Общински съветник: Стига сме си чупили колите по ”Дондуков”
Министерство на културата да спре събарянето на паметници на културата, а не да имитира дейност с дискусии за бул. „Дондуков“, призова Стефан Марков.
Проектът за ремонт на бул. „Дондуков“ се разглежда от години, бяха направени редица обществени обсъждания за това как да изглежда булевардът след рехабилитацията, припомни Марков.
Според думите му ремонтът на булеварда трябва да започне днес, а инициираната обществена дискусия в Министерството на културата е закъсняла, само ден преди това.
Вариантът, който бе представен на публичните обсъждания е най-добрият от гледна точка замърсяване, шум, удовлетвореност на живущите и удобство на преминаващите, като има редица възможности и мерки, които могат да бъдат взети във връзка с ограничаването на скоростта и в същото време да се запази автентичния вид на булеварда, смята Марков.
Той е категоричен, че основният въпрос не е настилката на една или друга улица, а европейският облик на столицата.
Докато се караме за павета или асфалт в центъра на София хората си чупят колите всеки ден, а вчера (30 май - б. р.) включително имаше и инцидент заради релсите на трамваите.
Спор няма - ремонт трябва да има и не бива да се допуска случаят "Цариградско шосе", където само няколко месеца след отварянето започнаха нови ремонти, заради некачествено строителство, категоричен е общинският съветник Стефан Марков.
Паветата на столичния булевард "Дондуков" ще бъдат запазени, обяви министърът на културата Боил Банов след дебата вчера, на който граждани се обявиха против тяхното премахване.
От 2016 г. паветата в София са декларирани като паметник на културата от местно значение, аргументира министърът решението си за запазване на досегашния облик на булевард "Дондуков", при който паважът преобладава.
Малко по-рано кметът Йорданка Фандъкова заяви, че ще се съобрази с решението на министъра на културата и едва когато то й бъде връчено, ще започнат ремонтните дейности.
Бъдещата визия на булевард "Дондуков" вече няколко месеца предизвиква остри дискусии сред софиянци. Причина за това стана решението на Столичната община настилката на булеварда да бъде смесена. Тяхната идея беше паветата да се запазят единствено около трамвайните релси, а пътните платна да бъдат асфалтирани. С тази идея, обаче софиянци не се съгласиха.