителите ще изготвят годишен доклад със статистически данни за общите показатели за безопасност, свързани с железопътните произшествия, инциденти и предпоставки за произшествия или инциденти.

Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" ще упражнява контрол върху дейността по разследването на произшествия, инциденти и ситуации, близки до инциденти. Служителите й ще имат право да изискват документи, свързани с разследването.

Разследванията на железопътни произшествия и инциденти, като този в Хитрино, ще се довършват по досегашния ред. Създава се и правно основание за налагането на санкции при неизпълнение на задълженията.