„ТИМ са голям инвеститор и данъкоплатец, те са и националният превозвач на България и затова нищо не се случва без тях, но не само във Варна, а и в цялата страна“, обясни варненският депутат. Той отрече да е лицето на ТИМ, както е бил наричан в публикации в медиите.

„Напротив, аз съм се противоставял до известна степен на тяхното влияние в ГЕРБ“, обясни Димитров. Той беше областен координатор на ГЕРБ за Варна, но през юни миналата година подаде оставка след разцепление в местната организация.
Те (ТИМ – бел.ред.) са в основата на атаките срещу мен, за да бъда сменен като областен координатор на ГЕРБ. В основата са те и кметът“, заяви Павел Димитров.

Попитан дали това означава, че ТИМ имат влияние в партията, Димитров отговори, че в ГЕРБ има няколко, двама, трима техни представители, които не са без влияние и именно от тях започнали атаките срещу него:

„Тази корпорация, ако в началото на прехода, както беше с много фирми, дори и хора, граждани, които се занимаваха с нещо, знаете, че се вървеше по ръба на закона. Но аз мисля, че те в един момент се отделиха от този ръб и при тях, при една воинска дисциплина и подбор на добри кадри, специалисти и експерти, те започнаха да развиват бизнеса си. Това е в цялата държава“.

По-рано през деня дългогодишният кмет на Варна Кирил Йорданов подаде оставка след няколкоседмични протести срещу него. Варненци издигаха лозунги както срещу кмета, така и срещу групировката ТИМ. Разпространено в социалните мрежи видео показва, че няколко дни преди да се запали, Пламен Горанов е призовавал хората да скандират „Долу ТИМ“.

Също пред БНР Кирил Йорданов нарече "абсолютно несъстоятелно" твърдението, че не той, а ТИМ са управлявали Варна. Той посочи, че е сключил само 3 сделки с тази група. 

ТИМ управляват активи в туризма, земеделието, финансите, техни са концесиите на летищата във Варна и Бургас (в съдружие с "Фрапорт"), както и авиокомпанията „България Ер“. На последното си заседание правителството в оставка разреши на държавната компания “Летище София” да продаде без търг на “Хемус Еър” 160 дка на летището. Имотът е отреден за карго, кетъринг, обслужване на самолети и инженерни системи, трафопост и митница. "Хемус Еър“ също е собственост на икономическата група, популярна като ТИМ.