Ние не носим отговорност за съдържанието на рекламните визии и ако трети страни имат претенции за това съдържание, ние не сме страна по него".

Това заяви за Дир. бг Симона Тенчева, оперативен и медиен директор на медиа агенция "Аргент" по повод заформилият се скандал около сваления билборд на полицейския синдикат в София.

Билборд с текст на английски език, с който служителите на МВР планираха да посрещнат евроделегатите у нас, беше свален. Билбордът се намираше на кръстовището на улица "Гурко" и булевард "Евлоги Георгиев". Плакати има също на булевардите "Брюксел" и "Цариградско шосе". Билбордът бе свален от фирма "Метрополис", което предизвика меко казано учудването на полицейския синдикат. Причината, според "Метрополис" за свалянето на билборда била, че не били наясно със съдържанието и били заблудени от медиа агенция "Аргент", че това ще бъде събитие. Последва и коментар на премиера Бойко Борисов, който заяви, че е възмутен от смъкването на билборда и че е разпоредил на министър Лиляна Павлова колкото билборда искат от рекламата да бъдат предоставени на полицейския синдикат, който пък ги отказа.

Дали медиа агенция "Аргент" има отговорност към съдържанието на билборда попитахме Симона Тенчева, която заяви пред Дир.бг:

"Нямаме контакт, нито договорни отношения с директния клиент - Синдиката на полицейските служители. Информацията от агенцията-възложител, която бяхме получили, е че ще има билборд за събитие. Отговорността за рекламното съдържание не се носи от медийната агенция, а от клиента, независимо, че той работи с рекламна или творческа агенция, всичко това е отговорност на самия директен рекламодател. И това го има записано и в договорите на медийните агенции. Ние не носим отговорност за съдържанието и ако трети страни имат претенции за това съдържание, ние не сме страна".

Тенчева уточни, че възложителят е фирма "Студио Васколов", с която работят отдавна и наемат от тях позиции за външна реклама за клиенти на "Аргент". От своя страна „Студио Васколов" са се обръщали към „Аргент” за медиа купуване – наемане на билбордове за техни клиенти, какъвто е и сегашния казус. Досега тези позиции са били основно за събития.

Тенчева зададе контра въпрос и към колегите си от "Метрополис" как не са били наясно какво окачват, след като са им изпратили мониторинг.

"След като те са окачили билборда, на 4 януари 2018 г. са ни изпратили мониторинг - снимки като доказателство, че монтажът е извършен. И е странно, че те твърдят, че не са знаели какво окачват. След това, на 9 януари 2018 г., получихме от тях имейл, с който ни уведомиха, че имат проблем с това съдържание и ще го свалят. Ние на свой ред не сме имали претенции, уведомихме по канален ред нашия клиент в случая "Студио Васколов", уточни Тенчева.  

"Аргент" няма как да подведе "Метрополис", това може да се случи, ако им кажем, че собственоръчно ще си закачим на тяхна позиция нещо, което те няма как да видят. Аз не съм юрист и не бих коментирала професионално съдържанието на този билборд, но според мен той не противоречи на никакви законови норми в България. Отговорността да свалят билборда е на "Метрополис" и не виждам защо трябва да прехвърлят към нас нещо, което е тяхно решение. Нямаме никакво отношение към създаването на рекламното съдържание. Медийната агенция се занимава с медия планиране и купуване, а не със създаване на рекламно съдържание", подчерта Тенчева.