Договорът за тол системата е факт, с парите строим тунел
В Министерството на регионалното развитие и благоустройството беше подписан договорът за проектиране, изграждане и въвеждане на тол системата, съобщиха от МРРБ.
Документът подписаха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и Михаел Вебер, представляващ изпълнителя Консорциум „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“.
На церемонията присъстваха членовете на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс, главен оперативен директор на „КАПШ ТРАФИККОМ“. Тол системата ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).
Стойността на договора е около 150 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното ѝ внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.
„Имаме да доизграждаме не малка част от автомагистралната ни система, планираме поне един, а след време и няколко тунела под Стара планина, които проекти ще се реализират единствено и само по линия на приходите от тол системата“, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след подписването на договора.
„Недофинансирането на АМ „Струма“ ще се покрие отново със средства от бюджета, по линия на тол таксите. Имаме да доизграждаме и АМ „Хемус“ и пътищата Ботевград-Видин и Русе-Велико Търново“. Ще изграждаме нови пътища, ще ги направим по-сигурни и безопасни. Достатъчния ресурс, с който ще разполагаме, ще е предпоставка за по-качественото му разходване и по-добрия контрол. Ще създадем държавна компания, която ще оперира тол системата след изграждането и въвеждането ѝ в експлоатация, след приключването на договора от изпълнителя“, каза още министърът.