Това отчете столичният зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев по bTV. По думите му зелените билети не са свършили, каквито сигнали имаше. Възможно е на отделни шофьори в градския транспорт те да са свършвали, но са били зареждани в хода на деня, каза Крусев и добави, че са отпечатани 100 хил. зелени билета.

Още след първия призив на Общината да се ползва градският транспорт средно дневно са продадени около 4000 – 5000 еднократни билети за пътуване в повече. За зелените билети ни трябва още малко време, за да направим съответните разчети и сравнения, посочи той.

Крусев смята, че в тези случаи увеличението на пътниците в градския транспорт ще е безспорно.

Решението за въвеждане на зелен билет вчера беше взето заради съответните анализи за предходни дни и прогноза за следващи дни, отбеляза зам.-кметът. Прогнозите се правят след анализ на данните от сензорите на Министерството на околната среда и водите, които следят ежечасно обстановката. Отделно Столичната община има разработена система и с БАН, която прогнозира на база климатичните прогнози. Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки.

За една от мерките, предвидени от Общината – ограничаване навлизането на превозни средства в централната градска част, Крусев изтъкна, че в краткосрочен план е предвидено обособяването на буферни паркинги в периферията на столицата до главни пътни артерии.

По-устойчивата мярка е изграждането на буферните паркинги покрай метростанциите – „навсякъде в крайните станции, където това е възможно, се изграждат буферни паркинги“, каза Крусев.