Bulphoto
Зеленогорски: Северът се превърна в икономическа пустиня
Северът се превърна в икономическа пустиня поради пренебрегването на проблемите от страна на държавата през годините.
Различното "третиране" на Северна и Южна България продължава вече 28 години.
Това заяви пред БИТ Найден Зеленогорски, заместник-председател на „Движение България на гражданите“.
Многократно сме поставяли темата, но много правителства не осъзнаха грешката си. Докато на север от Стара планина 40 години не може да се довърши една магистрала, да се направи тунела под Шипка, нито обещаваните скоростни пътища, проектите в Южна България вървяха с пълна сила. В първото правителство на Борисов дори бяха отклонени средства от Е-79 до Видин, за да се довърши магистрала Тракия. Сега при Видин има мост към Румъния, но не и път до него, каза Зеленогорски.
Вече 25 години настояваме да има децентрализация на общините и повече пари да остават там, където се произвеждат, за да могат общините да се конкурират и да се развиват. Вместо това правителствата централизират средствата и затягат хватката на местните власти, каза той. На дневен ред трябва да се постави и темата за въвеждане на второ ниво на местно самоуправление чрез промяна в Конституцията, добави Зеленогорски.
Време няма. Хората бягат от бедните региони, защото в София получават в пъти по-високи заплати. Ако не искаме части от България да станат истинска пустиня, трябва да се обърне сериозно внимание и на инфраструктурата, и да се намерят начини за задържане на младите хора там, категоричен бе той.
Дир.бг припомня, че изграждането на магистрален път Видин-София единодушно обедини видинчани, които внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан.
Това заяви пред БИТ Найден Зеленогорски, заместник-председател на „Движение България на гражданите“.
Многократно сме поставяли темата, но много правителства не осъзнаха грешката си. Докато на север от Стара планина 40 години не може да се довърши една магистрала, да се направи тунела под Шипка, нито обещаваните скоростни пътища, проектите в Южна България вървяха с пълна сила. В първото правителство на Борисов дори бяха отклонени средства от Е-79 до Видин, за да се довърши магистрала Тракия. Сега при Видин има мост към Румъния, но не и път до него, каза Зеленогорски.
Вече 25 години настояваме да има децентрализация на общините и повече пари да остават там, където се произвеждат, за да могат общините да се конкурират и да се развиват. Вместо това правителствата централизират средствата и затягат хватката на местните власти, каза той. На дневен ред трябва да се постави и темата за въвеждане на второ ниво на местно самоуправление чрез промяна в Конституцията, добави Зеленогорски.
Време няма. Хората бягат от бедните региони, защото в София получават в пъти по-високи заплати. Ако не искаме части от България да станат истинска пустиня, трябва да се обърне сериозно внимание и на инфраструктурата, и да се намерят начини за задържане на младите хора там, категоричен бе той.
Дир.бг припомня, че изграждането на магистрален път Видин-София единодушно обедини видинчани, които внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан.