Bulphoto
Започва ремонт на критичните участъци по ”Тракия” и ”Хемус”
Отпуснати са пари и от края на април до октомври ще се ремонтират критичните участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус".
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова каза пред журналисти в МС след заседанието на кабинета, че днес правителството е отпуснало до 100 млн. лв. по бюджета на АПИ за ремонта на тези участъци, който не са обновявани повече от 20-30 г., предадоха БТА и "Фокус".
По думите й средствата са от централния бюджет с отделно постановление, с което целево се предоставят за ремонта на пътните участъци.
Ще се прави рехабилитация на 80 км от участъците на двете магистрали, включително и на пътната основа. Пътната агенция и фирмите, които ще извършват ремонта, подготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с МВР.
Предвижда се ограничаване на скоростта.
От 1 април вече се ограничи скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" до 90 км/ч. Мярката се наложи, тъй като заради лошото им състояние има значително увеличение на тежките катастрофи.
"Докато текат ремонтите например по дясното платно по посока София - Бургас и София - Варна движението ще стане двупосочно в насрещната лента, което ще доведе до забавяне в придвижването", обясни още Павлова.
За магистрала "Тракия" ще се ремонтират участъците от 5 до 10 км, от 60 до 90 км, от 119 до 134 км.
По магистрала "Хемус" ще се ремонтират четири участъка по направлението Шумен - Варна.
Министърът обясни още, че в рамките на този бюджет по протежение на още около 150 километра от старите участъци на магистралите "Хемус" и Тракия" ще се ремонтират всички съоръжения и мостове, включително делатационни фуги, ще се рехабилитират системите за отводняване, ще се подменят и пътните знаци, маркировката и мантинели.
Пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани от много години, коментира Павлова и допълни, че на тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на "Хемус" при 8 км.
Тя коментира, че мостът е затворен, защото е опасен за преминаване - освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до араматура.
"Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране, т.е. цялостен ремонт”, заяви Павлова.
Освен ремонта, ще се прави и отводняване на участъците на двете магистрали и по протежението им.
Тази година предстои да бъде завършен ремонтът на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на "Хемус", на който трябва да бъде довършено дясното платно, и на виадуктите при 61-ви км и 67-и км на "Тракия", където е направено само едното платно.
Ще бъдат разплатени и строителните дейности.
Павлова предупреди, че заради ремонтите обходни маршрути не могат да бъдат предложени на всички места.
"100 милиона лева са си 100 милиона, но ако падне някой мост с колите по него, тогава ще е още по-лошо. Затова - затваряме и правим", коментира междувременно премиерът Бойко Борисов на обсъждането на темата на
днешното заседание на Министерския съвет.
В началото на този месец трасето на магистрала "Струма" след Дупница се пропука само година и осем месеца след откриването й.
По думите й средствата са от централния бюджет с отделно постановление, с което целево се предоставят за ремонта на пътните участъци.
Ще се прави рехабилитация на 80 км от участъците на двете магистрали, включително и на пътната основа. Пътната агенция и фирмите, които ще извършват ремонта, подготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с МВР.
Предвижда се ограничаване на скоростта.
От 1 април вече се ограничи скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" до 90 км/ч. Мярката се наложи, тъй като заради лошото им състояние има значително увеличение на тежките катастрофи.
"Докато текат ремонтите например по дясното платно по посока София - Бургас и София - Варна движението ще стане двупосочно в насрещната лента, което ще доведе до забавяне в придвижването", обясни още Павлова.
За магистрала "Тракия" ще се ремонтират участъците от 5 до 10 км, от 60 до 90 км, от 119 до 134 км.
По магистрала "Хемус" ще се ремонтират четири участъка по направлението Шумен - Варна.
Министърът обясни още, че в рамките на този бюджет по протежение на още около 150 километра от старите участъци на магистралите "Хемус" и Тракия" ще се ремонтират всички съоръжения и мостове, включително делатационни фуги, ще се рехабилитират системите за отводняване, ще се подменят и пътните знаци, маркировката и мантинели.
Пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани от много години, коментира Павлова и допълни, че на тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на "Хемус" при 8 км.
Тя коментира, че мостът е затворен, защото е опасен за преминаване - освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до араматура.
"Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране, т.е. цялостен ремонт”, заяви Павлова.
Освен ремонта, ще се прави и отводняване на участъците на двете магистрали и по протежението им.
Тази година предстои да бъде завършен ремонтът на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на "Хемус", на който трябва да бъде довършено дясното платно, и на виадуктите при 61-ви км и 67-и км на "Тракия", където е направено само едното платно.
Ще бъдат разплатени и строителните дейности.
Павлова предупреди, че заради ремонтите обходни маршрути не могат да бъдат предложени на всички места.
"100 милиона лева са си 100 милиона, но ако падне някой мост с колите по него, тогава ще е още по-лошо. Затова - затваряме и правим", коментира междувременно премиерът Бойко Борисов на обсъждането на темата на
днешното заседание на Министерския съвет.
В началото на този месец трасето на магистрала "Струма" след Дупница се пропука само година и осем месеца след откриването й.